شناسه خبر : 77505
دوشنبه 17 شهريور 1399 , 12:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیمان مجاهدین با شهدای مقاومت در بین‌الحرمین

تجدید پیمان مجاهدان عراقی با شهدای مقاومت در بین‌الحرمین+عکس و فیلم

مردم عراق و مجاهدان الحشد الشعبی برای تجدید پیمان با آرمان‌های شهدای مقاومت در حرم اباعبدالله و بین الحرمین تجمع کردند.

مردم عراق و مجاهدان الحشد الشعبی روز گذشته، 16 شهریور ماه 1399 برای تجدید پیمان با آرمان‌های شهدای مقاومت در حرم اباعبدالله و بین الحرمین تجمع کردند. این مردم برای زنده کردن یاد و خاطره حاج قاسم و ابومهدی، فرماندهان شهید مقاومت در مسیر مقابله با اشغالگران، راهپیمایی و عزاداری کردند.

حضور پرشور این مجاهدان جبهه مقاومت اسلامی در کربلا با فریادهای «هیهات منا الذلة» و «امریکا الشیطان الاکبر»، «لبیک یا حسین(ع)» و «لبیک یا زینب(س)» همراه بود.

 

بسیج مردمی عراق |حشد الشعبی , جبهه مقاومت اسلامی ,

بسیج مردمی عراق |حشد الشعبی , جبهه مقاومت اسلامی ,

بسیج مردمی عراق |حشد الشعبی , جبهه مقاومت اسلامی ,

بسیج مردمی عراق |حشد الشعبی , جبهه مقاومت اسلامی ,

بسیج مردمی عراق |حشد الشعبی , جبهه مقاومت اسلامی ,

 

بسیج مردمی عراق (الْحَشْدُ الشَّعْبی) مجموعه نیروهای شبه‌نظامی داوطلب عراقی که در سال 1394 شمسی و 2015 میلادی برای مقابله با حملات داعش به شهرهای عراق سازمان‌دهی شدند. در زبان عربی «حشد» به معنای جماعت، گروه و جمعیت است و «شعب» نیز در عربی معاصر به معنای گروهی از مردم با مشترکاتی خاص است. این اصطلاح امروزه برای نیروهای بسیج مردمی در عراق به کار می‌رود. این سازمان، در پاسخ به دعوت دولت عراق و آیت‌الله سیستانی مرجع شیعه، در نجف و در قالب نیرویی نظامی در کنار ارتش تشکیل شد.

حشدالشعبی شامل بیش از 42 تیپ است. برخی از گروه‌های سازمان‌دهی شده و مسلح عضو حشدالشعبی عبارتند از سازمان بدر، عصائب اهل الحق، کتائب حزب الله، قوات الشهید الصدر، حرکة النجباء، سرایا السلام، سرایا الجهاد، لواء علی الاکبر، سرایا العتبات، کتائب سیدالشهداء، کتائب التیار الرسالی، سرایا الخراسانی، سرایا عاشوراء، قوات وعدالله و فرقة العباس القتالیه.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi