شناسه خبر : 77534
چهارشنبه 19 شهريور 1399 , 12:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراف وزارت خارجه آمریکا به جنایات «مجاهدین خلق»

«سید محمدجواد هاشمی‌نژاد» دبیرکل بنیاد هابیلیان، دوشنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی «چهل‌ستون» که از شبکه پنج سیما روی آنتن رفت، به تبیین جنایات منافقین در دهه ۶۰ پرداخت و اظهار داشت: «ترور» از همه اقشار جامعه ما قربانی گرفته است، از یک کودک چندماهه گرفته تا یک پیرمرد بالای ۹۰ سال، که این ترور‌ها کاملا هدف‌مند بوده است.

وی با بیان این‌که اساس ضدیّت مجاهدین خلق با ایران و ایرانی بودن است، به حمله منافقین به خاک ایران با عنوان عملیات «فروغ جاویدان» اشاره کرد و گفت: این حمله سه پایه داشت؛ اول این‌که یکی از این پایه‌ها حزب بعث عراق بود، دوم اعضای منافقین بودند که در این عملیات حضور داشتند و سوم، اعضای منافقین در زندان‌ها بودند.

هاشمی‌نژاد با بیان این‌که یکی از استراتژی‌های فریب‌کارانه منافقین، این بود که اگر در زندان افتادند، توبه تاکتیکی کنند و وقتی که آزاد شدند، مجدداً جذب سازمان شوند، تصریح کرد: این درحالی است که از سال ۶۰ تا سال ۶۷، نظام جمهوری اسلامی با منافقین درگیر بود و مرتب در این راه شهید می‌داد، افرادی که اکثراً به‌دست همین افرادی که در ظاهر توبه کرده و مجدداً اسلحه در دست گرفته بودند، به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: منافقین حتی در داخل زندان هم عملیات تروریستی و حتی انتحاری انجام دادند، تا جایی که در همین زندان اوین، رییس زندان (شهید محمد کچویی) را ترور کردند، درحالی که همه این‌ کار‌ها اقدام تشکیلاتی بوده است. در زمان حمله مسلحانه منافقین به خاک ایران نیز قرار بود، همزمان با آغاز عملیات از مرز‌های غربی کشور، عوامل منافقین در زندان‌ها شورش کنند و شهر‌ها به‌دست آن‌ها تصرف شوند، در این شرایط بود که امام خمینی (ره) فرمودند که درحال حاضر جرم ثالثی صورت گرفته است؛ اما با این حال اگر کسی دوباره توبه کرد، او را آزاد کنید؛ ولی افرادی بودند که هنوز می‌گفتند که از مواضع خود دست نکشیده‌اند؛ بنابراین برای این افراد که هنوز پای مواضع خود بودند، حکم اعدام صادر شد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان این‌که ۳۵ درصد از افرادی که در عملیات «فروغ جاویدان» به کشور ما حمله کردند، بنا بر اسناد خودِ منافقین، کسانی بودند که ظاهراً توبه کرده بودند، تأکید کرد: حالا این‌که آن‌ها در این عملیات چه جنایاتی انجام دادند، خودش بحث جداگانه‌ای می‌طلبد؛ مثلاً منافقین در همین مدت کوتاه که به خاک ایران حمله کردند، ۱۶۵۰ نفر از مردم عادی کشورمان را به شهادت رساندند.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان سال‌هاست که سعی می‌کنند تا موضوع اعدام منافقین را به‌عنوان یک موضوع حقوق بشری مطرح کنند، تصریح کرد: در این راستا دشمنان هیچ‌وقت به کسانی که اعدام شدند، نمی‌گویند «تروریست»، بلکه می‌گویند «زندانی‌های سیاسی»؛ در صورتی که وزارت خارجه آمریکا در سال ۱۹۹۷، در یک گزارش رسمی درباره منافقین، اعتراف می‌کند که این افراد هزاران‌ نفر از مردم عادی، به‌همراه رییس جمهور، نخست وزیر و رئیس دیوان عالی ایران را ترور کرده‌اند و مردم ایران به‌شدت از آن‌ها متنفرند.

هاشمی‌نژاد در بیان گوشه‌ای از جنایات اعضای سازمان مجاهدین خلق، گفت: هر آن‌چه نسل امروز ما درباره داعش شنیده‌اند، منافقین هم انجام داده‌اند؛ آن‌ها در یک مقطع زمانی تصمیم گرفتند که اتوبوس‌های شهری را در شهر «شیراز» آتش بزنند، آن‌هم اتوبوس‌هایی که در خیابان‌ها درحال تردد بودند که بی‌شک مسافران آن را هم مردم عادی و مستضعف جامعه تشکیل می‌دادند؛ بنابراین وسط اتوبوس فریاد می‌زدند که در اتوبوس بمب‌گذاری شده است و وقتی اتوبوس توقف می‌کرد، خودشان فرار می‌کردند و بمب منفجر می‌شد. در حالی که بمب آتش‌زا هم کار می‌گذاشتند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان ادامه داد: تصاویر این جنایات هم‌اکنون موجود است که چگونه یک مادر فرزند شش ماهه خود را در آغوش گرفته و هر دو زنده‌ زنده سوختند؛ درحالی که منافقین این عملیات جنایت‌کارانه را «عملیات قهرمانانه» نام نهادند.

وی با بیان این‌که یکی از اهدافی که گروه‌های تروریستی دنبال می‌کردند، این بود که چگونه عمل کنند تا کمر حکومت را بشکنند و نظامی که توسط خود مردم ایجاد شده بود را از پای دربیاورند، گفت: به فکر آن‌ها رسید که اگر رهبران فکری جمهوری اسلامی ایران را ترور کنند، می‌توانند هرج و مرج را در کشور حاکم کنند و در سایه آن، نظام را از پای دربیاورند. این درحالی است که بر اساس محاسبات مادی خود، کاملاً درست عمل می‌کردند؛ چراکه در دهه ۶۰ که سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، هنوز ساختار‌های حکومتی به‌درستی شکل نگرفته و ارتش و سپاه هنوز آن قوام و قدرت فعلی را نداشتند، همچنین از سویی دیگر کشور در حال جنگ بود و در محاصره اقتصادی قرار داشت.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: ما ترور‌های زیادی را در منطقه خود دیده‌ایم؛ اما این شکل ترور را در هیچ‌جایی ندیده‌ایم که در مدت چند ماه، نخست‌وزیر، رییس جمهور و رییس دیوان عالی یک کشور و جمع زیادی از نمایندگان و مسئولین آن به همراه مردم ترور شوند؛ این قاعدتاً باید موجب شود تا یک نظام از هم بپاشد؛ بنابراین وقتی سرکرده منافقین جنگ مسلحانه را آغاز کرد، گفته بود که ما در شش ماه، نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط می‌کنیم؛ اما حضور مردم، این قاعده را برهم زد و این قدرت بزرگ، در محاسبات آن‌ها نادیده گرفته شده بود؛ همان‌طور که در طول این ۴۰ سال گذشته در محاسبات خیلی‌ها نادیده گرفته شده است.

فرزند شهید ترور «سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد» با بیان این‌که محاسبات منافقین این بود که شخصیت‌های بزرگ نظام را در تهران ترور کرده و در شهرستان‌ها نیز نمایندگان امام خمینی (ره) را هدف قرار دهند تا در این صورت در سراسر کشور هرج و مرج ایجاد کنند، تصریح کرد: منافقین از همان ابتدای شکل‌گیری گروهک خود، با نهضت امام خمینی (ره) زاویه داشتند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان در تبیین علت زاویه داشتن منافقین با نهضت امام خمینی (ره)، گفت: در سال ۱۳۴۲ وقتی نهضت عمومی امام خمینی (ره) آغاز شد و نظام شاهنشاهی قدرت اجتماعی مرجعیت دینی را مشاهده کرد، با این نهضت به صورت وحشیانه‌ای برخورد کرد و جمع زیادی را به شهادت رساند و امام خمینی (ره) را دستگیر و به خارج از ایران تبعید کرد، این درحالی است که خیلی‌ها به این تحلیل رسیده بودند که در نظام مدرن امروزی، نمی‌توان حکومتی مانند حکومت شاهنشاهی که عامل مستقیم آمریکاست را به این صورت ساقط کرد؛ بنابراین اگر می‌خواهند با سرکرده نظام «کاپیتالیستی» مبارزه کنند، باید بروند سراغ سرکرده نظام «سوسیالیستی» که آن‌موقع شوروی بود بروند؛ بنابراین «مجاهدین خلق» به مطالعه تفکر مارکسیستی آن‌ها پرداختند؛ لذا زاویه مجاهدین خلق با رهبران انقلاب اسلامی، از همان بدو شکل‌گیری گروهک آن‌ها به‌وجود آمد و با وجود این‌که این افراد در ظاهر مسلمان بودند؛ اما هیچ‌گاه با آن‌چیزی که مردم می‌خواستند، سازگاری نداشتند.

وی با بیان این‌که اگر ما قدرت‌های جهانی را نداشتیم، هیچ‌وقت «ترور» هم وجود نداشت، خاطرنشان کرد: یکی از ابزار‌های استکبار، خصوصاً آمریکا برای تقابل با کشورها، شیوه «حذف» یا «ترور» است؛ بنابراین گروه‌های تروریستی محصول قدرت‌های جهانی هستند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به نقش نفاق و منافقین در بسیاری از حوادثی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رخ داد، گفت: یکی از ابزار‌های مهم صدام علیه مردم ما در هشت سال دفاع مقدس، استفاده از منافقین بود؛ چراکه آن‌ها با جامعه ایران و رهبران انقلاب اسلامی آشنایی داشتند، فارسی‌زبان بوده و شیوه‌های جاسوسی را بلد بودند.

وی با تأکید بر این‌که خیلی از اقداماتی که علیه کشور ما صورت گرفته را منافقین پیشنهاد داده‌اند، تصریح کرد: طرح تحریم‌های نفتی و بانکی را هفت سال قبل از اجرا، منافقین به پارلمان‌های اروپایی و آمریکا بردند و ارتباط آن‌ها با حزب بعث و رژیم سعودی قدیمی است؛ به‌گونه‌ای که بعد از کشتار حجاج ایرانی در عربستان، سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق به این کشور سفر کرد و ضمن این‌که پاداش خیلی خوبی گرفت و مخارج سال‌های آینده گروهک خود را تأمین کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi