شناسه خبر : 77562
جمعه 21 شهريور 1399 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز شیمیایی و سبزپوش سپاه لامردی به شهدا پیوست

جانباز شیمیایی دفاع مقدس «علی سورقالی» به یاران شهیدش پیوست

 سرهنگ پاسدار حاج علی سورقالی یکی دیگر از سبزپوشان سپاه اسلام و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس از شهرستان لامرد به همرزمان شهیدش پیوست. زنده یاد حاج علی سورقالی از پاسداران جانباز، در سن ۵۹ سالگی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحات شیمیایی و مجروحیت‌های دوران دفاع مقدس، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

 این سرباز ولایت در عملیات‌های والفجرهشت، فتح خرمشهر، و کربلای هشت و چندین عملیات دیگر شرکت داشته است. این جانباز و یادگار هشت سال دفاع مقدس در عملیات کربلای هشت از ناحیه نخاع دچار مجروحیت شدید می‌شود.

 این یادگار دفاع مقدس در عملیات کربلای هشت در اسفندماه ۶۴ به دلیل مجروحیت شدید چندین ماه موفق به حضور در جبهه نشد اما با همکاری دوست و یار دیرینه اش سردار عبدالعلی عامری در راه اندازی بهداری سپاه لامرد تلاش‌های بی بدیلی را انجام دادند.

 محمد عامری یکی از همرزمان این جانباز سرافراز در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: سرهنگ سورقالی در زمان جبهه و جنگ به مداوای همسنگران و همر زمانش می‌پرداخت و پس از جنگ و در آن زمانی که لامرد در اوج محرومیت بود در بهداری سپاه لامرد به مداوای همشهریان خود می‌پرداخت.

او به ابعاد شخصیتی این جانباز شیمیایی که هنوز بدنش پر از تیر و ترکش بود پرداخت و گفت: حاج علی فردی دلسوز، محجوب و با اخلاص بود و همواره در کارهایش اخلاص همراه با مهربانی سرلوحه کارش قرار می‌داد و هیچ گاه از خط انقلاب و صراط مستقیم امام و ولایت منحرف نشد.

پیکر پاک این جانباز شیمیایی امروز در میان حزن و غم و اندوه خانواده و همرزمان و همسنگران تشییع و در جوار یاران شهیدش در بهشت شهدای محله کهوردان شهر لامرد به خاک سپرده شد.

خانواده زنده یاد سورقالی از مردم و همشهریان اطلاع دادند که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا هیچ گونه مراسم عمومی نخواهند داشت و تمام هزینه‌های ختم، صرف امورات خیر خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi