شناسه خبر : 77622
دوشنبه 24 شهريور 1399 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آن‌گاه سردار «قاآنی» بلند شد و خود را معرفی کرد

فرماندهان ارتش بی‌وقفه سراغ فرمانده‌ تیپ سپاه، یعنی آقای «قاآنی» را می‌گرفتند که قرار بود در جلسه حضور پیدا کند. هیچ‌کدام از فرماندهان ارتش فکر نمی‌کردند که آن مرد با لباس خاکی فرمانده تیپ باشد.

 

آن‌گاه که سردار «قاآنی» بلند شد و خود را معرفی کرد«حمیدرضا فراهانی» راوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در کتاب «راویان صحنه جنگ» روایت‌گر شهید «محمدرضا ملکی»، درباره سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» داستانی را نقل کرده که بدین شرح است:

یکی از خاطره‌هایی که شهید «محمدرضا ملکی» برای من تعریف کرد، این بود که می‌گفت ارتش و سپاه می‌خواستند در اطراف «ام‌الرصاص» عملیاتی ایذایی و تأخیری اجرا کنند؛ به همین دلیل، جلسه‌ای مشترک بین سپاه و ارتش برقرار شده بود. من هم راوی آقای «قاآنی» فرمانده (وقت) تیپ ۲۱ امام رضا (ع) بودم.

فرماندهان ارتش همه با لباس‌های خیلی تمیز و مرتب و اتوکشیده در جلسه حضور پیدا کرده بودند. همراه با آقای «قاآنی» وارد جلسه شدم. ایشان تازه از عملیات شناسایی برگشته بود و تمام سروصورت و لباسش پوشیده از خاک و گل بود.

فرماندهان ارتش بی‌وقفه سراغ فرمانده‌ تیپ سپاه، یعنی آقای «قاآنی» را می‌گرفتند که قرار بود در جلسه حضور پیدا کند. هیچ‌کدام از فرماندهان ارتش فکر نمی‌کردند که آن مرد با لباس خاکی فرمانده تیپ باشد.

آقای «قاآنی» از آن‌جا که دوست نداشت خود را فرمانده معرفی کند، می‌گفت «شما ادامه بدهید الآن می‌آید.» خلاصه فرماندهان ارتش با آنتن‌های نشانگری که داشتند، خیلی جدی منطقه عملیاتی را روی کالک توضیح می‌دادند تا این‌که در خصوص چگونگی عبور نیروها از خاکریز و پنهان ماندن از چشم عراقی‌ها، بحث به بن‌بست رسید.

این‌جا بود که آقای «قاآنی» بلند شد و خود را معرفی کرد و پیشنهاد حفر یک کانال مخفی را از زیر خاکریز داد تا نیروها بتوانند دور از چشم عراقی‌ها، از خط خود عبور کنند و به خط دشمن بزنند. این پیشنهاد کارگشا واقع شد و در عمل هم، طرحی موفقیت‌آمیز از کار درآمد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi