شناسه خبر : 77629
دوشنبه 31 شهريور 1399 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

تقاضای تسهیل و تسریع در اجرای قوانین ایثارگران

مدیر انجمن ایثارگران شمال کشور پیشنهادهای متعدد و متنوعی را برای حل مشکلات ایثارگران، خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه داد....

فاش نیوز -  مدیر انجمن ایثارگران شمال کشور پیشنهادهای متعدد و متنوعی را برای حل مشکلات ایثارگران، خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه داد.

در نامه‌ی میلاد قنبری آمده است: جناب اوحدی، رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران! بنابر گزارش‌های ایثارگران از سراسر کشور، مشکلات زیادی در خصوص خدمت‌رسانی به ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد و قوانین حمایتی به‌درستی و منصفانه اجرا نمی شود. لذا بدینوسیله مهمترین درخواست‌های قانونی ایثارگران، راهکارها و پیشنهادات به‌شرح زیر و به تفکیک، جهت استحضار و دستور تسریع در پیگیری و اقدام لازم تقدیم می‌شود.

الف)  رفاه و معیشت

  1. در خصوص جانبازان زیر 25درصد، بند ژ ماده 87 قانون برنامه ششم مبنی بر ارائه خدمات به جانبازان از سوی بنیاد با گذشت بیش از سه سال، تا کنون اجرا نشده است و جانبازان تحت پوشش ساتا از این بی‌تفاوتی مسئولین رنج می‌برند و توان تامین حداقل هزینه‌های معیشتی، همچون تهیه‌ی مسکن استیجاری و تامین سایر هزینه‌های مصرفی را ندارند و تقاضا دارند پرونده‌های جانبازان ساتا در اسرع وقت به بنیاد منتقل و کمک‌معیشت مطابق بند ب ماده‌ی 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور پرداخت شود.
  2. بسیاری از جانبازان زیر 25درصد با دارا بودن شرایط لازم، مدت زیادی است که استعلام‌های لازم را تهیه و تحویل داده‌اند؛ ولی هنوز کمک‌معیشت برایشان برقرار نشده است، لذا تقاضا می‌شود با عنایت به اینکه تامین حداقل معیشت، مهمترین نیاز جانبازان است و بالاترین اولویت را دارد، دستور فرمایید در اسرع وقت، اقدام لازم انجام شود‌.
  3. پس از اجرای ماده‌ی 38 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، متاسفانه تاکنون احکام ماده 38 جانبازان حالت اشتغال زیر 25درصد صادر نشده است؛ لذا خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون که در آن هیچ ذکری از میزان درصد جانبازی نشده است، احکام ماده‌ی 38 برای این عزیزان نیز صادر و معوقات پرداخت شود‌.
  4. بسیاری از جانبازان حالت اشتغال، دارای سابقه و حقوق بازنشستگی ناچیزی از سازمان تامین اجتماعی هستند که بدون حمایت دولت و استفاده از معافیت‌های حق بیمه، شخصا به‌صورت خویش‌فرمایی و از درآمد خود واریز کرده‌اند؛ لذا خواهشمند است برای این عزیزان نیز احکام ماده‌ی 38 و معوقات، صادر و پرداخت شود‌.
  5. تخفیف حداقل30% شهریه‌ی جانبازان زیر25% و خانواده‌هایشان در دانشگاه آزاد، دوره‌های شبانه‌ی دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های پیام نور و سایر دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم و تحقیقات وفناورری و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به‌موجب بند ث ماده‌ی 88 قانون برنامه‌ی ششم اجرا گردد و در خصوص رزمندگان٬ همسر و فرزندان رزمندگان نیز از سوی سازمان‌های متولی پی‌گیری شود.
  6.  ترتیبی اتخاذ گردد که در تفاهم‌نامه‌ها و واگذاری زمین و مسکن در استانها، همه جانبازان زیر 25درصد و خانواده هایشان هم اضافه شوند و در همه قراردادها با مراکز رفاهی، ورزشی و آموزشی، بنیاد شهید و امور ایثارگران کلمه 25% و بالاتر حذف شود، بنحوی که همه جانبازان با هر درصد جانبازی بتوانند، مطابق قانون از خدمات مربوطه بهره مند شوند و سفرهای زیارتی و سیاحتی جهت جانبازان زیر25% و خانواده هایشان نیز برگزار گردد. متاسفانه برخی از جانبازان زیر 25 درصد، به دلیل مشکلات معیشتی و با وجود عشق و علاقه فراوان به زیارت امام رضا ( ع) حتی تا کنون موفق نشده اند یک سفر زیارتی به مشهد مقدس داشته باشند.
  7. موضوع بهره مندی ایثارگران (جانبازان زیر 25درصد و رزمندگان و خانواده هایشان) از خدمات مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری، تخفیفات بلیط مترو بر اساس جزء 2 بند ث ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه متاسفانه تا کنون اجرا نشده است.
  8.  معافیت از پرداخت 30 درصد هزینه از طریق هریک از شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمائی٬ریلی و دریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات موضوع جزء 3 بند ث ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه جانبازان زیر25% تا کنون نشده است.  
  9.  بهره مندی از انشعاب رایگان آب٬ فاضلاب، برق وگاز برای جانبازان زیر 25درصد ، موضوع جزء 5 بند ث ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه اجرا گردد و در خصوص رزمندگان از سازمان های متولی امور پیگیری گردد.
  10.  براساس تبصره ذیل بند ب ماده 89 قانون برنامه ششم توسعه کشور، کلیه رزمندگان و جانبازان زیر25% از هزینه های حق الثبت مربوط به خرید و فروش، ترهین اسناد مالکیت، تسهیلات وام خرید ساخت مسکن از هفتاد درصد(70%) معافند، لیکن این ماده قانونی با وجود پیگیری های فراوان تا کنون اجرا نشده است و معرفی نامه مربوطه از سوی بنیاد، برای جانبازان زیر 25درصد صادر نمی شود و در مورد رزمندگان نیز فرآیند اجرایی آن تعریف نشده است.
  11.  با توجه به ضرورت دارا بودن وسیله نقیله برای جانبازان، با مشکلات حرکتی، آیین نامه مربوط به تامین خودروی ایثارگران، تهیه و با اولویت درصد جانبازی، به همه جانبازان و ایثارگران واجد شرایط، سهمیه خودرو تحویل گردد.
  12.  دستگاههای دولتی و بانک ها و شهرداری ها موظف به مناسب سازی محیط، جهت تردد جانبازان ویلچری گردند.
  13.  سهام دی، که به بسیاری از خانواده های ایثارگران تحت پوشش بنیاد اختصاص داده شده است، متاسفانه برای بسیاری از ایثارگران با شرایط مشابه و بخصوص جانبازان زیر 25درصد در نظر گرفته نشده است، لذا خواهشمند است دستور فرمایید موضوع بررسی و رسیدگی و تسهیلات رفاهی عادلانه توزیع شود و برای ایثارگرانی که این سهام اختصاص داده نشده، بنحو دیگری جبران شود.
  14. کمک هزینه ازدواج فرزندان ایثارگران، سالهای زیادی است که پرداخت نشده است و ایثارگران عزیز متقاضی تسریع در پرداخت هستند‌. 
  15. تعداد زیادی از ایثارگران در زمان تعیین شده، موفق به ثبت نام برای دریافت سهام عدالت نشده اند و از این حمایت دولت جا مانده اند، لذا خواهشمند است ضمن دستور پیگیری برای اضافه شدن این گروه به لیست دریافت کنندگان سهام عدالت، ترتیبی اتخاذ فرمایید که برای ایثارگران کم درآمد(مشمولین کمک معیشت و فاقدین شغل) همانند سایر اقشار که نیاز به حمایت بیشتر دارند، سهام عدالت دو برابری اختصاص داده شود.

 

ب) دارو و درمان و بیمه تکمیلی  

  1. با توجه به اتمام قرارداد بیمه تکمیلی دی درآبان ماه سال جاری، برای قرارداد جدید زودتر اقدام شود، تا ایثارگران گرامی که در این فاصله نیاز به خدمات بستری و درمانی دارند، دچار استرس و  بحران نداشتن قرار داد بیمه تکمیلی نشوند و همچنین با شرکت بیمه معتبرتری همچون بیمه ایران قرار داد بسته شود، تا همه ایثارگران در همه شهرهای دور هم بتوانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند، جانبازان گرامی از کمبود داروهای مربوط به مجروحیت شیمیایی، کاهش تعداد داروخانه ها و مراکز درمانی طرف قرارداد، عدم ارائه داروهای خاص تولید خارج از کشور و عدم اجرای صحیح قانون پرداخت صد درصد هزینه های درمانی گله مند هستند.
  2. تجیهزات پزشکی جانبازان با توجه به شرایط خاص شان به موقع تحویل گردد، بسیاری از جانبازان گرامی به دلیل تحویل ندادن بموقع تجهیزات پزشکی در سختی هستند و حتی نمی توانند شبها استراحت کنند‌.   
  3. تقاضا می شود خدمات دندانپزشکی و عینک در قراردادهای بیمه تکمیلی بنیاد، برای همه ایثارگران تحت پوشش بنیاد، ملحوظ گردد.
  4. با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و شیوع بیماری های مربوطه، در خصوص تهیه واکسن آنفولانزا برای جانبازان شیمیایی و سایر جانبازان با بیماری هایی زمینه ای که هم اکنون در سنین بالایی هستنید پیش بینی های لازم  انجام شود.
  5. حق پرستاری برای جانبازان زیر 25درصد  درشرایط خاص پیش بینی شود.

 

پ ) کمیسیون های پزشکی: افزایش درصد جانبازی، حالت اشتغال ، از کار افتادگی

  1. کمیسیون از کار افتادگی و حالت اشتغال که تا چند سال پیش برای همه جانبازان زیر 25درصد نیز برگزار میشد، متاسفانه طی سالهای اخیر با وجود افزایش سن جانبازان و شدت مجروحیت ها، برگزار نمی شود و جانبازان عزیز متقاضی برگزاری کمیسیون های مذکور هستند.
  2. کمیسیون از کارافتادگی و حالت اشتغال و افزایش درصد جانبازی در برخی از استانها چندین سال است که تشکیل نشده( بخصوص استانهای ایلام، فارس و خراسان رضوی) و به همین دلیل جانبازان با وجود آسیب های فراوان و عدم توانایی انجام کار و کسب درآمد و تامین معیشت خانواده، از حقوق قانونی خود محروم مانده اند‌.
  3. تایید شهادت به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت، برای ایثارگرانی که به دلیل عوارض ناشی از گازهای شیمیایی دچار بیمارهای خاص شده و فوت کرده اند، هم اکنون غیر قابل اثبات است و ضروری است آیین نامه داخلی مربوطه مورد بازنگری قرار گیرد تا حقوق خانواده های جانبازان متوفی تضییع نشود‌.
  4. در خصوص جانبازان با شرایط خاص، پیش بینی های لازم در آیین نامه های داخلی کمیسیون های پزشکی انجام شود، برای مثال برای تایید درصد شیمیایی جانبازان. اسکن ریه تقاضا می شود، در حالیکه تجهیزات پزشکلی و تخت ام آر ای  برای جانبازان با وزن بیش از 120 کیلو در کشور وجود ندارد. شاید در کل یک مورد باشد ولی برای حتی یک مورد، ضروری است پیش بینی های لازم انجام شود

 

ت) مسایل مربوط به امور حقوقی، قوانین و مقررات

  1.  جانبازان تا قبل از سال 96 می توانستند با هر درصد جانبازی و داشتن 20 سال سابقه خدمت، بازنشسته شوند، متاسفانه این حمایت قانونی با رای دادنامه‌ی هیات عمومی 745 و بخشنامه شماره 3/46وزارت تعاون و اموراجتماعی  لغو شده است و بسیاری از جانبازان با توجه به شرایط جسمی و روحی، توان ادامه خدمت تا 30 سال و یا پرداخت حق بیمه بصورت خویش فرمایی را ندارند و متقاضی این هستند که همانند گذشته بتوانند با 20 سال سابقه خدمت و بدون محدودیت سنی بازنشسته شوند.
  2.  نحوه پرداخت حق بیمه درمان پایه جانبازان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق های خاص، در قوانین ایثارگران مغفول مانده است و به همین دلیل ماهیانه مبالغ زیادی از جانبازان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی به همین منظور کسر می شود و جانبازان گرامی  به دلیل این موضوع در پیچ و خم دیوان عدالت اداری سالهاست در رفت و امد هستند، در حالیکه در خصوص جانبازان بازنشسته صندوق کشوری هر سال در قانون بودجه پیش بینی و به عهده سازمان محل خدمت گذاشته می شود. 
  3. ماده 27 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مبنی بر محاسبه مدت جبهه رزمندگان در صندوق های بازنشستگی بدرستی اجرا نمی شود و برای قبول سوابق خدمت سربازی رزمندگان، مجددا هزینه مربوطه دریافت می شود.
  4.  سهمیه های استخدامی و ورودی ایثارگران به دانشگاهها برای رزمندگان و جانبازان زیر25% و خانواده هایشان، هم اکنون 5% است، که متناسب با جمعیت جامعه هدف نبوده و نیازمند بازنگری و به روز رسانی است، بنحوی که عدالت آموزشی و استخدامی رعایت شود و ضروری است امکان نقل و انتقال از دانشگاههای پذیرفته شده به دانشگاههای محل سکونت برای فرزندان جانبازان زیر25% نیز همانند سایر جانبازان ایجاد شود.
  5.  با توجه به محدودیت های جذب و استخدام نیرو در سازمانها، تقاضا می شود حداکثر سن مجاز استخدام برای فرزندان رزمندگان و فرزندان جانبازان زیر25درصد، مدت 5 سال بیشتر از سایرین تعیین شود.
  6. وام مسکن برای فرزندان متاهل جانبازان متوفی پیش بینی شود‌.

 

  راهکارها و پیشنهادات جهت رفع مسایل ایثارگران

  1. در راستای اصلاح ساختار و تشکیلات دولت، عدالت محوری و حفظ کرامت ایثارگران، پیشنهاد می شود در اسرع وقت پیگیری فرمایید طرح تبدیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارتخانه تصویب شود و قوانین حمایتی ایثارگران کل یگان های اعزامی در بنیاد متمرکز و همسان سازی شود، بنحوی که حقوق ناشی از ایثارگری با حقوق ناشی از شغل از هم تفکیک شود، متاسفانه هم اکنون همه حمایت ها و امتیازات، برای ایثارگران شاغل در بخش دولتی تعیین شده است که عواقب و آسیب های اجتماعی به همراه داشته و ایثارگران مشاغل غیر دولتی با درآمد کمتر، از تبعیض دراجرای قوانین رنج می برند و ضروری است در قوانین ایثارگران، امتیازات مرتبط به نوع شغل، میزان تحصیلات و نظام پرداخت حقوق و.... در نظر گرفته نشود، بلکه متناسب با شاخص های ایثارگری همچون مدت حضور در جبهه و درصد و شدت جانبازی و.... در نظر گرفته شود.

 

  1. پیشنهاد می شود ترتیبی اتخاذ فرمایید تا همه امتیازات و تسهیلات جانبازان 25درصد به جانبازان زیر 25 درصد تسری داده شود و در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و در کل فصل ایثارگران در برنامه هفتم، جمله 25درصد وبالاتر حذف شود. بنحوی که همه جانبازان به تناسب امتیاز ایثارگری و اولویت، از تسهیلات و حمایت های مربوطه بهره مند شود‌.
  2. پیشنهاد می شود متناسب با سایر قوانین مصوب همچون جدول بند دو ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری که در آن هر ماه حضور در جبهه، همطراز با درصد جانبازی، همسان سازی شده و ماده 21 دستورالعمل نحوه تعیین درصد جانبازی آزادگان گرامی (که برای سال اول اسارت دوازده درصد و از سال دوم به بعد هر سال چهار درصد یا هر سه ماه یک درصد اضافه شده) به ازای هر یک ماه حضور در جبهه رزمندگان، یک درصد جانبازی در نظر گرفته شود‌.
  3. جهت اجرای امتیازبندی تلفیقی براساس ماده 18 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران که در بند«»ت«» ماده 87 قانون برنامه ششم نیز اصلاح شده است، متاسفانه اقدام موثری انجام نشده است و درصد جانبازی واقعی و آسیب های جسمی و روحی جانبازان زیر25% و مدت حضور در جبهه رزمندگان تقریبا نادیده گرفته شده است و جدول آیین‌نامه اجرایی نحوه تعیین از کارافتادگی کلی جانبازان و آزادگان (تصویبنامه شماره ۱۶۱۷۹۴/ت۵۴۷۰۴ه مورخ20/12/98) هیات وزیران نیاز به بازنگری و اصلاح  متناسب با سایر قوانین مصوب دارد.
  4.  با توجه به پیشنهاد بنیاد مبنی بر افزودن یک تبصره به ماده (56) قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران به هیات محترم دولت موضوع معافیت از مالیات،  متاسفانه با ذکر کلمه تبعیض آمیز جانبازان 25درصد و بالاتر و همچنین نادیده گرفتن رزمندگان و خانواده های رزمندگان، اکثریت ایثارگران به فراموشی سپرده شده اند. خواهشمند است با توجه باینکه در ماده 56 قانون مذکور همه جانبازان بدون ذکر درصد و همچنین براساس مواد قانون برنامه ششم توسعه کشور، همه رزمندگان با بیش از 12 ماه حضور در جبهه نیز از پرداخت مالیات معاف هستند، دستور پیگیری صادر بفرمایید که  هیات محترم دولت، قبل از تصویب این مصوبه در هیات دولت، نسبت به اصلاح پیشنهاد فوق اقدام نمایند، بنحوی که همه«» رزمندگان، همسران و فرزندان رزمندگان و همسران و فرزندان جانبازان زیر25درصد«» نیز از پرداخت مالیات معاف شوند.
  5. بر اساس بند (ر) ماده 88  قانون برنامه ششم توسعه کشور، هم اکنون رزمندگان با بیش از 24 ماه حضور در جبهه در مشاغل دولتی، معاف از پرداخت کسورات بازنشستگی هستند و پرداخت کسورات مربوطه به عهده دولت می باشد. لیکن در خصوص رزمندگان با مشاغل بسیار سخت، همچون کارگری، مشاغل فصلی و...تاکنون هیچ گونه حمایتی انجام نشده است و رزمندگان با وجود آسیب های جسمی و روحی ناشی از حضور در جبهه ها، مجبورند از درآمد بسیار ناچیز خود، هر ماه مبلغی را نیز برای دوران بازنشستگی به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کنند، که در مقایسه با رزمندگان شاغل در بخش دولتی، نوعی بی انصافی است. لذا خواهشمند است  ترتیبی اتخاذ فرمایید که با هماهنگی ستاد کل، رزمندگان بخش غیر دولتی نیز معاف از پرداخت حق بیمه شوند و به مرور بتوانند از حقوق بازنشستگی بهره مند شوند
  6. جانبازان زیر 25درصد که مدت کوتاهی ( بین 10تا 20 سال) در بخش غیر دولتی و بدون استفاده از حمایت بنیاد و معافیت های حق بیمه، شاغل بوده و یا بصورت خویش فرمایی خودشان به سختی حق بیمه واریز کرده اند، هم اکنون از سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی بسیار ناچیز و کمتر از حداقل حقوق دریافت می کنند و به همین دلیل کمک معیشت، برای این عزیزان پرداخت نمی شود، لذا تقاضا می شود کمک معیشت جانبازان کم درآمد که در مشاغل آزاد و بدون حمایت های سازمان های دولتی بازنشسته شده اند، موضوع بررسی شود، و دریافت حقوق بازنشستگی بدون سنوات کامل، مانعی برای دریافت کمک معیشت نباشد و یا با حمایت بنیاد و توجه به اینکه حق بیمه بازنشستگی جانبازان شاغل به عهده دولت است، با هماهنگی تامین اجتماعی و واریز تفاوت کسورات، تا سی سال خدمت، ترتیبی اتخاذ شود که بتوانند از تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی کامل دریافت کنند و کمک معیشت جانبازان به دلیل پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و یا پرداخت مقطعی کارگران فصلی قطع نگردد، تا بتوانند در موعد مقرر بازنشسته و از حقوق بازنشستگی، بجای کمک معیشت بهره مند شوند
  7. همه امتیازات قانونی خانواده معظم شهدا، به خانواده جانبازان 70درصد تسری داده شود.

 پیشاپیش از مساعدت جنابعالی کمال سپاس و قدر دانی را دارم  

      دعای جامعه بزرگ ایثارگران بدرقه راهتان

میلاد قنبری، مدیر انجمن ایثارگران شمال کشور 

اینستاگرام
سلام و سپاس از مسئولین محترم سایت وزین فاش نیوز برای رساندن صدای ایثارگران به مسئولین
و سپاس از جناب آقای قنبری، برای خدمت صادقانه
به امید آنکه با همت والای ریاست محترم بنیاد و همدلی نمایندگان عزیز حامی ایثارگران جناب دکتر امیر ابادی ، جناب دکتر نوروزی، جناب سردار عیسی زاده عزیز، جناب دکتر حاجی بابایی و........
و پیگیری تشکل های مردمی فعال و مدیران دلسوز جناب سردار صفری ، جناب آقای ملایی و......
تا پایان امسال در همه امور ایثارگران گشایش حاصل شود
و خانواده بزرگ ایثارگران، همه با هم در کنار هم خوشحال و راضی باشند
‌با سپاس از درخواست های به حقی که برای ایثارگران بیان نمودید در واقع دست روی دل ایثارگران گذاشتید به خصوص تلفیق درصد جانبازی و محاسبه مدت حضور در جبهه به ازای هر ماه سابقه جنگی یک درصد جانبازی به درصد جانبازان اضافه گردد که اجرای آن مشکل بسیاری از ایثارگران را حل خواهد کرد متاسفانه خیلی از جانبازان به علت عدم آگاهی از شرایط حالت اشتغال نتوانستند خود را حالت اشتغال نمایند که بایستی با توجه به سن بالای اکثر جانبازان بالای بیست و پنج درصد حالت اشتغال را قانونمند کنند برای جانبازان بالای بیست و پنج درصد همچنین برای داماد ایثارگرانی که فرزند ذکور ندارند معافیت سربازی لحاظ گردد و تمام موارد ذکر شده بالا که خواست به حق و قانونی ایثارگران می‌باشد که متاسفانه در واگذاری سهام بانک دی نیز خیلی از ایثارگران سهام دریافت نکردند که این خود جای تاسف دارد
وخیلی از مواردی که دوست و همرز عزیز عنوان نمودند من نمی دونن چرا ایثارگران مناطق مرکزی و جنوبی کشور نماینده ای ندارند و یا پیگیر این مشکلات و بازگو کردن آن نیستند ما ایثارگران منطقه جنوب و مرکز کشور نیز از ریاست محترم و نماینده رهبر معظم در بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضای رسیدگی سریع جهت حل مشکلات ذکر شده بالا را داریم
جای تاسف دارد که سی سال از جنگ تحمیلی گذشته و هنوز مشکلات خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان و رزمندگان اندر خم یک کوچه است با درایتی که از حضرتعالی سراغ داریم و انتخاب به حق از طرف رهبر معظم جهت حل این مشکلات احتمام ویژه بعمل آورید صدای تیک تیک ساعت کوتاهی مسئولین را درجهت حل مشکل ایثاران را ندا میدهد که این شرایط و مشکلات ایثارگران در شأن نظام مقدس نیست و نمی باشد
جانباز و رزمنده و بسیجی
با تشکر از آقای قنبری و همه مدافعان ایثارگران در هر نقطه از کشور که قدمی برای احقاق حق ایثارگران مظلوم برمی دارند .
پیشنهادات بسیار عالی است و خواسته همه ماست .دلایل بسیار درستی دارد،
جانبازان و رزمندگان تا وقتی که زنده هستند باید حمایت و تقدیر شوند. ولی در حال حاضر هر نوع حمایتی مشروط به فوت جانباز زیر 25درصد شده!؟
و جانباز زیر25 درصد بعد از فوت، جانباز 25درصد تعیین می شود.
وقتی خود جانباز که ایثار و فداکاری کرده و در جبهه مشکل جسمی و روحی پیدا کرده نتواند از حمایت بنیاد استفاده کند، حمایت از خانواده چه فایده ای دارد ؟!
تا دیر نشده بنیاد باید همه حمایت های جانباز 25درصد را به جانباز زیر 25 درصد، تسری بده
خود جانباز و رزمنده همراه خانواده اش باید حمایت شود
رزمندگان و جانبازان را تا وقتی زنده هستند حمایت کنید، بعد از فوت همنشین شهدا هستند و نیاز مادی ندارند.
خود کمیسیون پزشکی بنیاد بهتر از همه می داند که چقدر در حق جانبازان زیر 25 درصد تا بحال ظلم شده،
جانباز اعصاب و روان و شیمیایی را به دلیل نداشتن مدارک، از حمایت محروم می کنندو......
در پایان از نمایندگان محترم مجلس و دکتر امیر ابادی درخواست دارم این پیشنهادات را زودتر به تصویب برسانند
و به این ظلم پایان دهند
داداش جرا اینقدر کشش دادی یکدفعه بگو هیچکدوم از چیزهایی که حتی خودشون تصویب کردند هم اجرا نکردند خلاص!!
لطفا یک نامه هم به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به ر یاست سردار عیسی زاده بفرستید. چون متولی پیگیری قانونی خانواده شهدا و جانبازان با این کمیسیون است و بسیار هم انقلابی هستند.وگرنه به بنیاد شهید که زیر نظر دولت است امیدی چندانی نیست. نمونه اش همین اجرای ناقص برنامه ششم توسعه است. و دولت به جانباران ساتا 1 میلیون پرداخت میکند ولی به جانبازان بنیاد شهیدی 1 میلیون 790 هزارتومن. کلا باید کف درصد جانبازی حذف شود.
باسلام درخصوص رزمندگان ۸سال دفاع مقدس بسیاربسیارتبعیض قایلنددرحالیکه بجهت آماری وبین المللی. در واقع بایستی بیشترین امتیازات شامل این دسته باشد چون در واقع این بخش از ایثارگران خط نگهداروپاسذاری از مرزهای میهن راعهده داربوده انددرواقع بامجروحبت جانبازان واسارت آزادگان عملاخطوط نبردازحیث این عزیزان خالی می‌شده واین رزمنده دلاوری بوده که با انتقال ۲دسته‍ مذکورنه تنها فشارمضاعفی راتحمل می‌نمودند بلکه مراتب حضورشان در جبهه نیزبیشتراز۲دسته مذکور بوده است لیکن با احتساب شهیدان نیزبمزااتب روحیه ازدست دادن نزدیکترین همسنگران وعزاداری آنان فشارروخی روانی بسبارمضاعف راتحمل می‌نمودند حالا که جنگ پایان یافته این دسته که. سعادت شهادت یا جراحت یااسارت نداشته اندبایدازکمترین امتیازبهره مندباشندایاکشوری که مدام موردتهدیداست جنانجه روزی جنگی سربگیردایا فرزندان جدیدنگاه به اعمال قدیمیهاونحوه قدردانی آنان ازفدارکاری رزمندگان رانطاره گرنیستنداشتباه نکنیددرکشورهای غربی سربازان مزدور شأن رابااعطای نشان عالی وملی تااخرین لحظه هم حمایت و خانواده هایشان را همواره موردتفقدوپوشش مالی. قرارمبدهندتا جوانان بارضایتمندی به ارتش بپیوندندودرمقابل جبهه ای که فلسفه ایستادگی در مقابل ظلم راازقیام عاشورایی آموخته اینجنین حقیرمیشمآرندودزادارات کسانی مدیریت می‌کنند که حاصل رشادت این عزیزان بوده است وبیاییدتاببینیدچه تحقیرهایی که نمیشوندکدام مسول سرزده پای درددل این بخش انسانهای خودساخته نشسته است بعنوان یک ایثارگر۱۱ ماه جبهه ۳ ماه است وقت ملاقات جهت عرض مشکل خودراباریس سازمان نتوانستم مطرح کنم چه بایدبیش ازاین بگویم که در داورست
از اقای مهندس اوحدی تقاضا می شود تا دیر نشده به خواسته های ایثارگران توجه کنند و بخصوص برای اصلاح ساختار بنیاد و تبدیل آن به وزارتخانه اقدام فوری داشته باشند
شاید همیشه ایشان رییس بنیاد نباشد،
باید کاری کنند که روسای بعدی بنیاد هم نتوانند سلیقه ای عمل کنند
و به صورت ریشه ای مشکلات را حل کنند
سلام خسته نباشید
من کارمند رسمی سازمان تامین اجتماعی با ۲۶ سال سابقه .و ۲۸ ماه جبهه .
قرار شد طبق ماده ۸۸ توسعه ششم رزمندگان با سابقه بالای ۲۴ جبهه معاف از بیمه باشند .سازمان هم در مرداد ماه ۱۳۹۶ دستور اجرا را صادر کرد ولی در دیماه همان سال برنامه معافیت بیمه را کنسل کرد گفتند چون دولت بار مالی را تمکین نمیکنه ما نمیتوانیم معافیت بیمه را اجرا کنیم و پس از گذشت سه سال هنوز هیچ اقدامی نشده است لطفا به مسیولین مربوط برسانید و به فراکسیون رزمندکان مجلس هم برسانید تا حقی از این رزمندگان شهیدان زنده ضایع نشود .موفق باشید
متشکرم .
ایرج لعلی .چهار محال و بختیاری
خیلی عالی، دستت درد نکنه برادر
لطفا بنده را به انجمن ملحق فرمایید،آذربایجان غربی شهرستان خوی،شهر آفتابگردان
باسلام انشاالله بعدازمرگ سهراب کدام قانون قانونی که 32ساله اجرانمیشه
سلام آقای قنبری تلاشهای رزمندگان شمالی در دوران دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست و این جان برکفان کارهای میکردند که حالا هزاران نفر نمی توانند انجام دهند و حالا هم شدند رزمنده زیر 25 درصد و هیچ
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi