شناسه خبر : 77641
سه شنبه 25 شهريور 1399 , 08:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارسال ۱۸۰ اثر به مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا

180 اثر به مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا ارسال و داوری شد

نخستین مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران از میان ۱۸۰ اثر رسیده به دبیرخانه مسابقه، روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه جاری داوری شد.

به نقل از دبیرخانه مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران، جلسه داوری آثار  این مسابقه روز یکشنبه 23 شهریور ماه جاری با حضور سیدمحمد مهدی حجت؛ رئیس هیأت داوران، رضا قره‌باغی، شاهین حیدری و سیدمجتبی موسوی؛ داوران این مسابقه برگزار شد.

حامد نوری دبیر این مسابقه از ارسال 180 اثر توسط 70 هنرمند خبر داد و گفت: توجه به مفهوم و موضوع ایثار و همچنین خلاقیت و نوآوری در طراحی با توجه به ویژگی‌های خاص پروژه شامل: دقت در طراحی جزئیات، اجرایی بودن با استفاده از مصالح بوم‌آورد و رایج در کشور، ظرفیت استفاده بهینه از اثر به‌عنوان یک بنای یادبود فاخر و ماندگار در مناسبت‌های مرتبط، از جمله معیارهای مهم ارزیابی داوران بود که در جلسه مورد بحث قرار گرفت.

وی به انتخاب سه طرح برگزیده در این مسابقه اشاره کرد و افزود: اکثر آثار ارسالی بسیار هنرمندانه، علمی و فنی-مهندسی بودند و تقریباً در بسیاری از آنها به عناصر مرتبط به شهدا و مفاهیم جنگ تحمیلی اشاره شده است.

مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر این رویداد هنری در مهرماه 1399 و همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران به ریاست سعید رسولی (مدیرعامل راه آهن ج. ا. ا) و دبیری حامد نوری به منظور ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای راه آهن، برگزار شد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi