شناسه خبر : 77646
سه شنبه 25 شهريور 1399 , 09:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

میزبانی خانواده شهدای فاطمیون از روضه‌های خانگی

امسال خانواده شهدای زیادی از جمله شهدای مدافع حرم فاطمیون در ماه محرم میزبان روضه‌‎های خانگی در سراسر کشور شدند.

 

روضه‌های خانگی در ایران هرچند قدمتی چند ده ساله دارند، اما امسال با شیوع کرونا در کشور و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، باعث شد تا بار دیگر این روضه‌ها جان تازه‌ای بگیرند و در کنار هیئات بزرگ رونق تازه داشته باشند. از این رو روضه‌های خانگی در ایام محرم به ویژه دهه اول به سبک و سیاقی نو برگزار شد تا ضمن رعایت موارد بهداشتی همچنان مراسم عزاداری سید و سرور شهیدان اقامه شود.

در این میان برخی نهاد‌های مردمی و دولتی نیز پای کار آمدند تا مردم را در کار برگزاری روضه‌های خانگی همراهی کنند. گروهی فراخوان نصب پرچم و سیاه پوش کردن خانه‌ها را داد و سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد آمادگی اعزام روحانی و مبلغ به مجالس روضه را دارد.

در این میان منازل شهدا میزبان اصلی روضه‌های خانگی بود و بسیاری از مداحان مطرح کشور در اقدامی خودجوش و ارزنده به سادگی و با جمعیتی اندک مراسم عزاداری اباعبدالله را مقابل منزل شهدا برگزار کردند.

روضه‌های خانگی با صفا و صمیمیت در گوشه و کنار کشور برگزار شد و پای روضه‌خوانان و مداحان به خانه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم باز شد و تا امروز ادامه داشته است.

خانواده‌های فاطمیون نیز از جمله میزبانان این مراسم بودند و روضه خانگی در خانه شهید حسین ابراهیمی در اراک، خانه شهید محمدآرش احمدی در مشهد، خانه شهید حجت‌الاسلام سید علی حسن حسینی در قم، شهید محمدجعفر حسینی در تهران و تعدادی دیگر از شهدا برگزار شد تا در کنار اقامه عزای حسینی، یاد و خاطره شهدایی که در راه اباعبدالله به شهادت رسیدند گرامی داشته شود.

همچنین چندی پیش آیین افتتاحیه روضه خانگی شهدای فاطمیون در منطقه گلشهر مشهد نیز با حضور خانواده شهدا و رزمندگان فاطمیون برگزار شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi