شناسه خبر : 77653
سه شنبه 25 شهريور 1399 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اروپا، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد!

پلیس آمریکا یک سیاهپوست را جلوی چشم خانواده تا سر حد مرگ کتک زد

نیروهای پلیس آمریکا در جنایتی دیگر علیه سیاهان این کشور یک شهروند سیاهپوست را مقابل چشمان خانواده‌اش تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار‌دادند. همزمان چند کشور اروپایی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کردند!

علی‌رغم اعتراض‌های طولانی و گسترده علیه اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا، وحشیگری این نیروها همچنان ادامه دارد و ظاهراً قرار نیست متوقف شود. در جدیدترین مورد و در میانه ناآرامی‌ها و اعتراض‌ها به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا در سراسر این کشور، ویدئوی جدید و شوک‌آوری از وحشی‌گری پلیس علیه یک شهروند سیاهپوست در مقابل چشم خانواده‌اش منتشر و جنجال به پا کرده است.
در ویدئویی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و همچنین رسانه‌های آمریکایی آن را به نمایش گذاشته‌اند، 2 افسر پلیس مرد سیاهپوستی را روی کف خیابان خوابانده و یکی از آنها به شدت با مشت به صورت او می‌کوبد. اقدام این افسر پلیس به قدری خشن بود که پلیس این کشور مجبور شد با صدور بیانیه‌ای بگوید شاید! افسران ضارب برکنار شوند.
بر اساس این گزارش «رودریک واکر» ۲۶ ساله مسافر خودرویی بود که پلیس آمریکا آن را متوقف کرد و بعد از در گرفتن مشاجره بین دو طرف، به شکلی خشن تلاش کرد او را بازداشت کند. این حادثه روز جمعه نزدیک فرودگاه بین‌المللی «هارتسفیلد-جکسون آتلانتا» رخ داده است. وکیل این مرد گفته موکلش هنگام حادثه در خودرویی که کرایه شده بود به همراه همسر، فرزند ۵ ماهه آنها و
پسر خوانده‌اش حضور داشته و این اتفاق در مقابل چشمان آنها رخ داده است.
 به گزارش فارس و به گفته وکیل «واکر»، وقتی پلیس از وی مدرک شناسایی خواست، او عصبانی شد زیرا راننده ماشین نبود...او به آنها گفت مدارک همراهش نیست زیرا رانندگی نمی‌کرده و نیازی به مدارک نداشته است. وی افزود آنها که از جواب وی خوششان نیامده بود، او را از خودرو بیرون آوردند و بعد او را تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار‌دادند و به زندان بردند.
در تصاویر منتشر شده صدای کودکی که از داخل خودرو فریاد می‌زند «بابا» و جیغ‌های همسرش که وحشت‌زده می‌گوید او نمی‌تواند نفس بکشد و خونریزی دارد، شنیده می‌شود. وکیل وی گفته او حداقل دو بار در حین بازداشت هوشیاری خود را از دست داد.
درخواست رئیس‌جمهور آمریکا برای اعدام قاتل
در همین حال خبر رسیده ترامپ که از زمان آغاز اعتراضات سراسری در این کشورمعترضان را با القابی چون اغتشاشگر و تروریست خطاب قرار‌داده و خواستار سرکوب اعتراضات شده، برای دومین بار از یک شنبه شب خواستار اعدام فردی شد که به دو افسر پلیس تیراندازی کرده است. هیچ کشور غربی علیه این تحولات موضع جدی نگرفته است. در میانه این تحولات و موضع‌گیری‌ها، خبر رسیده کشورهای اروپایی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده‌اند، آن هم به دلیل اعدام یک قاتل!
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi