شناسه خبر : 77693
شنبه 29 شهريور 1399 , 12:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

...سخت می گذرد!

این هفت سال همواره کلیدشان به سمت کدخدا و غرب می‌چرخید و عاقبت هم سودکه نداشت، خسارات سنگینی نیز برکشور وارد کردند و نتیجه هم این شده نه...

دوستان گفتند: هفت سال پیش، «امید» پیداکردیم به«تدبیر» با شعارپرهیاهوی «تدبیر وامید»!

گفتم: شعار بسیارزیبا وفریبنده ای است!

دوستان گفتند: اما اکنون «ناامیدیم» زیرا شرایط زندگی برما سخت می گذرد! مردیم از اینهمه تدبیر!

گفتم: خدارا شکرکه سخت می‌گذرد!

دوستان با تعجبی توام با ناراحتی برمن تاختند که یعنی خوشحالی که برما سخت می‌گذرد؟

گفتم: شما خود گفتید سخت می‌گذرد، پس اینها نمی‌مانند و امید اینکه، دوران‌شان، اندکی دیگر بسر آید و باتدبیر مردم بدورافکنده‌می‌شوند!

گفتم: نقل است که از شیخ بهایی پرسیدند: سخت می‌گذرد؛چه باید کرد؟ و شیخ درجواب گفت: خودت که می‌گویی سخت می‌گذرد، سخت که نمی‌ماند، پس خدارو شکر که می‌گذرد و نمی‌ماند!

دوستان گفتند: به ما کلید نشان دادند و امید داشتیم که درب مشکلات را باز کنند.

گفتم: این هفت سال همواره کلیدشان به سمت کدخدا و غرب می‌چرخید و عاقبت هم سودکه نداشت، خسارات سنگینی نیز برکشور وارد کردند و نتیجه هم این شده نه «چرخ زندگی مردم را چرخاند و نه سانتریفیوژها را»!

گفتم: حکایت مجوز مذاکرات و امضای برجام‌شان به این حکایت می‌ماند که: شخص رندی، نزد یکی از زهاد رفت، و خواست از او اجازه‌ی رقص را بگیرد. وقتی نزد او نشست، سوال کرد: اگر دستم را بالا پایین کنم اشکال شرعی دارد؟ زاهد گفت نه! باز پرسید اگر پایم را بالا و پایین ببرم، اشکال شرعی دارد؟ پاسخ داد: نه! رقاص بپا خواست و دست و پای خود را، بالا پایین کرد و رقصید! بعد پرسید حالا چه؟ جواب شنید: تجزیه‌ات خوب بود،ولی مرده‌شوی ترکیبت را ببرد!

گفتم: شعارشان خوب بود ولی شعورشان نه؛ وان‌شاالله زودتر....!

|دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
سلام . ایشون همون سخصی بود که سال 58 در مجلس پیشنهاد انحلال ارتش رو مطرح کرده بود !
ولی شهید چمران بشدت مقابلش ایستاد تا کشور پاره پاره نشه .... نمیدونم چرا عقبه اینگونه افراد رو برای ملت روشن نکردند که هشت سال زندگی مردم بیهوده تلف شد . هشت سال حرص و نگرانی و دروغ و وعده و افتضاح در کشور داری ... اگر این کشور بزرگتر نداشت ، سپاه نداشت ، سه سوته میفروختش ...
سلام ، دوستان و همکاران در بحث وادادگی اقتصادی کشور و عدم اقدام از سوی رهبر معظم انقلاب در حالیکه مردم زیر فشارهای معیشتی و اقتصادی نابود شدند فقط یک دلیل وجود دارد آیا مشاور اقتصادی رهبری آدرس غلط میدهد؟ مشاور اقتصادی رهبری در دولت دکتر احمدی نژاد معاون اقتصادی بود و دولت دکتر را به همین روش افزایش بی رویه قیمت ارز تخریب کرد.
در حالیکه مشاور نظامی رهبری فردی امین و بشدت عاشق مردم و کشور میباشد ملاحظه میگردد شرایط نظامی کشور در شرایط فرا جهانی و عالی ترین وضعیت دفاعی قرار دارد.
چرا فکری به حال مردم نمیشود؟ اگر مسئولان راه اشتباه رفتند که بایستی اصلاح گردد اما چنانچه قیمت ارز و سکه و خودرو و مسکن و بورس در هر شرایطی همین خواهد بود چرا به مردم آدرس غلط میدهند و میگویند دولت و بانک مرکزی راه را غلط طی میکنند؟
در حکومت اسلامی و مردم سالاری دینی در حالیکه مردم در وضعیت بسیار سخت با جیب خالی گذران زندگی میکنند وظیفه تمام مردم بویژه کلیه مسئولان از کوچک تا بزرگ میبایست جلوگیری از تورم و افزایش قیمت مایحتاج عمومی مردم میباشد اما انگار سیر از گرسنه خبر ندارد؟
در سال جدید بنام جهش اقتصادی نام گذاری شد و دولت درصد متعادلی به حقوق کارمندان اضافه کرد اما پشت پرده اضافه کار کارمندان را قطع یا به نصف کاهش داده یعنی هر چه به حقوق اول سال اضافه شد به همان نسبت از درآمد کارمندان کسر شد بنابراین تورم و گرانی را بایستی از سال 97 محاسبه کنند زیرا عملا هیچگونه مبلغی به حقوق سال 99 اضافه نشد و همچنان تورم و گرانی در حال افزایش بی سابقه و بسیار مشکوک است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi