شناسه خبر : 77703
شنبه 29 شهريور 1399 , 18:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جمع‌آوری ۲ میلیون امضا در جهان عرب علیه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها

یک انجمن مردمی اماراتی در فضای مجازی از جمع‌آوری بیش از دو میلیون امضاء در بین کاربران جهان عرب در مخالفت با جریان سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد.
توافق ننگین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی درمورد عادی ‌سازی روابط، خشم مردم جهان عرب را برانگیخته است و مردم آن را بزرگترین خیانت طی چند دهه گذشته می‌دانند. در بحرین و امارات نیز علیرغم سرکوب شدید، مردم به صورت گسترده این توافق را رد کرده و خواستار لغو آن هستند.
در همین راستا، یک انجمن در امارات اقدام به جمع‌آوری امضا برای مخالفت با این طرح کرده است. به گزارش فارس، انجمن اماراتی «مقاومت علیه سازش» از جمع‌آوری بیش از دو میلیون امضا از میان کاربران جهان عرب در مخالفت با سازش خبر داد. به نوشته پایگاه عربی۲۱، این انجمن مردمی اماراتی در صفحه توئیتر خود نوشت که تا کنون بیش از دو میلیون امضا در حمایت از مسئله فلسطین و رد «سازش لعنتی» جمع‌آوری کرده است. در صفحه توئیتر این انجمن، دو سایت جداگانه یکی به انگلیسی و دیگر عربی، برای جمع‌آوری الکترونیکی امضای مردم وجود دارد و نوشته شده است: «تا بگوییم که ملت‌ها علیه سازش هستند.» این انجمن پس از اعلام ترامپ مبنی بر قصد امارات و اسرائیل برای عادی‌‌سازی روابط در مرداد ماه، از سوی تعدادی از دانشگاهیان و اهالی فرهنگ اماراتی مقیم خارج کشور تشکیل شد و هدف خود را افزایش آگاهی شهروندان اماراتی از خطرات همکاری متقابل با رژیم صهیونیستی اعلام کرد. از سوی دیگر، از شامگاه پنجشنبه هشتگ «ادعم المقاومه» (از مقاومت حمایت کن) در توئیتر کلید خورد و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. این هشتگ در راستای حمایت از مقاومت فلسطین و در رد و محکومیت شتاب کشورهای عربی برای عادی‌‌سازی روابط خود آغاز شد.
۱۰ سال حبس؛ مجازات مخالفت با سازش
از سوی دیگر، یک فعال اماراتی فاش کرد که مخالفت با عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در امارات، ۱۰ سال حبس و جریمه مالی سنگین برای مخالفان به همراه دارد.
به گزارش ایسنا، «حمد الشامسی»، فعال اماراتی مقیم ترکیه، در گفت وگو با «عربی-۲۱ »، در واکنش به این ادعا که عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در امارات مخالفی ندارد اظهار داشت:« هر فردی که در امارات با عادی ‌سازی روابط با اسرائیل مخالفت کند با ۱۰ سال حبس و جریمه مالی یک میلیون درهمی مواجه خواهد شد.» وی افزود: « ما متاسفانه شاهد توئیت‌هایی در حمایت از عادی‌‌سازی روابط با اسرائیل بودیم، اما تأیید کنندگان عادی ‌سازی روابط با اسرائیل،‌اندک بوده و دولت در تمامی مواضع سیاست خارجی خود
بر روی این افراد حساب باز کرده است و تمامی مواضع آن در سال‌های اخیر در قبال قطر، ترکیه،
اخوان المسلمین و دیگر مسائل، توسط این گروه ترویج و تأیید
شده است.
الشامسی در ادامه تصریح کرد:« ما در امارات متولد و در آنجا بزرگ شده‌ایم، مسئله فلسطین در قلب ملت امارات جای دارد و دلیل مخالفت نکردن با طرح
عادی ‌سازی روابط با اسرائیل، به جریمه مالی یک میلیون درهمی علاوه‌بر حبس به مدت ۱۰ سال برای مخالفان باز می‌گردد.» وی ادامه داد:« امارات سعی کرده است که ذهن شهروندان را از موضوعاتی مانند مسئله فلسطین پاک کند و به همین منظور، شروع به تغییر دادن اولویت‌های خود برای شهروندان کرد؛ در این رویکرد جدید، ایران به خطر اول‌، ترکیه به خطر دوم و اسرائیل به خطر سوم و یا حتی بدون خطر تبدیل شد!» این فعال اماراتی همچنین افزود:« اگر این توافقنامه ۱۰ یا ۱۵ سال قبل امضا می‌شد، شاهد واکنش متفاوتی در امارات می‌بودیم و این به دو دلیل است؛ نخست، سرکوب امنیتی و اینکه دولت عقاید مخالف را جرم تلقی می‌کند، و دوم اینکه باید واقع بین باشیم و در نظر بگیریم که امارات درصدد تغییر آگاهی شهروندان نسبت به چنین موضوعاتی بوده است.»
در همین ارتباط، «وسیم یوسف» مبلغ و خطیب نماز جمعه اماراتی در دفاع از عادی‌‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، ادعاهای شاذ مطرح کرد. یوسف (الاردنی الاصل) در صفحه توئیتر خود نوشت: « به کسانی که به «معاهده صلح» بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی خرده می‌گیرند، باید گفت که اسرائیل، سوریه را تخریب نکرد، اسرائیل لیبی را به آتش نکشید». خطیب سابق مسجد شیخ زاید ابوظبی و خطیب جمعه فعلی مسجد شیخ سلطان بن زاید اول، در ادامه نوشت: «اسرائیل ملت مصر را متفرق نکرد، اسرائیل، لیبی را نابود نکرد، اسرائیل لبنان را چندپاره نکرد؛ شما هستید که حزب‌الله را در دامن خود پرورش دادید». وسیم یوسف که پیشتر به فلسطینی‌ها گفته بود «یهود از فلسطینی‌ها شریف‌تر است» ادعا کرد: «شما عرب‌ها، انقلاب‌های دیوانه‌وار را تشویق کردید. شما به خیابان‌ها ریختید و آن را به آتش کشیدید. شما
اخوان المسلمین را تشویق کردید.» یوسف در پایان توئیت خود مدعی شد: «شما مساجد و کنیسه‌های یکدیگر را تخریب کردید. داعش از شما و برادرانتان به وجود آمد. شما هستید که یکدیگر را کافر می‌دانید. بیماری و مشکل از خود شماست، نه از اسرائیل».
سایر رویدادها:
-«مارک میدوز» رئیس‌کارکنان کاخ سفید اعلام کرد، پنج کشور دیگر به صورت جدی امضای توافق عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کنند. رئیس‌دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) هم گفته که عادی‌‌سازی رسمی و قریب‌الوقوع با عربستان را دور از ذهن نمی‌داند. روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز نوشت، کشور بعدی که پیش‌بینی می‌شود با اسرائیل صلح کند، عمان است.
- رئیس‌شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء عراق گفت که حامیان سازش با رژیم صهیونیستی، رؤیای سازش عراق با این رژیم را به گور خواهند برد.
- محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت‌، سازش با رژیم صهیونیستی در واقعیت چیزی را تغییر نمی‌دهد، چرا که سازشکاران پیش از این، همه چیز را در اختیار تل‌آویو قرار‌داده بودند.
-جنبش جوانان منطقه «الدراز بحرین» در اعتراض به عادی ‌سازی روابط، سایت وزارت کشور بحرین را هک کردند و تصویر شهید حاج «قاسم سلیمانی» را بر روی این سایت قرار‌دادند.
-235 نفر از علمای بحرین با امضای دادخواستی، عادی‌ ‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را رد کردند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi