شناسه خبر : 77729
یکشنبه 30 شهريور 1399 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به دنبال حملات بی‌سابقه صورت گرفت

استقرار ۲۵۰۰ تفنگدار آمریکایی برای محافظت از سفارت این کشور در بغداد

یک فرمانده ارشد حشد‌الشعبی اعلام کرد، آمریکا برای حفاظت از جان دیپلمات‌ها و حراست از تاسیسات سفارت خود در پایتخت عراق، 2500 تفنگدار را در اطراف سفارت آمریکا مستقر کرد.
«ابو علی العسکری» از فرماندهان جنبش «کتائب حزب‌الله عراق» وابسته به حشد‌الشعبی، طی پستی در کانال تلگرامی‌ خود، نوشت: نیروهای نظامی زیادی در اطراف سفارت آمریکا در بغداد مستقر هستند که باید خارج شوند، زیرا تهدیدی جدی برای امنیت و سلامت شهروندان در مناطق نزدیک [به این سفارت] به شمار می‌روند و این حضور نظامی، نقض آشکار حاکمیت کشور[عراق] محسوب می‌شود. این مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله در ادامه توضیح داد: این منطقی نیست که بیش از ۲۵۰۰ نیروی امنیتی و نظامی با انواع سلاح‌های سنگین و کشنده، از سفارت یک کشور در قلب یکی از محله‌های مسکونی حفاظت کنند.
آمریکا با هدف حفظ نفوذ دائمی خود در عراق و منطقه، بزرگ‌ترین سفارت خارجی خود را در این کشور تاسیس کرده است.
طی روزهای گذشته حملات علیه نیروهای آمریکایی و دیگر اهداف این کشور در عراق افزایش یافته است. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای اینکه از حجم حملات بکاهد، مدعی شد که شمار نظامیان آمریکایی در عراق را از 5000 به ۳۵۰۰ نیرو کاهش داده است و تا چند سال دیگر نیز این نیروها از عراق خارج خواهند شد. کارشناسان این اظهارات و موضع‌گیری‌های مشابه کاخ سفید را نوعی خدعه و فریب می‌دانند و می‌گویند که آمریکا هرگز نمی‌خواهد از عراق بیرون برود. حضور نیروهای آمریکایی در عراق تا کنون صدمات زیادی به این کشور وارد کرده است. آمریکا حامی داعش و آشوب‌های خیابانی در عراق است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi