شناسه خبر : 77748
دوشنبه 21 مهر 1399 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئولین! نمی دانید کارهایتان چه اثری دارد!

فاش نیوز- از درختـان جنگلی پرسیدند، شما با این عظمت، چرا از تکه آهنـــی به نـام تبر می رنجید؟ پیر درختی از میان جنگل گفت: رنجش ما از ضربه تبر نیست،بلکه از دسته اوست که از جنس خود ماست! این زیباترین سئوالی است که زیباترین پاسخ را دارد و واقعیت امروز ما هم همین است.

 امروز بیشترین رنجش ما از آنهـایی است که خود را منتسب به نظام و جامعه ایثارگری می دانند. ولـی گویی پست و میــز «امـ دی اف»، صندلی‌های راحت، بسته های کاکائو گران قیمت، فلاکس کاپوچینو و نسکافه روی میزشان حالشان را دگــرگون کرده و به طور کلی شخصیت آنها هم دگرگون شده است. آنها به کـلی از روزهایی کـه با قوطی کمپوت سیب، چای می خـوردند و در کنار بهترین بندگان خدا ایام را در جبهه سپری می کردند منفک شده اند.

آنها یادشان رفته است که اگر خون ها داده نمی شد و خانواده‌های ایثارگر با تقدیم عزیزان خود، درد و رنج و مشقت را تحمل نمی کردند امروز این امکان را که به راحتی بتوانیم از خانه خارج شویم را نداشتیم و مشخص نبود که چه سرنوشتی در انتظار این سرزمین بود. 

اگر چه این واقعیت را حداقل این طیف مورد نظر می داند و دلیلش هم واضح است و آنها دیدند که چه خون هایی در دوران هشت سال دفاع مقدس بر روی زمین ریخته شده است. یک وقت شما به صورت تئوری، عملی را انجام می دهید و چیزی را از روی مطالبی برداشت می کنید، اینجا نوسان طبیعی و دیدگاه ها متفاوت است.

به طور مثال در مورد "ریز علی خواجوی" قهرمان داستان کتاب دوران ابتدایی، یکی می گوید چقدر ایثارگر بوده و نگذاشته است قطار از ریل خارج شود و ناجی جان مسافران بوده است. یکی دیگر هم معتقد است بر حسب اتفاق، ریزعلی در آنجا حضور داشته و جلوی قطار را گرفته است.

اگر چه در هر دو حالت می شود به این باور رسید. چرا چون واقعه مشهود نبوده است و بر اساس فعل و انفعالات ذهنی تجزیه و تحلیل می شود اما وقتی شما در کنار ریز علی ها بوده و با آنها زندگی کرده اید، ایثار و رشادت های آنها رادیده اید و جایگاه و پایگاه آنها را می شناسید، در این صورت برداشت شما باید عقلانی و منطبق با واقعیت باشد.

چرا که واقعه تاریخی کاملاً مشهود است و نیاز به شاهد و گواهی بیشتری نیست. بنابراین باید بر اساس آن واقعیت ها عمل کنید و عملکرد هم کاملاً منطبق با آن باشد. نه اینکه به خاطر حفظ موقعیت و رشد و ارتقای پست چشمان خود را ببندید و از همه حقایق چشم پوشی کنید که صد البته این عمل کاملاً مغایر با اصول انسانی، موازین شرعی و قانونی است.

متأسفانه در برخی از اوقات مشاهده می شود که فرد ایثارگری، در موقعیت بسیار مناسبی قرار گرفته است اما به کلی گذشته را فراموش و خود را با شرایط جدید وفق داده است.

 بنابراین حتی حاضر است از ظلم هم چشم پوشی کند. اگر چه با تمام وجود ظلم را می بیند اما هیچ عکس العملی بروز نمی دهد. بلکه شرایط را بر اصول و اعتقادات ترجیح می دهد که این عمل هم کاملاً خلاف شرع و قانون است.

 اگر چه ده ها سال از آن زمان می گذرد و دوران سختی ها گذشته است و کشتی انقلاب تلاطم ها را پشت سر گذاشته و در ساحل امن قرار گرفته است. اما باید به یاد بیاوریم که در آن دوران امام راحل رضوان الله علیه( که برهمه امور اشراف کامل داشت)هر آنچه که مغایر با قانون و شرع بود را با جسارت تمام رد و افرادی که در این قائله خلاف قانون بودند را عزل می فرمودند و همیشه تکیه کلام ایشان این بود که همه مسئولیم.

همیشه آیه شریف (کلکُم راع و کلکُم مسئول) ورد زبان امام بود و سفارشات معظم له همیشه این بود که در مقابل هر ظلم و تبعیضی باید ایستاد. اما در حال حاضر با نهایت تأسف شاهد یک سری از مشکلات هستیم، که به هیچ وجه قابل هضم نیستند. 

این مشکلات از جانب افرادی پیش می آید که می بایست به جای مشکل تراشی، در جهت حفظ و پایبندی به مسیر انقلاب و خون هایی که در مقابل چشمانشان بر زمین ریخته شده است فداکارانه اقدام کنند.

هر چند در دوران دفاع مقدس آنها به قدری جاذبه داشتند. که وقتی به محیط کارشان وارد می شدید، یک حس خوب و  رایحه شهدایی مشامت را نوازش می داد. درحالیکه در حال حاضر نه تنها اینگونه نیست، بلکه بوی متارکه و دافعه و دشمن تراشی آنها برای نظام  مشام را می آزارد.

بنابراین در شرایط کنونی با وضعیت معیشتی که دولت محترم برای مردم ترسیم کرده است و صبح نان را قرصی هزار تومان می خرید اما همان را شب باید هزار و پانصد تومان بخرید. یا یک کیسه برنج  ۱۵هزار تومانی را باید 200 هزار تومان خریداری کنید دیگر چه می توان کرد.

با وجود این توصیفات گاهی باید در جهت جذب یک جوان به سمت انقلاب تلاش، بحث، تبادل نظر و در همه فضاها دنبالش کنی و با رأفت و متانت او را به سمت ارزش ها سوق بدهید.

همچنین باید خوشحال باشید که توانسته اید یک جوان را به سوی اهداف متعالی انقلاب جذب کنید. اما ناگهان همین منتسبین به نظام که در موقعیت مناسبی قرار گرفته اند با یک حرکت غیر اصولی همه تلاش ها را به باد می دهند. آنگاه جوانی که باید در خط امام  و شهدا باشد را بایک پوشش نامناسب در کنار پارک درحال پک زدن به سیگار می بینید و صد افسوس که چرا اینطور شد. به خاطر این است که می گویم گاهی وقت ها خیلی زود دیر می شود!! 

والسلام من اتبع الهدی

رضا امیریان فارسانی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi