شناسه خبر : 77771
یکشنبه 06 مهر 1399 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

جانبازان شیمیایی باید صدای مظلومیت خود را به گوش جهانیان برسانند

باید جانبازان عزیز شیمیایی ما در مجامع بین‌المللی حضور پیدا کنند و شرایط خود را توضیح بدهند تا صدای مظلومیت آنها به گوش نهادهای مختف و مجامع بین المللی برسد...

 فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را باعث اقتدار ملی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی مجلس با یادآوری جانفشانی‌های ایثارگران در 4 دهه پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این چارچوب فکر می‌کنیم که فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت باعث اقتدار ملی ما شده است و از این جهت ما پاسبان و منت‌دار و ممنون ایثارگران و جانبازان خود هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اعلام آمادگی برای تصویب قوانین مربوط به ایثارگران در مجلس یازدهم اضافه کرد: در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی فراکسیون ایثارگران به خوبی فعال شده است و مباحث مربوط به ایثارگران از طریق همکاران من که عضو فراکسیون هستند پیگیری و دنبال می شود. همچنین طرح‌ها و لوایح ایثارگری اگر به کمیسیون ما هم مربوط  شود به‌طور جد در کمیسیون پذیرای آنها خواهیم بود و موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیگیری برخی از مسائل مربوط به جانبازان شیمیایی از طریق مجامع بین‌المللی امکان‌پذیر است و نظر شما در این مورد چیست اظهار داشت: مسائل مرتبط با جانبازان شیمیایی ما بر دو دسته است. اولین نکته مظلومیت این جانبازان است که شاید در وجوه و سیمای آنها ما این اثرات دوران دفاع مقدس را مستقیما نبینیم اما به هر حال آنها سال‌هاست با رنح و درد زندگی می‌کنند. از این جهت وظیفه‌ی نظام جمهوری اسلامی است که از حقوق جانبازان و ایثارگران عزیز در مجامع بین الملی با جدیت حمایت کند.

نماینده‌ی مردم تهران در بهارستان تصریح کرد: نکته‌ی دیگر اینکه تبعات و صدماتی که این عزیزان تاکنون متحمل شده‌اند بیشتر از همه، ناشی از دخالت و افزون طلبی برخی از قدرت‌های غربی است و فکر می‌کنیم همچنان مجامع حقوقی بین‌المللی دنیا نسبت به این مظلومیت آگاه نیستند. بنابر این باید  جانبازان عزیز شیمیایی ما در مجامع بین‌المللی حضور پیدا کنند و شرایط خود را توضیح بدهند تا صدای مظلومیت آنها به گوش نهادهای مختف و مجامع بین المللی برسد.

عمویی در توضیح اقدامات مقابله‌ای در واکنش به اقدام ایالات متحده، تصریح کرد: ما دو نوع اقدام شناسایی می‌کنیم، نخست اقدامات بازدارنده نسبت به حرکاتی است که ایالات متحده در آینده انجام می‌دهد. از سوی دیگر روند تخاصم و دشمنی آمریکا با تشکیل کمپین فشار حداکثری ادامه یافته و زیاده خواهی آنها افزایش پیدا کرده است لذا عناصر قدرت ملی باید تقویت شود.

پایان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi