شناسه خبر : 77801
چهارشنبه 02 مهر 1399 , 08:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح بخش اختصاصی زنان ایثارگر در بیمارستان نیایش

بخش اختصاصی زنان ایثارگر در بیمارستان نیایش افتتاح شد

آیین افتتاح بخش ۴۰ تخت‌خوابی زنان بیمارستان روانپزشکی نیایش همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همزمان با هفته دفاع مقدس، بخش مختص زنان ایثارگر را در بیمارستان نیایش (آسایشگاه اعصاب و روان جانبازان) افتتاح کرد. تمامی زنان ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از این پس می‌توانند از بیمارستان نیایش برای امور درمانی خود استفاده کنند. از جمله همسران جانبازان اعصاب و روان که خود گاهی به خاطر پرستاری از این جانبازان دچار عارضه‌های اعصاب می‌شوند یا بانوان جانباز که تاکنون آسایشگاهی مختص زنان ایثارگر برای مراجعه و امور درمانی خود نداشتند، برای نخستین بار در سطح کشور می‌توانند از امکانات بیمارستان اعصاب و روان بنیاد شهید استفاده کنند.

اوحدی در این مراسم افتتاح این بخش را برای اولین بار در کشور در طلیعه هفته دفاع مقدس در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اتفاقی مبارک خواند و گفت: تقارن هفته دفاع مقدس در اربعین کربلای دفاع مقدس با ایام سالگرد اربعین شهدای کربلا فرصتی در کشور فراهم کرد که با نگاه عمیق‌تری به دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت بیندیشیم. در 8 سال دفاع مقدس همانند حماسه‌سازی ماندگار زنان در عاشورا، حماسه بزرگ زنان این مملکت را  چه در جبهه‌ها و چه در پشت جبهه داشتیم. اگر در واقعه کربلا اسارت اهل‌بیت‌(ع) را داشتیم، در کربلای دفاع مقدس هم مظلومیت اسرا را داشتیم که با عزت و سربلندی سال‌ها در بند دشمن بودند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت شناخت مکتب شهید سلیمانی به‌عنوان نمونه‌ای از بزرگداشت شهدا همراه با نگاه تربیتی، عنوان کرد: اگر امروز می‌خواهیم در مکتب سلیمانی ورود کنیم، منظور این است که حالات، رفتار و سبک زندگی این شهید بزرگوار را ببینیم و از آن الگو بگیریم. همسران عزیز شهدا کار عظیمی انجام دادند؛ آن‌ها در سخت‌ترین شرایط ممکن، فرزندان شهدا را به بهترین وجه تربیت کردند.

اوحدی در پایان ضمن قدردانی از مجموعه بیمارستان روانپزشکی نیایش برای توجه ویژه به همسران، مادران و دختران شهدا و ایثارگران و افتتاح بخش زنان این بیمارستان، گفت: 7 هزار و 100 جانباز از مجموع جانبازان عزیز کشور که درصدی از جانبازی‌شان اعصاب و روان است، در شرایط سخت‌تری‌اند و خانواده‌های آن‌ها هم به‌تبع درگیر این شرایط سخت‌اند، که باید قدردان آن‌ها بود و افتتاح مراکزی مانند بخش زنان بیمارستان روانپزشکی نیایش می‌تواند به‌نوعی قدردانی کوچکی از این عزیزان باشد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi