شناسه خبر : 77815
چهارشنبه 02 مهر 1399 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون انرژی پارلمان عراق:

شرکت‌های آمریکایی در عراق، رسماً جاسوسی می کنند

یک عضو کمیسیون انرژی در پارلمان عراق فاش کرد، شرکت‌های آمریکایی حاضر در عراق، در راستای منافع واشنگتن، فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی می‌کنند.

«محمود الزجراوی» به صراحت تاکید کرد که شرکت‌های آمریکایی فعال در عراق صرفا برای منافع کشور خود فعالیت می‌کنند.
الزجراوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: شرکت‌های آمریکایی فعال در عراق، برای کشور خود کار می‌کنند و با وجود سال‌ها فعالیت و حضور در عراق و اختصاص میلیاردها دینار به آنها برای اجرای پروژه‌ها، تاکنون هیچ دستاورد حقیقی برای عراق نداشته‌اند.
عضو کمیسیون انرژی پارلمان عراق افزود، در این میان، برخی از شرکت‌های آمریکایی حاضر در عراق، فعالیت‌های اطلاعاتی انجام می‌دهند و در پرونده‌های مختلف حضور دارند. این شرکت‌های آمریکایی و سایر شرکت‌های وابسته به کشورهای همسایه، تاکنون در بخش اقتصادی و نفتی و سایر بخش‌های حیاتی دستاوردی برای عراق رقم نزدند.
الزجراوی توضیح داد: شرکت‌های آمریکایی طی سال‌های گذشته، قراردادهای دارای مبالغ مالی هنگفت برای اجرای پروژ‌های خود در بخش‌های حیاتی عراق، از جمله انرژی، امضا کرده‌اند، اما عملا کاری نکرده‌اند.
 بغداد طی 17 سال گذشته بیش از 40 میلیارد دلار تنها برای بهبود وضعیت برق هزینه کرده، اما به دلیل سیاست‌های آمریکا و جلوگیری از چرخش بغداد به سوی دیگر شرکت‌های بزرگ جهانی، برای برون رفت از بحران برق، مشکل برق این کشور همچنان لاینحل باقی مانده است.
هر ساله در فصل تابستان با افزایش دمای هوا و بالا رفتن مصرف برق و اقدام دولت به سهمیه‌بندی برق شهری، تظاهرات‌ گسترده‌ای در سراسر این کشور، به ویژه استان‌های جنوبی، برگزار می‌شود.
 امسال نیز شمار زیادی از شهروندان عراقی در استان‌های مختلف در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی، توزیع ناعادلانه برق و اوضاع معیشتی نامساعد خود، به خیابان‌ها آمده‌اند.معترضان خواستار برکناری شماری از مسئولان و یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات انبار شده طی چندین سال گذشته در کشور هستند.
«سعد الخزعلی» نماینده پارلمان و عضو فراکسیون «الصادقون»، درباره دلیل عدم حل و فصل بحران برق در عراق می‌گوید: «آمریکا پشت پرده بحران برق در عراق قرار دارد. مشکل برق عراق اساسا سیاسی است و آمریکا آن را ایجاد کرده تا از آنجا که برق، شریان اساسی زندگی و اقتصاد این کشور است، حکومتی ناکام در عراق وجود داشته باشد».
هدف قرار گرفتن اهداف آمریکایی
افراد ناشناس یک کاروان پشتیبانی وابسته به نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را در منطقه «الدجیل» استان
«صلاح الدین» عراق هدف انفجار بمب قرار‌دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این حادثه در نزدیکی ایست و بازرسی «جاسم القیس» روی داد و از تلفات و خسارات احتمالی انفجار فوق نیز خبری منتشر
نشده است.
خبرگزاری ایسنا نیز گزارش داد، دیروز منطقه سبز بغداد، که سفارت آمریکا در آنجا واقع است، هدف چند گلوله خمپاره قرار گرفت. به گفته منابع عراقی، در پی این حمله، آژیرهای خطر در سفارت آمریکا به صدا در آمد.
رسانه‌های عراقی از شنیده شدن صدای چهار انفجار در منطقه سبز خبر دادند.
حملات علیه اهداف آمریکا در عراق، افزایش یافته است. مردم عراق خواستار خروج هر چه سریع‌تر اشغالگران تروریست آمریکایی از کشور خود هستند.
منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi