شناسه خبر : 77829
چهارشنبه 02 مهر 1399 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضربات مهلک‌ رزمندگان ایرانی به آمریکا در خلیج فارس

گزارش| ضربات مهلک‌ رزمندگان ایرانی به آمریکا در خلیج فارس / چرا جزیره خارگ را باید نماد‌ مقاومت ایران ‌دانست؟

جزیره استراتژیک خارگ در استان بوشهر به عنوان شریان اقتصادی کشور نقش مهمی در ابعاد اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی ۸ سال دفاع مقدس داشت به‌گونه‌ای که در جنگ تحمیلی بیش از ۲۸۸۰ بار توسط دشمن بمباران شد ولی لحظه‌ای صادرات نفت قطع نشد.

جنگ تحمیلی 8 ساله همزمان با 31 شهریور سال 1359 با حمله رژیم بعث عراق به مرزهای هوایی، دریایی و خشکی ایران اسلامی از جهات گوناگون  با حمایت بلوک غرب و شرق آغاز شد.

تمامی استان‌های ایران اسلامی هم‌مرز با کشور عراق از تبعات این جنگ در امان نبودند و  این در حالی است که تمامی کشورهای جهان به نوعی با رژیم بعث عراق در این جنگ نابرابر همراه بودند و حمایت‌های ویژه نظامی، مالی، دفاعی و اقتصادی به رژیم بعث عراق ارائه می‌دادنند.

ظرفیت‌های اقتصادی ایران یکی از اهداف و مقصدهای جنگنده‌های رژیم بعث عراق

  ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و استراتژیک  ایران اسلامی در خلیج فارس یکی از اهداف و مقصدهای جنگنده‌های رژیم بعث عراق بود که در این بین پایانه صادراتی نفت ایران در جزیره خارگ استان بوشهر همواره مورد هدف جنگنده‌های دشمن قرار می‌گرفت.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه رزمندگان این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش مهم و تاثیرگذاری در جنگ 8 ساله داشتند اظهار داشت: رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان استان بوشهر در جنگ تحمیلی 8 ساله در ابعاد گوناگون قابل تحلیل است چراکه جوانان این استان یادگار مهمی در این حماسه از خود بر جای گذاشتند.

سردار علی رزمجو  صیانت از آبراه خلیج فارس و امکانات و قابلیت‌های اقتصادی، نظامی و استراتژیک در  خلیج فارس را یکی از برنامه‌های رزمندگان بوشهری دانست و بیان کرد: رزمندگان استان بوشهر با رشادت در حفاظت از آبراه خلیج فارس افتخار مهمی در جنگ 8 ساله ثبت کردند.

شهید نادر مهدوی رزمنده بوشهری ضربات مهلکی در خلیج فارس به آمریکا وارد کرد

وی به رشادت و حماسه آفرینی شهید نادر مهدوی پرداخت و خاطر نشان کرد: در جریان تجاوز آمریکا در سال 1366 به آ‌ب‌های سرزمینی خلیج فارس نادر مهدوی و همرزمانش ضربه سخت و مهلکی بر دشمن وارد کردند که این حماسه تا همیشه تاریخ جاودان است.

فرمانده سپاه استان بوشهر با اشاره به اینکه در جنگ 8 ساله جزیره خارک به عنوان شاهرگ اقتصادی کشور در صدور نفت خام همواره مورد تهدید دشمن قرار گرفت تصریح کرد: خارگ در جنگ 8 ساله بیش از ایام دوران دفاع مقدس مورد بمباران هوایی دشمن رژیم بعث قرار گرفت ولی مردم و رزمندگان در خارگ پایدار ایستادند و نگذاشتند حتی یک روز صادرات نفت خام از خارگ قطع شود.

سردار رزمجو، خارگ را شریان اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: در جنگ تحمیلی 8 ساله دفاع مقدس بیش از 2880 بار جزیره خارگ مورد هجوم هواپیماهای جنگنده رژیم بعث عراق قرار گرفت ولی حتی یک روز هم صادرات نفت ایران قطع نشد.

مقاومت و ایستادگی ساکنان جزیره خارگ در جنگ در تقویم دفاع مقدس ایران اسلامی ثبت است

جزیره ایثار و مقاوم خارگ در جنگ تحمیلی 8 ساله از همان ابتدا و حتی پس از پذیرش قطعنامه و پایان جنگ همواره مورد هجوم هواپیماهای جنگنده رژیم بعث عراق قرار گرفت ولی با مقاومت و ایستادگی ساکنان این جزیره  و کارکنان صنعت نفت حتی یک روز  وقفه‌ای در صادرات نفت به عنوان شریان اقتصادی کشور ایجاد نشد.

امام جمعه بوشهرهم با اشاره به رشادت‌های رزمندگان استان بوشهر در جنگ 8 ساله تحمیلی تصریح کرد: تاریخ مبارزات مردم استان بوشهر به  600 سال پیش بر می‌گردد چراکه نام مردم این استان در مقابله با متجاوزان و استعمارگران در تاریخ جهان ثبت است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری به نقش مهم رزمندگان استان بوشهر  در حفاظت از جزیره استرتژیک خارگ پرداخت و بیان کرد:رزمندگان استان بوشهر  علاوه بر حضور تاثیرگذار آنان در عملیات‌های زمینی و هوایی نقش مهم و ممتازی در حفاظت از آبراه خلیج فارس به ویژه پایانه نفتی خارگ داشتند.

دفاع مقدس اوج  اقتدار و عظمت ایران اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رشادت و شهادت رزمندگان استان بوشهر در  جبهه‌های زمینی، هوایی، دریایی و مقابله با دیگر دشمنان ثبت است خاطرنشان کرد: بوشهر،  یکی از استان‌های مهم و تاثیرگذار در اعزام نیرو به جبهه‌های دریایی، هوایی و زمینی بود چراکه تعداد شهداء نسبت به جمعیت استان در 8 سال دفاع مقدس فوق‌العاده زیاد است.

وی حماسه رزمندگان استان بوشهر در ابعاد گوناگون را مورد اشاره قرار داد و افزود: رزمندگان  استان بوشهر در دوران 8 سال دفاع مقدس چنان حماسه‌ای آفریدند که نام آنان همیشه پایدار و جاویدان است.

امام جمعه بوشهر، دفاع مقدس را اوج  اقتدار و عظمت ایران اسلامی دانست و گفت: هیچ‌گاه حماسه  نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و ملت ایران به ویژه مقاومت مردم جزیره استراتژیک خارگ در 8 سال دفاع مقدس فراموش نمی‌شود.

خارگ قهرمان در جنگ 8 ساله دفاع مقدس هویت این دوران پرافتخار محسوب می‌شود چراکه  به جزیره مقاومت و پایداری  معرفی شده است.

جزیره خارگ در 8 سال دفاع مقدس  به عنوان جبهه مقدم دفاع از شریان‌های اقتصادی بود و کارنامه پر افتخاری در این زمینه ثبت است.

تبیین مجاهدت، فداکاری و ایثارگری رزمندگان استان بوشهر در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی در 8 سال دفاع مقدس به ویژه دفاع از جزیره استراتژیک خارگ به عنوان شریان اقتصادی کشور امری مهم و ضروری است

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi