شناسه خبر : 77838
پنجشنبه 03 مهر 1399 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت‌وگوی خواندنی با خانواده‌‌ی ۳ شهید و ۳ جانباز

گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با خانواده‌ای که 3 شهید و 3 جانباز تقدیم انقلاب کرد/ خانواده‌ای‌ که به هیچ‌وجه در بندمال دنیا نبودند

گروه استان‌ها – خانواده گرامی سه پسر شهید و سه جانباز تقدیم انقلاب کرده است که به گفته یکی از برادران جانباز این شهدا نتیجه آزمون ولایتمداری خانواده است.

شهید خیرالله گرامی سومین برادر شهید این خانواده بود که هفته گذشته پیکر وی پس از 40 سال تفحص شد تا در کنار پدر و مادر و سایر برادران شهیدش در استان کرمانشاه آرام بگیرد. گفت‌وگو با یکی از برادران سبب آشنایی ما با خانواده گرامی شد که سه پسر شهید، یک برادرزاده شهید و سه برادر جانباز دارند. پدر و مادر این خانواده دار فانی را وداع گفته‌اند تا پای صحبت یکی از برادران برای آشنایی با خانواده و شهید تازه تفحص شده خانواده بنشینیم.

فریدون گرامی، بردار شهید خیرالله گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه شهید خیرالله به هیچ‌وجه در بندمال دنیا نبود و در زمانی که هنوز سه ماه از ازدواجش نگذشته بود برای مبارزه با ظلم، راهی جنگ و جبهه شد تا از میهن، ناموس و دینش دفاع کند گفت: برادرم در راه عشق به ولایت و میهنش و در راه مبارزه  با رژیم بعث صدام سر از پای نمی‌شناخت.

برادر شهید گرامی افزود: شهید خیرالله از همان سنین نوجوانی بارها در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی شرکت کرده بود و زمانی که انقلاب هم پیروز شد لباس پاسداری از انقلاب به تن کرد و در نهایت به مقام شهادت نائل آمد.

وی بیان کرد: ایشان به عنوان دیده‌بان در منطقه مرزی چغالوند گیلانغرب به شناسایی خطوط مرزی دشمن مشغول شد و در نهایت در یکی از روزها که برای شناسایی به منطقه رفته بود با محاصره شدن توسط گلوله مستقیم دشمن به شهادت رسید و حتی تا مدتها مشخص نبود که در زمان اسارت در دست دشمن به شهادت رسید یا در همان لحظه به شهادت رسیده است.

برادر شهید با بیان اینکه شهید خیرالله متولد سال 1333 است و در سن 26 سالگی در منطقه «چغالوند» از شهرستان گیلانغرب به شهادت رسید بیان کرد: در دوره ابتدایی در مدرسه مشغول به تحصیل و در کنار تحصیل به کار کشاورزی و دامپروری مشغول شد و در سن 18 سالگی عازم خدمت سربازی شد و بعد از خدمت سربازی دوباره به کار کشاورزی و دامپروری مشغول شد تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید و در دوران انقلاب شهید همواره در تظاهرات ضد شاه شرکت داشت.

 وی با بیان اینکه در دوران انقلاب از پیروان صدیق امام و انقلاب بود و بعد هم به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در سال 59 با شروع جنگ تحمیلی عازم منطقه جنگی گیلانغرب شد بیان کرد: با توجه به شناخت شهید از منطقه گیلانغرب عازم شناسایی منطقه شد و به عنوان دیده‌بان مناطق چغالوند که محل شهادت خیراله است انتخاب شد.

فریدون گرامی با اشاره به اینکه در تاریخ 28 آذر سال 59 در بالای این دیده‌بانی دشمن سنگر آنها را تصرف و در فاصله 100 تا 150 متری با دشمن درگیر شد و در سنگر مجروح و به اسارت نیروهای عراقی در می‌آید گفت: مشخص نیست که زمانی که به اسارت درآمده به شهادت رسیده یا مجروح بوده و تا زمان بازگشت تمام اسرا ما فکر می‌کردیم که ایشان اسیر است.

وی افزود: پیکر مطهر این شهید در این منطقه در تاریخ 28 آذرماه 98 از طریق چند نفر از نیروهای عشایر مردمی با اسامی رسول نجفی و همت عزیزی کشف و از طریق کارت و مدارک شناسایی هویت او احراز شد.

بیشتر بخوانید

برادر شهید گرامی با بیان اینکه بردارم بسیار اخلاق خوبی داشت و بعد از ازدواج نیز اخلاقش با خانواده بسیار خوب و مهربان بود بیان کرد: برادرام اهل نماز اول وقت، ایمان، خلوص و تقوا بود و ‌به حق‌الناس توجه ویژه‌ای می‌کرد و به امام خمینی(ره) علاقه بسیاری داشت.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید از ولایت‌مداری شهید گرامی به‌عنوان متمایزترین ویژگی او سخن گفت و افزود: تبعیت محض شهید از ابتدا زبانزد عام و خاص بود و خدمت به پدر و مادر از ویژگی‌های اخلاقی او بود.

فریدون گرامی با اشاره به اینکه تبعیت از ولایت سخت‌ترین آزمون مسئولان است و شهیدان خیراله، مصطفی و غلام گرامی از این آزمون سربلند بیرون آمدند گفت: شهید خیراله از سال 42 با امام رابطه تنگاتنگی داشت و همواره به ما تاکید می‌کردند که پیرو امام و عاشق ولایت بمانیم.

فریدون گرامی عنوان کرد: خانواده ما آمادگی روحی کامل برای پذیرفتن شهادت فرزندانش را داشت زیرا که دو نفر دیگر از برادرانم در جبهه به شهادت رسیدند و بنده و دو نفر دیگر از برادرانم به افتخار جانبازی در راه دین خدا نائل آمدیم  و بعد از شهادت خیرالله، غلام و مصطفی مادرم به فرزندانش افتخار می‌کرد و صبر عجیبی بر این مصیبت‌ها پیدا کرد.

وی با بیان اینکه خانواده ما از ابتدا یک خانواده کاملاً مذهبی بود و برادر بزگتر بنده شهید غلام گرامی در زمان تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی در استانداری مجروح و به محض شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه می‌شود بیان کرد: شهید غلام گرامی همراه شهید چمران و دوشادوش این شهید به جنگ‌های نامنظم چریکی در کردستان مشغول شد و در عملیات مطلع‌الفجر در سال 60 در منطقه «شیاکوه» به شهادت رسید.

بردار شهید گرامی با اشاره به اینکه بردار دیگر بنده شهید مصطفی گرامی در  30 مرداد سال 60 در منطقه عملیاتی گیلان‌غرب به شهادت رسید گفت: دو برادار دیگر بنده مانند خودم جانباز شدیم و  جانباز فیض الله گرامی به رحمت خدا پیوست و بردارزاده بنده نیز در عملیات مرصاد زمانی که دانش‌آموز بود به شهادت رسید.

وی بیان کرد: مسئولان و دولتمردان باید بدانند کوچکترین خیانتی در حق مردم و ولایت پایمال کردن خون شهدا است و تا زمانی که مردم و مسئولان ارزش خون شهدا را بدانند دشمن نمی‌تواند کوچکترین ضربه‌ای به این نظام مقدس اسلامی وارد کند.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi