شناسه خبر : 77853
پنجشنبه 03 مهر 1399 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۱ شهید از اتباع خارجی ساکن در کردستان

اتباع خارجی ساکن در کردستان ۱۱ شهید تقدیم انقلاب کردند

سنندج- مدیرکل اتباع خارجی استانداری کردستان گفت: اتباع خارجی ساکن در این استان در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی ۱۱ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

راغب الفت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان کردستان در ۶ ارودگاه میزبان آوارگان عراقی بود که بر اثر فشارهای رژیم بعث و کشتار مردم بی دفاع منطقه شمال این کشور (اقلیم کردستان) وارد کشورمان شده و در اردوگاه ها اسکان یافتند.

وی اضافه کرد: برخی از این افراد به منظور دفاع از حقوق خود با رزمندگان اسلام همراه شده و در جبهه‌های حق علیه باطل به مقابله با ارتش متجاوز رژیم بعث پرداخته و ۱۱ نفر از آوارگان در این راه به شهادت رسیده و هفت نفر نیز به فیض جانبازی نایل آمدند.

الفت یادآور شد: کردستان به همراه آذربایجان غربی و کرمانشاه بعد از بمباران شیمیایی شهر حلبچه در اقلیم کردستان عراق که روز  ۲۵ اسفند ۱۳۶۵ توسط هواپیماهای رژیم بعث صورت گرفت، میزبان خیل عظیمی از آوارگان منطقه شمال این کشور در اردوگاه های مرزی بودند.

مدیرکل اتباع خارجی استانداری کردستان با بیان اینکه شهدا و جانبازان خارجی همچون شهدای ایرانی از خدمات بنیاد شهید بهره مند هستند، افزود:  هم اکنون این ۱۸ خانواده تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند تا همانند شهدای ایرانی مقام شامخ شهیدان آنان گرامی داشته شود.

در استان کردستان سه هزار نقطه یادمانی وجود دارد، شهرهای مختلف این استان بویژه مریوان، سنندج و بانه در دوران جنگ تحمیلی ۳۵۶ بار بمباران شد و خون پاک ۲۶ هزار شهید از نیروهای مهاجر و انصار برای حفظ مرزهای این استان بر زمین ریخته شد.

۲۸ عملیات بزرگ در مرزهای این استان انجام شد،  ۵۵ هزار نفر مجروح جنگی و ۵۲۰ مناسبت دفاع مقدس در تاریخ استان کردستان وجود دارد،  مردم استان کردستان در دوران مختلف از جمله دفاع مقدس و مبارزه با اشرار و ضد انقلاب پنج هزار و ۴۰۰ نفر شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi