شناسه خبر : 77861
یکشنبه 06 مهر 1399 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این روزها مشکل فراموشی است!

فاش‌نیوز - یادش بخیر زمانی سیاست ماعین دیانت‌مان بود. دیانت ما هرگز امر به سودجویی شخصی و منفعت طلبی از پست و مقام یا بیت‌المال نکرده که این چاشنی زهرآلود خوراک بعضی از مسئولین شده است.

انگار فراموش کرده‌ایم مسئولی در این مملکت بوده که برای رفع تشنگی رزمندگان در جنگ تحمیلی، جهیزیه‌ی زندگی خودش را فروخته تا کلمن آب تهیه کند؛ یا مسئولی هم بوده که بدون چشم‌داشت، در سیل ارومیه پاچه‌های شلوارش را بالا زده و به کمک پیر زن تنهایی رفته؛ که تازه پیرزن به او بد و بیراه هم گفته است. اینجاست که جمله‌ی «راهت ادامه دارد ای شهید» ارزش خود را نشان می‌دهد. چون راه این دو مسئول شهید را برخی این روزها گم کرده‌اند؛ مسئولینی که مشروعیت خود را از ملت داشته و مدیون خون هزاران شهیدی هستند که زمینه‌ی توفیق خدمت را برای مدیران در بدنه‌ی حکومت اسلامی فراهم کرده‌ند.

در فیزیک قانونی وجود دارد که قانون بقاء یا پایستگی ماده و انرژی نام دارد. این قانون بیان می‌دارد که ماده یا انرژی از بین نمی‌رود؛ بلکه از گونه‌ای به گونه‌ی دیگر تبدیل می‌شود. گویی این قانون در خصوص مسئولین مملکت ما نیز ساری و جاری است!

بعضی از مسئولین وقتی از سمت و مقام خود کناره‌گیری یا خدای ناکرده به‌علت بی کفایتی برکنار و عزل می‌شوند، فورا و بدون اتلاف وقت به سمت دیگری منتقل و نائل می‌گردند؛ طوری که این حجم از تغییر و تعدد عنوان، آن هم بدون وقفه و وقت‌کشی، حقیقتا جای تعجب و تشکر دارد!

بعضی از مسئولین حتی بر سر مردم منت هم می‌گذارند؛ طوری که انگار به اجبار وادار به گرفتن پست و مقام شده‌اند و در این شرایط سخت اقتصادی فلان ماشین را هم برای تردد می‌خواهند. گویا فراموش کرده‌اند برای تدبیر معیشت پیاده‌هاست که سوار این میز و صندلی‌های مسئولیت شده‌اند.

آنان عهدی را که با شهیدان بسته‌اند، اینک که رئیس شده‌اند گویی از یاده برده‌اند و انگار فراموش کرده‌اند پای کج روی فرش قرمز مسئولیت گذاشتن، پایمال کردن خون عزیزانی است که برای سربلندی و استقلال، خاک ما را سرخ کرده‌اند. آری این روزها مشکل فراموشی است!

یس ساقی

اینستاگرام
با اهداء شایسته ترین سلام و احترام
درود بر جناب دکتر محمد یاسین ساقی
عالی بود، لذت بردیم؛ این همه روشن نگری و درک درست از کلان روال جاری ؛ در جامعه ی ایران ، البته از شما که در خانواده ای اهل علم و فرهنگ و ادب رشد یافته اید و به شیوا ترین بیان منعکس کردن آن ، به هیچ روی دور از انتظار نیست...
درود برشما که نمونه ی یک جوان ارزشمند و اهل اندیشه و نظر هستی ...
بعضی از مسئولین حتی بر سر مردم منت هم می‌گذارند؛ طوری که انگار به اجبار وادار به گرفتن پست و مقام شده‌اند و در این شرایط سخت اقتصادی فلان ماشین را هم برای تردد می‌خواهند. گویا فراموش کرده‌اند برای تدبیر معیشت پیاده‌هاست که سوار این میز و صندلی‌های مسئولیت شده‌اند.
این پارگراف کاتیوشا بود . آفرین . ادامه بده ...
سلام و درود خدای متعال برشما جوان مومن ..خداوند شماراحفظ کند...و در این زمان و در ٱاخرالزمان در صف یاران و سربازان حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه شریف قرار دهد . امین یا رب العالمین


جناب آقای دکتر محمد یاسین ساقی
با عرض سلام و ادب ، در تکمیل سخنان شما عرض می دارم در موضوع قانون (تبدیل انرژی) فیزیک ، که شما از آن یاد کردید بنده به نظریه هربرت اسپنسر بعنوان (بقای اصلح) که در سال 1846 طرح شد اشاره می کنم که می گوید نسل قوی که پس از فارغ شدن پس از مصیبت های طبیعی مانند (جنگ) به وجود می آید افراد ضعیف تر از گردونه صحنه زندگی حذف شده و یکسری دیگر از آنان نسلی قوی از خود بجا می گذارند که حتی از لحاظ ژنتیکی مقاوم تر هستند و ادامه حیات می دهند.
حال با نگرش در وضعیت کنونی جامعه ، گویا نسل ضعیف تر باید تعدیل شوند و نسل قوی تر در حال تکامل ابقای نسل های بعدی خود بوده و به آنان حاشیه امنیت بیشتری عطا خواهند کرد.
امیدوارم ، امیدوارم این قانون نقض شود و نسل های ضعیف تری که پس از پایان جنگ در حال حیات هستند بتوانند روزی دوباره بپا خیزند و شاهد شکوفائی و تولد جوجه پرنده (ققنوس) باشیم که متولد خاکستر این پرنده می باشد و شاهد تولد جوجه پرنده (فاخته) نباشیم که تخم های خود را در لانه پرندگان دیگر پرورش می دهد.
آیا این قوانین فیزیک و طبیعت می تواند شرحال وضع حال جامعه ایثارگری ما باشد؟
آیا باید چند سال در انتظار این تعدیل قوانین ، منتظر بمانیم؟
لطفا" اگر به پاسخ و جمع بندی رسیدید ما را نیز مطلع نماید ، آقای دکتر.
والسلام
سلام خدمت آقای قنبری وفای عزیز و گرامی

نکته بسیار قابل تاملی رو بیان کردید که از سواد حقیر خارجه ولی چشم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi