شناسه خبر : 77864
پنجشنبه 10 مهر 1399 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تدوین قوانین ایثارگران در برنامه هفتم توسعه‌ی اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی

در تدوین برنامه‌ی هفتم دولت را می‌بایست به شرح زیر مکلف کرد که همه‌ساله ردیف بودجه‌ی ایثارگران را در بودجه‌ی سنواتی...

فاش نیوز - کارگروه تدوین برنامه‌ی هفتم توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ا (1404-1400) وظائف بسیار سنگینی را برای ادای دین در قبال فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان بر عهده دارند. موارد پیشنهادی زیر پیشنهادات مربوط به ایثارگران در حوزه‌های اداری و استخدامی، آموزشی و رفاهی می‌باشد که می‌بایست با اولویت در دستور کار کارگروه تدوین برنامه‌ی هفتم توسعه قرار گیرد. با توجه به اینکه وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها تفاسیر متفاوت از قوانین ایثارگران دارند، می‌بایست قوانین به‌صورت شفاف باشد؛ فلذا موارد پیشنهادی ذیل ارائه می گردد.

پیش‌بینی بودجه: بسیاری از قوانین مصوب ایثارگران به علت عدم ردیف بودجه در بودجه‌ی سنواتی در اجرا با اشکال روبرو گردیده است. علی هذا، در تدوین برنامه‌ی هفتم دولت را می‌بایست به شرح زیر مکلف کرد که همه‌ساله ردیف بودجه‌ی ایثارگران را در بودجه‌ی سنواتی لحاظ کند.

  • دولت موظف است اقدامات برای اجرای صحیح و به‌موقع قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و برنامه‌ی هفتم توسعه را به‌عمل آورده و اعتبار کافی و ردیف بودجه‌ی مستقل برای اجرایی نمودن مفاد مندرج در قوانین فوق را در بودجه‌ی سنواتی پیش‌بینی نماید.

حقوق ایثارگران شاغل و غیر شاغل: کلیه دستگاه‌های اجرایی، موظف‌اند به فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های حق علیه باطل مبلغی معادل حداقل حقوق کارکنان را که هر سال توسط دولت تعیین می‌شود به عنوان فوق‌العاده‌ی ایثارگری به‌طور ماهانه به ایثارگران شاغل پرداخت نمایند.

تبصره 1: مبلغ موضوع این ماده، در خصوص رزمندگان غیرشاغل، توسط سازمان تامین اجتماعی ن.م (ساتا) و در خصوص جانبازان و آزادگان غیرشاغل توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت کند.

تبصره 2: پرداخت هم‌زمان فوق‌العاده ایثارگری ماده‌ی 51 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و فوق‌العاده ایثارگری بند 2 ماده‌ی 68 قانون مدیریت خدمات کشوری بلامانع می‌باشد.

  • استخدام: کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند حداقل 30 درصد از نیازهای استخدامی خود را به همسر و فرزندان شهدا، خواهر و برادر شهید، جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان آزادگان بالای یک سال اسارت، همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه و فرزندان آنان اختصاص دهند.
  • تبصره 1: بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است 70 درصد جذب نیروی انسانی خود را به افراد مشمول فوق اختصاص دهد.
  • تبصره 2: به پاس قدردانی از رشادت‌های ایثارگران، ستاد کل ن.م مکلف است همه‌ساله 40 درصد سهمیه‌های استخدامی را جهت استخدام فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان، فرزندان آزادگان و فرزندان رزمندگان پس از طی مراحل گزینش جهت استخدام به‌صورت پایور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آجا، ناجا به‌عمل آورد.
     
  • تبدیل وضعیت: کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند همسر و فرزندان شهدا، خواهر و برادر شهید، جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان آزادگان بالای یک سال اسارت، همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه و فرزندان آنان را که به‌صورت شرکتی، قراردادی، پیمانی به‌صورت بدون آزمون و خارج از سهمیه‌های استخدامی جذب و بکارگیری شده‌اند را نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی آنان، پس از حداکثر سه ماه از شروع به‌کار، توسط دستگاه محل خدمت به‌صورت رسمی قطعی، ثابت، دائم و یا سایر عناوین مشابه اقدام نمایند .

تبصره‌ی 1: سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه مکلف‌اند نسبت به ایجاد شناسه‌ی استخدامی برای افراد فوق‌الذکر اقدام و حقوق و مزایای ایشان را برقرار کند.

تبصره‌ی 2: ایثارگران مشمول قانون فوق از شرایط احراز رشته‌ی تحصیلی و سن معاف می‌باشند.

تبصره‌ی 3: دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند در صورت فقدان پست سازمانی مناسب برای افراد مذکور در ماده فوق، نسبت به ایجاد پست مورد نظر، از محل حذف پست‌های بلاتصدی و ایجاد پست سازمانی جدید متناسب با مشارالیهم اقدام کنند.

  تبصره‌ی 4: دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند یکی از فرزند‌‌‌‌‌‌‌‌ان کارکنان شهید‌‌‌‌‌‌‌‌، جانباز و آزاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه، اعم از شاغل، فوت‌شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و یا از کارافتاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه را‌‌‌‌‌‌‌‌ علاوه بر سهمیه‌ی استخد‌‌‌‌‌‌‌‌امی ایثارگران د‌‌‌‌‌‌‌‌ر همان د‌‌‌‌‌‌‌‌ستگاه، پس از بازنشستگی پدر، استخد‌‌‌‌‌‌‌‌ام نمایند‌‌‌‌‌‌‌‌.

انتصاب شغلی ایثارگران در مشاغل مدیریتی: کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و منزلت ایثارگران نسبت به اولویت دادن به ایثارگران در انتصاب مشاغل مدیریت حرفه‌ای در شرایط مساوی با سایر نفرات اقدام کنند.

تامین حقوق ماهیانه‌ی فرزندان ایثارگران: بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است به فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 50 درصد و فرزندان آزادگان با حداقل 5 سال اسارت، تا زمان استخدام به‌صورت دولتی و یا اشتغال در بخش خصوصی، تعاونی و ...،معادل حداقل حقوق کارکنان دولت به‌صورت ماهیانه پرداخت کند.

ماموریت آموزشی ایثارگران: کلیه دستگاه‌‌های اجرایی مکلف‌اند ضمن فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش ‌های کوتاه ‌مدت، با ادامه‌ی تحصیل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان و همسران و فرزندانشان، آزادگان و همسران و فرزندانشان و رزمندگان که در استخدام دارند تا پایان تحصیلات دانشگاهی به‌صورت مأموریت آموزشی تمام‌وقت یا نیمه وقت موافقت کنند.

تبصره‌ی 1‌: دستگاه‌های موضوع این ماده، موظف‌اند قبل از اعزام به مآموریت آموزشی، شغل کارمند را پس از فراغت از تحصیل پیش‌بینی کنند و پس از فراغت از تحصیل می‌بایست در شغل پیش‌بینی شده، منصوب گردند.

تبصره‌ی 2: حفظ آخرین پست سازمانی و پرداخت حقوق و مزایای کارمندان فوق‌الذکر در مدت مأموریت آموزشی الزامی می‌باشد. در صورتی که حفظ پست سازمانی در حین مأموریت آموزشی میسر نباشد، دستگاه مکلف به اختصاص پست هم‌تراز برای کارمند خواهد بود. 
تبصره‌ی 3: دستگاه‌های مشمول می‌بایست اعمال مدارک تحصیلی کارمندان ایثارگر فوق که از مأموریت آموزشی استفاده می‌کنند، پس از ارائه‌ی مدرک تحصیلی جدید، از تاریخ فارغ‌التحصیلی حقوق و مزایای مربوط به آنان را پرداخت نمایند.

رفاهی ایثارگران: با توجه به ضرورت حفظ نشاط و شادابی ایثارگران و خانواده‌های آنان، کلیه دستگاه‌های اجرایی، که دارای هتل، اماکن تفریحی، سیاحتی، فرهنگی، هنری و ورزشی می‌باشند موظف‌اند لیست اماکن فوق را در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داده و بنیاد با درنظر داشتن اصل عزتمندی، برای استفاده‌ی ایثارگران و خانواده‌های آنان، 50 درصد تخفیف در بهره‌مندی از این تسهیلات در نظر گیرند.

بیمه‌ی رزمندگان: ساتا موظف است در اجرای سند راهبری رزمندگان، تسهیلات مربوط به درمان پایه، بیمه‌ی تکمیلی رزمندگان را برقرار، محاسبه و پرداخت نماید.

ساتا موظف است نسبت به تامین 100 درصد هزینه‌ی درمانی رزمندگان و خانواده‌ی ایشان اقدام نماید.

و در پایان بازخوانی فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی مورخ 22/12/58، ضروری به نظر می‌رسد:

باید رسیدگى کامل به خاندان شهدا و آسیب‌دیدگان و معلولین در این راه، چه در ‌انقلاب و چه قبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود.

 

| علی صیاد قبادی (کارشناس ارشد مدیریت و پژوهشگر حوزه‌ی اداری و استخدامی)

اینستاگرام
با سلام و احترام
با به رحمت رفتن خیل عظیمی از ایثارگران، دیگر نیازی به برای ادای دین در قبال فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان نیست.
انالله و انا الیه راجعون
خدایشان بیامرزد
قوانینی که هم می دهند به درد نمی خورد مثلا اگر بازنشسته باشند شامل شان نمی شود اکثر یت جانبازان بازنشسته هستند یعنی کشک
با سلام
اميدوارم توجه بيشتري به جامعه فراموش شده رزمندگان شود و فعاليتهاي اين مجلس در حد شعار نباشد و در اين مجلس به اصطلاح انقلابي اقدامات واقعي و عملي(بيمه و حذف ماليات رزمندگان شاغل) براي رزمندگان انجام شود و قوانيني تصويب شود كه هيچ نهاد يا دستگاهي بهانه اي براي انجام ندادن آنها نداشته باشند.همانگونه كه ميدانيد با توجه به افزايش سن رزمندگان روز به روز از تعداد رزمندگان شاغل در دستگاههاي دولتي كاسته ميشود و تصويب قوانين مربوط به اين قشر هيگونه بار مالي براي دولت ندارد.
سلام سربازان جانباز دوازده هزار نفری سپاه که درسال ۸۵ بازنشست کرده بودند وزارت دفاع دوسال حقوق بازنشستگی داد بعداز دوسال تبدیل به کمک معشیت بگیر ساتا کردند نماینده عزیز حالا تکلیف ما چیه ساتا به ماها یک میلیون میده آیا میشه زندگی کرد مجلس انقلابی باید رسیدگی کند ماهم جانبازیم
باسلام
قبل از هر ماده و تبصره ای ابتدا باید طرح اصلاح ساختار بنیاد شهید و تبدیل آن به یک وزارتخانه تصویب شود .
و سپس تبعیض های بین جانبازان و ایثارگران برداشته شود


هنوزخیلی از قوانین برنامه ششم مربوط به ایثارگران روی زمین مانده ، شمادارید برنامه هفتم مینویسیدحالافرض که شما نوشتیدکی میخواداجراکنه
اکثریت جانبازان بازنشسته هستند یعنی قوانین شامل شان نمی شود
دوست عزیز وکارشناس محترم همه اینها را که زحمت کشیدید وبه رشته نگارش درآوردید مربوط به کفار است ودولتهای آمریکا وانگلیس و...............این کارها را برایه سربازان از جنگ برگشته انجام می دهند !!!!! ولی در کشور ما در قانون ششم توسعه سند راهبردی خدمات ایثارگران را تهیه وتایید وتصویب نمودند وحتی دبیرخانه وشورای راهبردی هم تشکیل دادند و بایگانی هم کردند !!! اذا همه این موارد در قانون ششم هم بوده وانشاا....در قانون هفتم وهشتم و............هم خواهد بود
خدا وکیلی خجالت نمیکشید بعداز 40 سال بفکر رزمندگان افتادید ما به شمها چبگویم حرف نزنیم بهتراست اون وقتکه
من نو جوان آمدم 30 ماه برای شما جنگ کردم حالا باسن 55 اعصابم خراب نه کار نه حقوق نه بیمه فقط شما را حواله میکنم به قیامت فقط خدا جواب شما را بدهد همین
اکثریت جانبازان بازنشسته هستند یعنی قوانین شامل شان نمی شود عده ای هم که پر کشیده اند
چراماده 38راکامل وبرای جانبازان اجراءنمیکنید.عده ای معوقه های 50میلیونی و پاداش و احکام ووووعده ای یک ریال و محروم ازهمه امتیازات!آیا این انصاف و عدالت و مساوات اسلامیست؟؟؟قضاوت با شما.جانبازمحروم از ماده 38
با سلام ای خدای بزرگ ازسال ۸۵تاحالا این سال اون سال این ماه و اون ماه منتظر برنامه ششم و سه سال منتظر ماندیم پرونده هایمان درساتا به بنیاد به قول مجلس انقلابی واقای نوبخت ورییس بنیاد شهیدومکتوب در رسانه ها دوباره منتظر برنامه هفتم باشیم توراخدا ما دیگر مرده شدیم با تشکر جانبازان زیر۲۵درصدساتا
برای شاغلین باید مثل حق مسکن هر ساله مبلغی مشخص داده شود و توجه بیشتر ی به غیر شاغلین شود
همین الان هم این مواد قانونی وجود دارد. ولی دولت به بهانه عدم بودجه(که هیچگاه این عدم بودجه برای کارمندان دولت و بانک ها وجود ندارد) آنرا اجرا نمی کند. چون اعتقادی به این قوانین ندارد.در ضمن در قوانین هیچ جایگاهی برای زنان جانباز زیر 25 درصد دوباره نشده است که از همین الان این قانون به دلیل نارضایتی بخشی از جانبازان مردود است.باید اول طرح تسری امتیاز به جانبازان زیر 25 درصد اجرا شود.وگرنه با تبعیض شدید بوجود آمده بر علیه جانبازان زیر 25 درصد این قوانین فایده ای ندارد. انشالله که قول های نمایندگان کمیسیون ایثارگران و اجتماعی در خصوص ایثارگران جامعه عمل پوشیده شود و فقط به مناسبت ها ی مختلف مانند هفته دفاع مقدس در حد حرف و شعار نباشد
سلام پس اجرایی شده اصلاحیه تبصره دو ناده 39 قانون جامع چی میشه چرا اجرایی نمیشه
سلام همه رزمندگان اسلام سالم‌ با شند، فکری هم به حال ما رزمندگان که در سالهای 96و97 بازنشسته شده اندبکنند آیا ما حق نداریم از یک مقطع تحصیلی بالاتر استفاده کنیم، خیلی ممنون می شویم
بخدا حل این مسعله خیلی هم سخت نیست برای هردرصد مبلغی تعین شود برای هر ماه حضور دذ جبهه هم همینطور بعد جمعش میشه حقوق یک ایسارگر البته با یک سقفی اقایان نمی خواهند این مسعله رو حل کنند
با سلام حضور هرانکس که میخواند. می خوام از این فرصت استفاده کرده و به. همه همرزمانم وهرانکس که در جنگ بوده سلام کنم وبگم من هم از بیمارستان با طنی زخمی همراه با خونریزی فرار کردم تا به ادامه عملیات برسم من هم در جزیریه مجنون جنگیدم جای که حتی هوا برای نفس کشیدن هم نداشت سرتونه درد نیارم مشکل اینهکه نبودن تا بفهمن سرمان چی امده خدا یارو یاور هرچی کهنه سربازه خودم فداتون بشم
هرساله این قانون ها را مینویسید ولی کو عمل عالم بی عمل
سلام خدا قوت امیدوارم در حد نوشته و شعار نباشد.در ضمن عزیز و بزگوار موضوع هزینه تحصیل من جانباز بیست درصد و فرزندنم چه می شود؟چرا کلمه میزان درصد را حذف نمی کنید؟چرا فرزند من سهمیه کنکور ندارد؟چرا من جانباز بیست درصد هزینه تحصیل دارم ولی فرزند جانباز عزیز 25 درصد ندارد؟
چرا قانون ماده 51 شامل ایثارگران بالای 25 درصد میشود ولی زیر 25 درصد شاغلین محرومند ؟؟؟
سلام علیکم. با احترام قانونی که در متن فوق نوشتید __
تبدیل وضعیت: کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند همسر و فرزندان شهدا، خواهر و برادر شهید، جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان آزادگان بالای یک سال اسارت، همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه و فرزندان آنان را که به‌صورت شرکتی، قراردادی، پیمانی به‌صورت بدون آزمون و خارج از سهمیه‌های استخدامی جذب و بکارگیری شده‌اند را نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی آنان، پس از حداکثر سه ماه از شروع به‌کار، توسط دستگاه محل خدمت به‌صورت رسمی قطعی، ثابت، دائم و یا سایر عناوین مشابه اقدام نمایند .________
در بهمن ماه سال 98 بنام استفساریه ماده 78 مصوب مجلس و تأیید استفساریه از شورای نگهبان را دارد.
اما وزارت علوم آن را برای اهضای هیئت علمی_ علی الخصوص هیت علمی مؤسسات آموزش عالی _اجرا نمی کند و ایثارگران را تبدیل وضعیت نمی دهند، استدلال وزارت علوم این است که این قانون برای کارمندان است نه هیئت علمی.
بارها و بارها از طرق مختلف پیگیر این موضوع هستیم هیچ جوابی به ما نمی دهند.
سئوالمان این است مگر ایثارگران اعضای هیئت علمی به نوعی کارمند این مملکت نیستند؟ مگر وزارت علوم جزیره جداگانه و خد رأیی قانون در مجموعه خود ایجاد کرده است؟
بداد ما ایثارگران عضو هیئت علمی برسید.
بعد از این همه سال هنوز منتظر خبر از حق و حقوقم هستم
هر روز اخبار مربوطه را چک میکنه به امید گشایشی برای زندگیمان
سلام و عرض خسته نباشید
در بند اول پیشنهادی (موضوع فوق العاده ایثارگری ) ایثارگران بازنشسته از قلم افتاده اند چون دیگه الانه تقریبا تمام ایثارگران بازنشسته شده‌اند و تصویب قانون به ابن صورت عملن دردی از آنان دوا نخواهد کرد
دیگر اینکه بازگشت به کار بدون قید و شرط ایثارگران با هر‌شرایطی که بازنشست یا مستعفی شده‌اند(تا سقف اتمام سی یا‌سی و پنج سال خدمت ) واقعن یک ضرورت اجتناب ناپذیر هست .
تقسیم جانبازان به بالا و پایبن درصدی خاص
لطفن فراموش نشوند با تشکر
لطفا با شعارهای قشنگ خود داغ دل مارا تازه نکنید بگذارید با این درد دل خود بسوزیم و بسازیم . ما هم خدایی داریم و بر همه چیز اگاه و نا ظر است . به امید دیدار در اخرت
قانون تبصره ۲۱ رو احیا کنید بخدا ما فرزندان جانباز و آزاده حقمونه که کار کنیم ،پول در بیاریم و ... تا بتونیم همه زحمات پدرامونو جبران کنیم براشون . لطفا رسیدگی کنید
همچنانکه مستحضرید یکی از وظایف مجلس محترم نظارت براجرای قوانین مجلس است واینکه دولتی یا نهادی یا ارگانی یا فردی ان قوانین را اجرا نمیکند متاسفانه ضعف مجلس در امر نظارت است ومجلس محترم باید قوانین قبلی ایثارگری (برنامه ششم توسعه )که تا پایان 1400 قابلیت اجرایی دارد دستور اجرا دهد واینکه در برنامه هفتم لحاظ گرددکار مناسبی است واما زمان بر است عزیزان نماینده باید تلاش کنند قوانین را پس از تصویب و تایید شورای محترم نگهبان نظارت کنند وعلت عدم اجرا را برسی ورفع ابهام نمایند واگر عزیزی جهت اجرا سهل انگاری میکند وبا نظر خود قوانین را تفسیر مینماید در حالی که تصویب وتفسیر قوانین حق مسلم مجلس است واین کار او موجب نارضایتی عمومی میگردد بدون واهمه با او برخورد نمایند
عجب عجب
تصبره و ماده های زیبایی البته همه ش روی کاغذ
یه سوال این قانون هادر ایران اجرا میشه واقعا ....؟؟/ یا قانون بی عدالتی اجرا میشه
لطفا نسبت به اصلاح بند «چ» ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص اعاده به خدمت جانبازانی که از سنوات ارفاقی استفاده کرده اند ،اقدام شود.
با سلام به مدیریت محترم فاش نیوز . مسولیین محترم خواهشن خدمت به ایثارگران را در برنامه هفتم قرار ندهید چون بودجه کم است بگذارید در برنامه 16 دهم قرار دهید که حداقل 60 سال ار جنگ رفته باشد تازه 31 سال است جنگ تمام شده و به احتمال زیاد 10 درصد ایثار گران به رحمت خدا رفتند بگذارید همه خانواده معزز شهدا وما جانبازان و آزادگان و رزمندگان که به رحمت خدا رفتیم شما تازه بنشینید قانو ن خوب و کار آمد برای خودتان بنویسید ما کهنه سربازان که با پاس کاری قوانین پیر شدیم و فریاد رسی هم ندیدیم شما هم خود دانید . فاش نیوز عزیز لطفا صفحه نخست قراردهید که ببینند
سلام
برای جانبازانی که بعد از بازنشستگی توانسته اند گواهی بیاورند حکم کارگزینی آنان را اصلاح کنند و حقوق و مزایای آن را به انان بدهند. بعلاوه مدرک تحصیلی را هم که به ایثارگران بازنشسته نداده اند را اعمال کنند.با تشکر.
ده ها هزار جانباز با این مشکل روبرو هستند
متاسفانه بعد از بازنشستگی جانبازی شیمیایی خود را گرفتم اما هیچ فایده ای نداشت
نیاز به تشکر نیست وظائف خودشان را انجام داده اند
البته اگر انجام دهند
امتیازبندی ایثارگران بهترین حالت ممکن برای برنامه هفتم توسعه است.
سلام منم رزمنده ام بیکار بی خانه مملکت مشگل داست من ۱۶ ساله راهی جبهه شدم حال مشگل من دارم چرا به کمک من کسی نمایید بهر سوی جهان کمک میشود ساکنان مسجد گرسنه ؟!منم وارث این مرز وبوم نیستم مگه انصافه خانوار۴ نفری ماهی با۱۸۰هزارتومن چکار کنند..از کشورهای غیر مسلمان کمک بخواهیم یا دین مان را خرج گرسنگی مان بکنیم...باسلام وصل ات نثار شهدای اسلام ..منتظر جواب م از طرف همه مسولین دولتی وکشوری
بعد سی و سه سال تازه می خواهند قانون جدید برای ایثارگران تدوین کنندچه قدر زمان می برد مجلس تصویب کند شورای نگهبان تایید کند یا نه و اگر تایید نکرد چندین بار مجلس اصلاح کند شورای نگهبان قبول نکند بعد به مجمع تشخیص برود چند سال آنجا خاک بخورد معلوم نیست آخرش اگر هم تصویب و ابلاغ شد رزمنده ای زنده نمانده که استفاده بکند و اگر هم چند نفری بماند مسئولین هر کس قانون را با درک خودش اجرا کند خنده آورش اینجاست بعد چهل سال ازانقلاب می گذرد این همه شهید، جانباز، آزاده و رزمنده این همه خون دادیم ده دوره ما نماینده انتخاب کردیم تازه مجلس ما انقلابی شده حالا 2*2 تا 4 تا بکنید ببینید برای رزمندگان از این مجلس انقلابی هم آبی گرم می شود
از نخل برهنه سایه داری مطلب
از مردم این زمانه یاری مطلب
عزت به قناعت است و خواری به طمع
با عزتِ خود بساز و خواری مطلب
البته ما ایثارگران طمع نکردیم با عزت در مقابل دشمنان سرزمین مان جنگیدیم با عزت شهید و جانباز دادیم با عزت سرافرازی اسیر شدیم و آزاد شدیم رزمندگانمان هر رزمنده به نوبه خودش چندین ماه با عزت و شرف ایثارکردند با هیچ چشم داشتی حالا که سنی گذشته آثار جنگ و جبهه داره نمایان می شه انتظار داشتیم مسئولین همان طوریکه ما ایثار کردیم آنها هم ایثار کنند ما ایثارگران با عزت متولد شدیم با عزت تربیت یافتیم با عزت در راه وطن جنگیدیم با عزت زندگی کردیم و با عزت هم به هم رزمان شهیدمان می پیوندیم ذلت مال کسانی است که از رشادت ها و جانفشانی ایثارگران برای خود و فرزندانشان یا برای فکّ و فامیلشان دنیایی ساختند باشد روزی که دادگاه عدل الهی برگزار گردد خدا یا هر آنکه خیر و صلاح مان است عطا فرما یا علی
باسلام بنده متولد ۱۳۴۹ هستم از زمانی که جنگ رو درک کردم وقسمتم شد ۳ مرتبه بصورت داوطلب رفتم جبهه اما چون سونین بارش بعد از قطعنامه بوده هیچ کجا به حساب نمی آید دو بار قبلشم که شش ماه نمیشه خیلی از شهدای جنگ در همان حضور اولین بار به جبهه شهید جانباز ویا اسیر میشدند این چه قانونی بایستی هر کسی حتی یک ماه هم رفته بصورت داوطلب لحاظ گردد ..
بعد گذشت چهل سال از انقلاب باز هم اگر قوانین اجرا بشه شاید چند سالی اگر زنده بودیم استفاده کنیم
ان...خدا به اونایی که تو مجلس به فکر ما هستن قوت بده همه شما در پناه حق سلامت باشید که به فکر ایثارگران هستید
ایکاش این متــل هارانمیگفتیدوجگـــراین بندگــان خداراآتش نمیزدیدسی ودوسال ازپایان جنگ گذشته ْْ؟ ولی هستندرزمندگانی که مجروحیتشان رابایدتحمل کنندوعملگی هم بکنندکارگرساختمانی باشندوبابیل وکلنگ وفرغون تامین معاش بخورونمیرداشته باشنداین حق مدافعین این سرزمین نیستدوخدارضایت نداردازاین اوضاع
باسلام واحترام
کسانی که کمتر از 6ماه رزمندگی دارند مثل اینکه رزمنده نیستند؟
وآن زمان دوم راهنمایی بودم که داوطلبانه به جبهه رفتم
ودر عملیات بیت المقدس 2 شرکت کردم
والان سرپرست خانواده ام وخواهر ومادر بی سرپرستم هستم خانواده 7نفره هستیم
قانون گذار محترم هم که بی انصافی میکند به رزمندگان کمتر از 6ماه هیچ امتیازی نداده از این مصوبات ظالمانه خیلی دلگیر هستم وزندگی به سختی میگذرد
خداوند حق ما را از این دشمنان رزمندگان کمتر از 6ماه بگیرد
باسلام چرا فکری بحال جانبازان بالینی فاقد مدرک نمیکنن داوطلب بسیجی نمیکنند آن رزمندگانی که در گردان‌های رزمی مستقم درگیر دشمن از نظر روحی و روانی دارای مشکل اعصاب و روان دارند وخود وخانواد هایشان زجر ميکشند وتوان رفتن به دکتر راندارند لااقل 5درصد جانبازی به افراد بدهد که مراجعه به دکتر نیاز به یک دفترچه دارند لااقل رزمندگانی که یکسال به بالا جبهه دارند را مجلس شورای اسلامی تایعن تکلیف کند تعدادی هستند کمسیون ماده ۱۳۴ جانبازی تایید کرده ولی بنیادشهید درصد نمیزند دیوان عدالت اداری رای داده بنیادشهید تمکین نمیکند باید کجا داد بزنیم. باتشکر فراوان
برای خشنودی خدا و اجرای عدالت معاف از مالیات حقوق رزمندگان شش ماه جبهه را در برنامه هفتم مصوب کنید.
لطفا دربرنامه هفتم توسعه بند چ ماده ۸۷ را اصلاح فرمائید اعاده بخدمت شامل جانبازان بازنشسته بعد سال ۹۶ هم شود
سپاسگزارم
سلام این قانون مسخره در ماده چ جانبازیبازنشسنه که افرادی که قبل تصویب این قانون سال ۹۶میتونند بیایند سر کار یعنی کسی ۹۷به بعد نمیتواند بیاید را اصلاحه کنید این ترازو عدالت نیست یا سنوات ارفاقی بکی هم استفاده نکرده هم نمیتونه بیا د چون ۹۷ بازنشسته قانون گذار خواب بوده بهترین تعبیر میخاسم یچیز دیگه لگم جیبس پره یعنی جانبازی سنوات استفاده رفته حالا انکه استفاده نکرده قانون قبل تصویب نمیزاره بیاد جمع کنید خودتون را
با سلام مشکل افرادی که از سنوات ارفاقی جهت بازنشستگی استفاده کردند رو رفع کنید . ماده و تبصره های آبکی رو بردارید. این ارفاق بازنشستگی شد دردسر و فقر برامون با این اوضاع اقتصادی. قبلا فرد می تونست یکبار اعاده به خدمت بشه . حالا با این قوانین.. به فکر چشم چراغ انقلاب باشید لطفا
سلام و وقت بخیر.لطفا به فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد هم در آزمون هایی مثل وکالت قضاوت و... توجه نمایید.
بهرحال جانبازان همگی در سرنوشت کشور تاثیر گزار بوده و ره نظر عادلانه نیست که فررندان زیر ۲۵ ددصد از این حق محروم شوند
سلام آیا شرط سنی که برای آزمون وکالت درنظر کرفته سده برای ایثارگران هم هست؟ یا معاف هستند از این شروط؟
باسلام من خانمی ۵۸ساله ازهمدان هستم که دربمباران سال۶۵ خانه ام خراب شده وخودم از ناحیه سر وصورت مجروح شدم.به دلیل نداشتن سواد پیگیر جانبازی نشده ام در سال ۸۹که بعداز چندین بار سراغ پرونده ام در بیمارستان رفتم بجز لیست مجروحین چیزی پیدا نکردم وگفتند پرونده شما امحا شده است.حالا بعداز گذشت حدود ۱۱سال که همه مراجع صورت سانحه مراتایید کرده اند بعد از دوبار کمسیون فاقد درصد شده ام در برنامه توسعه هم فکری به حال مانشده شمارا بخدا کمکم کنید من احتیاج شدیدی به این موضوع دارم.کسی جواب مارا نمیدهد
یاسلام خدمت ایثارگران عزیز امیدوارم در برنامه هفتم فکری به جال کسانیکه در سال۶۸ درجبهه بودند بشه من در قرارگاه رمضان قسمت برونمرزی بودم در حالیکه صدام در راس قدرت بود دو بار ماموریت ددخل خاک عراق رفتم الان میگویند بعد از قطعنامه بوده حساب نیست واقعا من برای این تصمیم تاسف خوردم امیدوارم مسئولین درک کنند انشالله
لطفا جهت امکان یک بار اعاده بخدمت بدون پیش شرط مثل سنوات ارفاقی اقدام گردد. چون این امتیاز بازنشستگی با سنوات خیلی به ضرر ایثارگران در این برهه زمانی و با این نرخ تورم است . ممنون
خواهشمند هستپ از بنیاد شهید وامور ایثارگران نظارتی رکی مدارک دانشگاهی داسته باشه متسفانه مدرک گرایی مد شده من دانشجوی علمی کاربردی یک گچساران بودم هرکارمندی مدرک میخواست دردانشگاه علمی کاربردی یک گچساران مینویشت واگراستادی نمره نمیداد اخراج میشد متسفانه چندین بار به مسعولین گفتم ولی هیچگونه نظارتی نداشتندروی این دانشگاه دولت هیچ اهمیتی به سخت گیری درمدرک نمیکند ومتسفانه خودمن فرزند جانباز هستم که دراین دانشگاه بی خواص مدرک گرقتم وکور وپشیمانم
من هم گلایه دارم متسقانه هیچگونه نظارتی روی دانشگاه جامع علمی کاربردی یک گچساران نیست من خودم دانشجوی این دانشگاه بودام که فقط پاتوق کارمندان برتی مدرک برای ادارات است ودانشگاه علمی کاربردی یک گچساران شده پاتوق مدرک واقعا چرا علم ما بشه بنگاه مدرک چرا نظارت نیست
سلام چرا همسررزمنده رو حذف کردن ونوشتن شامل فرزند رزمنده
باسلام
ازدولت ومجلس شورای اسلامی انتظارداشتیم که لااقل در دوره جدید وبرنامه هفتم توسعه این تبعیض بین رزمندگان 6ماه به بالا وکمتر از 6 ماه نباشد وهمه رزمندگان به طوری مساوی یا حداقل وحداکثری تسهیلات به همه عزیزان تعلق بگیرد .این چه قانونی است.
این چه قانونی است که بین رزمندگان 6 ماه به بالا وکمتر از 6 ماه تبعیض قایل مشوند.اصلا اینا قانون گذار نیستند.خودشان ایثارگرنیستند تا بدانند در سن 14-15 سالگی و60-70 سالگی به جبهه رفتن ودر عملیات شرکت کردن یعنی چه.
با سلام .
در قوانین بازنشستگی ایثارگران فقط جانبازان زمانی که میخواهند بازنشسته شوند بر اساس مبلغ آخرین حقوق و مزایای انها در زمان اشتغال بازنشسته می شوند . ولی رزمندگان در زمان بازنشستگی بر اساس میانگین حقوق ومزایای دو سال آخر خدمت آنها حقوق بازنشستگی محاسبه می شود . ای کاش در برنامه هفتم توسعه رزمندگان هم بر اساس مبلغ آخرین حقوق و مزایا بازنشسته می شدند
برای بازنشستگی رزمندگان دو سال میانگین حقوق را بردارید . مشابه رزمندگان بر اساس آخرین حقوق دوره اشتغال حقوق بازنشستگی تعیین گردد
برای بازنشستگی رزمندگان دو سال میانگین حقوق را یردارید . مشابه جانبازان بر اساس آخرین حقوق دوره اشتغال حقوق بازنشستگی تعیین شود
بهتر است در خصوص معافیت مالیاتی رزمندگان بالای ۶ ماه جبهه داوطلبانه هم در برنامه هفتم توسعه ماده ای به تصویب برسد
سلام برادر بزرگوار ،ضمن تشکر از زحمات شما ،در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی مقرر شده بود که جانبازانی که قبل تصویب این قانون بازنشسته شده اند و کمتر از سی و پنج سال خدمت کرده اند می توانند برای یکبار مجددا به دستگاه برگشته و مشغول شوند، ولیکن متأسفانه دستگاه ها از بازگشت جانبازانی که بعد از تصویب قانون برنامه ششم بازنشسته‌ می شوند خودداری می نمایند، فلذا برای جلوگیری از تبعیض بین جانبازان مجددا در قانون برنامه هفتم توسعه اقتصادی هم نوشته شود که کلیه جانبازانی که کمتر از سب وپنج سال خدمت کرده اند می‌توانند برای یکبار اعاده به خدمت بشوند.
با تشکر
با سلام لطفا اصلاح بند چ ماده 87اعاده به خدمت جانبازان بازنشسته بعد از 96 اقدام شود با تشکر
شما که زحمت کشیدید الان دیگه قانونی را تصویب کنید که قبر خوب و بدون هزینه به ایثارگران تعلق بگیره .پدر امورزیده این سرو ور چیه ردیف کردید. شما اگر دلسوز بودید و خدارا می‌شناختند .یک فکری برای درصد جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی می‌کردید .نه اینکه هر روز یک قانون میدید بیرون وبنیاد هم هر طور دوست داره میرقصونه .یک کلام درصد جانبازان اعصاب و روان از 25درصد شروع شود . این مرگه.
با سلام
اینجانب بابک تبریزی بیش از سه سال قبل چون مدرک بالینی نداشتم از طریق سپاه اقدام و بالاخره به افتخار 5 درصد جانبازی نائل گردیم اما امروز به علت مریضی شیمیایی بنا به نظر دکترها در ناحیه سر و بدن دچار مریضی گردیده و پس از چرگ و خون ریزی موهای سرم می ریزد ولی متاسفانه بنیاد اعلام می کند فقط ما به از نظر تنفس شما را جانباز اعلام گردیم لطفاً راهنمایی فرمائید به چه کسی مراجعه کنیم ارادتمند تبریزی
فکری هم به حال بازنشستگی رزمندگان معسر کمک معیشت بگیر از ساتا هم بکنند چون با کهولت سنی که انها دارند و ناتوانی انها در کار کردن برای داشتن اینده ایی محکم تر بهتر بود انها را از حالت کمک معیشت بگیری به بازنشستگی ارتقاء دهند.
سلام در مورد بازنشستگی پیش از موعد موردی ندیدم
یعنی این قانون حذف شده ؟
سلام، بله بنده هم با توجه به اینکه 23 سال خدمت دارم و در سال گذشته موفق به استفاده از این قانون نشدم منتظر تدوین برنامه هفتم بودم تا شاید دولت جدید روند بازنشستگی با استفاده از سنوات ارفاقی فرزندان شهدا را تسهیل کنئد که متاسفانه در برنامه هفتم به قول فرمایش شما موردی یافت نشد.
با حدود ۸ سال دوندگی در دیوان عدالت و رای در دادگاه بدوی و تجدید نظر و ارجاع به اجرای احکام و سر دواندن با تبانی کردن پرونده را مختومه و علت را اجرای حکم اعلام کردند در حالی که به هیچ وجه تاکید می‌کنم به هیچ وجه حکم اجرا نشده
)موضوع اجرای قانون بازنشستگی سنوات ارفاقی بود(
اصلاح قانون اعاده به خدمت
ضمن تشکر از نگارنده مطلب فوق
خواهشمند است اصلاحیه ای یرای قانون اعاده به خدمت جانبازان نیز لحاظ شود.
چون این قانون اشاره دارد براینکه ((صرفا جانبازانی که قبل از اردیبهشت 1396بازنشست شده و شرایط عمومی _سن.مدرک..._را دارند ،می توانند درخواست اعاده به خدمت را داشته باشند و لذا افرادی افرادی مثل بنده که در مرداد 1397بازنشست شده ایم ،حق اعاده به خدمت نداریم .
متشکرم
ملکی
قانون برنامه هفتم برای کارمندان دارای لیسانس که یک مقطع هم گرفتند بتوانند تا 35سال ادامه. خدمت بدهند با تشکرر
سلام فوق العاده رزمندگان بازنشسته دارای حداقل شش ماه جبهه ای چه شد که فقط همه چیز مختص شاغلین مصوب یا پیشنهاد می دهید کاملا تبعیض بی عدالتی مضاعف است لطفاً یا همه قوانین به رزمندگان و جانبازان و...را حذف یا همه در زمان جنگ در یک سنگر بودند برای همه یکسان اجرا گردد
سلام کلام حق برای عده ای تلخ است رزمندگان و جانبازان و...همه دریک سنگر با دشمن زبون می جنگیدند لذا تفاوت بین آنها در قوانین مصوب دولت و مجلس شورای نگهبان آن هم به نفع شاغلین کاملا خلاف عقل وعدالت است بازنشسته ها بودند که جنگ را به سر مقصود رساندند با دیگر رزمندگان اکثر قوانین مصوب تا کنون دارای نقص و تبعیض بودند
سلام ارتقاء مدرک تحصیلی رزمندگان بازنشسته مصوب سال ۹۶ اجرا نشد و رزمندگان فاقد مدرک جانبازی کمیسیون عالی سپاه به دلایل غیر عقلانی رد می نمایند چطور رزمنده حضور در معرکه وعملیات فاقد درصد اعلام می شود اما رزمنده ای که در عملیات حضور نداشته تایید می کنند فکر کنم اظهارات صادقانه وشفاف رزمندگان دلاور میدان و بدون ریا ظلم مضاعف برآنها شده کسی که از سال ۶۷تا کنون تحت مداوای روان پزشکی است چگونه با نام نبردن اسامی داروها رددرصد می شود درصورتیلیست تمام داروهای مصرفی درج در پرونده ویا به نشان داده شده ویا کسیکه توسط بیمارستان بقیه الله شیمیایی بودن او تاییدشده ولی بدون آنکه از بدو تولد تاکنون حتی برای یکبار سیگار نکشیده به می گویند مربوط به سیگار است این نشان از قضاوت نادرست کمیسیون عالی سپاه است نکته آنکه تایید تحت درمان چندین پزشک متخصص وبستری در پرونده بوده درصورت لزوم همه ی مدارک که موجود است ارایه خواهد شد منتظر پاسخ هستم در پناه حق
سلام پیشنهاد می گردد به جهت ممانعت از فرار مغز ها فرزندان رزمندگان دوران دفاع مقدس که بدون هیچگونه امتیازی در دانشگاه برتر ایران آن هم دانشگاه صنعتی شریف تهران که بعلت فقط معافیت چشم پزشکی از شرکت در آزمون پتروشیمی ها جلوگیری می شود شرایط را اصلاح یا سهمیه خاصی لحاظ شود
امیدواریم حق و حقوق رزمندگان شش ماه که تاکنون حق آن ها ضایع شده و بهترین دوران جوانی خود را برای دفاع از این مرزوبوم و اسلام فدا کردند ، داده شود و فرزندان آنان هم مثل فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان از امتیازات برای دانشگاه و استخدام و ..... استفاده کنند
باسلام خدمت قانون نویسان محترم ،بنده جانبا
ز ۲۰درصد،باحضورداوطلبانه ۱۳ماه ،تاکنون ازهیچ سهمیه دانشگاهی فرزندانم استفاده نکرده وازسهمیه ی آزاد، مثل سایرمردم عادی ،دردانشگاه آزاد دو دانشجوی دکترای پزشکی دارم. خواهشمندم قانونی برای انتقال یامیهمانی دایم فرزندان داوطلب جبهه رفته وجانبازان ۲۰ درصد تصویب بفرمایید .
سلام، بازگشت به کار جانبازان بازنشسته که در مجموعه قوانین خدمات رسانی به ایثارگران هم به صراحت آمده است در برنامه هفتم آورده شود.
خدا نگهدار.
سلامذخسته نباشید حداقل یه بندی را تصویب میکردید که جانبازانی که قبل از برنامه هفتم بازنشسته شده اند (البته به اجبار دستگاه درخواست داده اند وشان جانباز را رعایت نکرده اند) بتوانند برگشت به کار شوند
واقعا افراد کاربلدراس امور نیستند مثلا آنهایی که از شش ماه کمتر جبهه رفته اند رزمنده محسوب نمیشوند خیلی متاسفم به این فهمتون میتونستین آنهایی که کمتر رفته اند امتیازشون نسبت به بقیه کمتر باشد نه اینکه کلا رزمنده نباشند بازم متاسفم
لطفا در باره قوانین که تصویب میکنید اسم نیروهای مسلح هم بیارید پدر حال حاظر خدمت جانباز دارای لیسانس برای 35سال قبول نمیکند میگه ابقاه آن هم اگر نیاز داشته باشیم و باید فرمانده قبول کند که قبول نمیکنه و ما جانبازان نیروهای مسلح خصوصا ارتش بلاتکلیف هستیم و میگن قانون مجلس برای خودش هست و ما خودمون قانون جدا داریم فکر میکنن ما برای کشور سومالی هستیم وبرای دفاع از موزامبیک جانباز شدیم ببخشید این طور نوشتم
ریاست محترم جمهور توقع دارم وقتی نامه ای به جنابعالی وقتی میدهم جواب آن داده شود شما جواب مثبت دادید ولی پیگیری نهاد شما ازبابت آیا دستور شما اجرا شده یاخیرصورت نمی‌پذیرد.قریب به ۳سال است که مادر۷۱ساله ام حقوق بنیاد شهید ش جاری نشده.خواهر۲شهید ونامادری شهید است
باسلام، فوق العاده شغل ماده ۵۱ چرانبایدبه بازنشسته بدهند، یابهمه یاهیچکدام، فرزندان جانباز۷۰درصدچرابایدمالیات حقوق بدهند
سلام به ما هم که بازنشست نشدیم ماده 51ندادن،
بایدطبق قانون بدن کی؟ شاید وقتی دیگر
شنیدم به فوتبالیست هاکه اونجورحذف شدندبخاطریک برد، حواله واردکردن خودروخارجی دادند، ولی قانون گفته به جانباز۷۰ درصدهم بدهیدبدون مالیات وتشریفات، ولی اقدامی نشده، لطفاپیگیری وپاسخ دهید
سلام درمورد جانبازا بسیجی درزمان جنگ ولی بعدازقطعنامه محروم کرده ازجمله 1,مجاس2,بنیادسهید3-ستادکل ن م باعث ضایع شدن حقشان شدند، اگه جنگ تمام شده بودچرا اعزام گردید بسیجی رو
2-سازوکار تبدیل شدن بنیاد به وزارت خانه که بعداز33تکلیفمان روشن شود
3-درمورد بازنشستگی جناب قاضیزاده ذخیره مرخصی جانبازان را خذف کرد که جانباران ناراضی هستند اراین بابت که پاداش نصف میشود
نوشدارو بعدار مرگ فایده ندارررررررره...
سلام این همه به نمایندگان به اصطلاح انقلابی تو این سه سال گفتیم رزمندگان کمتر از شش ماه را هم در یابند ولی گوش شنوایی وجود نداشت این عدد مقدس،شش ماه را از کجا آوردید که رزمنده مثلا ۵ ماه رزمنده نیست و امتیازی،شامل حالشان نمی،شود. این بود عدالت شما آیا این تبعیض نیست.اگر به رزمندگان کمتر از شش ماه خدمات ایثار گری تعلق نگیرد.انشاء الله در انتخابات آینده شما مدعیان دروغین انقلابی را از مجلس بیرون خواهیم کرد.
با سلام و احترام ایثارگران دفاع مقدس با نیت پاک و صرفا با نیت دفاع از دین و وطن با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب در جبهه های حق علیه باطل حاضر و ادای دین نمودن و بعد اتمام جنگ طبقه بندی به جانبازان بالای 25 درصد و زیر 25 درصد تبعیض نارواست چون ایثارگران در زمان جنگ بدون هیچگونه توقعی در مناطق حاضر شدن و اینکه بعدا ایثارگران را اینگونه طبقه بندی کردن و جانبازان زیر 25 درصد را از همه حقوق محروم کردن ظلمی در حق ایثارگران و بنده بعنوان عضو کوچکی از این مجموعه که در آن زمان 16 سال داشتم و حسب تکلیف بصورت داوطلبانه حاضر شدم و از مزایای آینده نیز اطلاعی نداشتم و با توجه باینکه میزان درصد جانبازی بنده رو 15 درصد زدن و شاید تعداد زیادی از همرزمان نیز در شرایط بنده از کلیه حقوق ایثارگری محروم شدیم و از مسئولین تقاضای توجه ویزه به این قشر داشته باشند .
ای کاش اون رزمنده ای که زیر شش ماه هست رزمنده به حساب نمی اید
سلام، دولت تمایل به تمدید برنامه تاریخ مصرف گذشته ی ششم دارد ولی مجلس ظاهرا مخالف است. باید دولت برنامه هفتم را دو هفته دیگه ارایه بده تا مجلس بتونه بر مبنای اون بودجه 1402 رو بررسی کنه. ان شاء الله که دولت برنامه هفتم رو کمتر از دو هفته ی دیگه بتونه به مجلس ارایه بده و رو سفید بیرون بیاد. امید است توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه هفتم مد نظر قرار گیرد. خدا نگهدار.
سلام میخواستم بگم که چرا قوانینی هم که راجع ب ایثارگران تصویب میکنید میسپارید دست نا اهلش که اصلاً در زمان جنگ نبوده من سال ۶۵براثربمبران هوایی مجروح شدم ولی باتوجه به اینکه در روستا زنگی میکردیم بی اطلاع از تشکیل پرونده مجروحیت بودم و همچنین کم سن و سال بودم ولی از سال ۷۸دوندگی داشتم تا بالاخره با توجه به دیدن هم تختی ام درسال ۷۸موفق به دریافت مدارک بیمارستانی شدم ولی از اون موقع یک بار میگن باید برنامه پنجم تصویب بشه بعد از مدتی که شاید سال وبیشتر می‌گذشت آقا برنامه پنجم رسید یانه و تازه شروع میشد که این چندسال کجا بودی و من وقتی آشنای اون کارمند گیر میاوردم دوباره دیر شده بزار برنامه ششم دوباره برو تو نوبت تااینکه برنامه می‌رسید وطرف می‌گفت من پست دیگه کار میکنم والی آخر حالا شمارا بخدا منو راهنمایی کنید
خواهش عاجزانه دارم برادر خواهر جانباز را نیز با هر درصدی مشمول ماده ۲۱ قانون خانواده ایثارگران و استخدامی کنید.
آماده به خدمت جانبازان و رزمندگان بخصوص جانبازان ماده ۸۷ در طرح توسعه هفتم لحاظ نشده است
سلام
سربازانی که جبهه آنها با احتساب سه چهارم بعنوان داوطلب شده الان بازنشسته با مدرک کارشناسی هستند در طرح هفتم لطفا اعاده به خدمتشان قبل از اجرا دستورالعمل مربوطه همانند جانبازان عمل کنید ممنون میشیم
سلام
اقای نوروزی با تشکر از زحمات شما آیا ۹ ماه جبهه داوطلب که بازنشسته شده اند دارای مدرک کارشناسی هستند در طرح توسعه هفتم برگشت بکار آنها لحاظ فرمایید
باسلام رزمندگان زیر شش ماه چه گناهی کردن که هیچ
کجا امتیازی ندارند لااقل امتیاز تبدیل وضعیت خود و همسرانشان را لحاظ نمایید ایثارگر، ایثارگر است دیگه چه فرقی میکنه زیر شش ماه با بالای شش ماه؟! آیا در این مدت زیر شش ماه خطر شهادت یا جانبازی نداشته؟! این تبعیض و بی عدالتی محض هست.
سلام لطفا مواظبت بشه با تصویب برنامه هفتم به کلیه امتیازات برنامه ششم نیز ادامه داشته باشه و ناخواسته بهانه ای برای لغو ان به دست بهانه جویان در کارگزینی ها ندهند
مثلاً بند ز ماده.... برنامه ششم که درصورت تنزیل پست سازمانی سازمان‌ها موظفند حقوق همطراز را پرداخت نمایند
این ماده خیلی خیلی بدرد رزمندگان بیچاره در برنامه ششم رسید خدای نکرده بی توجهی به آن نشود
گذاشتن قوانین مبهم وغیر شفاف بطوریکه هر کسی برداشت های سلیقه ای داشته باشد به درد هیچ رزمنده ای نمیخورد قوانین باید روشن و ضمانت اجرایی داشته باشد تا هیچ کس نتواند سلیقه ای عمل کند
سلام آقا یان مسو لین سپاه ومسو لین دو لت ما رزمندگان معسرین در راه خدا با دشمن اسلام جنگیدیم الحمدو الله به یه یاری خدا وند پیروز شد یم الان ما رزمندها از مغز گر فته تا آخر بدن ما به خدا قسم می خورم از دست آین دکترها شکنجه می کشیم شما ها بگوید چه کار کنیم آیا آنها ف است از نظر بیمه برسید جان ما با یک بیمه ارزشی ندارد برسید
با سلام خدمت نمایندگان مجلس شورای اسلامی ان شالله که مثل قبل قوانین جامعه ایثارگران و جانبازان در سال 1402 کل تصویب بشود نه نمایندگان تصوب بکنند مثل طرف دوفوريتي سال 1402نماینده زنگنه و رای آری 156نماینده حاضر تصور شده و حقوق 5600 و همچنین اسم مسعر از روی رزمندگان و جانبازان زیر بیست پنج.درصد برداشته نشده واقعا درد زیاده اما چند وقت دیگر نمایندگان که ثبت نام کردن برای نمایندگی دسته دسته از قشر ایثارگر صبحت می کنند ولی بعدش خدا حافظ ایثارگر برادر چکار داری می کنید فردای قیامت جواب گوی باید باشی هزینه به نمایندگی مردم سخته تحریم هستم اقصادی خراب اشکال نداره ما پیمان بستم به ولات رهبری عزیز سید علی تا آخر استاده آیم ( یاحسین )
اینجانب ایثارگر جبهه وجنگ هستم وداوطلبانه به 24ماه برای نظام و انقلاب جنگیدم وما دینهمان را برای نظام وانقلاب ادا کردیم واین نظام وانقلاب هیچ کاری برای ما انجام نداده است وحتی بعد از جنگ هم در خدمت نظام ورهبری بوده ایم وهستیم وهم اکنون از شغلی فرزندانمان در موقعیت مناسبی برقرار نیست وحدود چهل سال یک واحد مسکونی داریم که حق ریشه وکشاورزی را درسال 1356 خریداری نموده ام واز سال 70 دنبال سند بودم هنوز موفق نشده ام واین دولت به رزمندها این طوری خدمت می کند
سلام، برنامه هفتم توسعه پس از الحاقات و اصلاحات که به درستی در مجلس انجام شد متأسفانه تا کنون که اول اسفند ماه است به دستگاه های دولتی ابلاغ نشده است.جای تعجب است که مجلس و دولت تا کنون اقدام نکرده اند. امید است ظرف یک هفته آتی برای اجرا ابلاغ شود. خدا نگهدار.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi