شناسه خبر : 77885
دوشنبه 07 مهر 1399 , 13:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همکاری تنگاتنگ مجلس و بنیاد شهید برای حل و فصل مشکلات ایثارگران

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از همکاری تنگاتنگ مجلس و بنیاد شهید برای حل‌و‌فصل مشکلات ایثارگران خبر داد...

فاش‌نیوز - رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از همکاری تنگاتنگ مجلس و بنیاد شهید برای حل‌و‌فصل مشکلات ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در یک گفت‌وگوی اختصاصی، با تاکید بر تلاش‌های مضاعف مجلس و بنیاد شهید برای اجرای قوانین ایثارگری و رفع موانع موجود با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدا و رزمندگان در هفته‌ی دفاع مقدس یادآور شد: رزمندگان، شهدا و آزادگان عزیز ما هیچ‌کدام به خاطر منافع مادی به دفاع مقدس ورود پیدا نکردند؛ بلکه بر سر اعتقادات، اصول و آرمان‌های خود، گوش به فرمان امام راحل در جبهه‌ها حضور یافتند و از خاک کشور، انقلاب و دین خود دفاع کردند.

نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل تجاوز رژیم بعث و استکبار جهانی در دوران حاضر مثال زدنی بود، خاطرنشان کرد: بحمدالله خداوند متعال هم یاری کرد و ما شاهد این بودیم که با افتخار از جنگ تحمیلی خارج شدیم؛ چرا که دفاع ما، دفاع مقدس بود. مبنای مقدس بودنش خاک، مال و امتیازات مادی نبود بلکه تنها بر اساس تکلیفی بود که رزمندگان ما احساس و در جبهه حضور پیدا کردند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما چشم‌داشتی به خاک دشمن نداشتیم بلکه رژیم بعث، یک رژیم متجاوز بود و شاهد آن بودیم که صدام و اذنابش به بدترین شکل از بین رفتند و به زباله‌دان تاریخ پیوستند. این موضوع از حقانیت ما در دفاع مقدس حکایت داشت و به تعبییری حضرت آقا فرمودند که جنبه عقلانی داشت. بنابراین دفاع مقدس عقلایی و تصمیماتی که ما برای آن داشتیم، عقلانی بود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم متذکر شد: اما اینکه بعد از هشت سال دفاع مقدس کسانی که ایثار و جهاد کردند و ازخودگذشتگی نشان دادند را به حال خود رها کنیم، درست نیست. رزمندگانی که برای دفاع از این کشور به جبهه‌ها رفته و جانفشانی کردند، باید شأن و جایگاه آنها حفظ شود چراکه اگر آنها نبودند، جایگاه و هویت امروزی را نداشتیم و آنها بودند که ما را ایمن ساختند.  بنابراین باید در راستای هر گونه اقدامی که عزت و احترامی برای آنها باشد، گام برداریم. اگرچه این موضوع فقط مختص کشور ما نیست و کشورهای دیگر هم از مقام شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان‌شان تقدیر می کنند.

جوکار با تاکید بر حفظ شأن و جایگاه ایثارگران و تلاش بر رفع مشکلات آنان اظهار داشت: فلذا لازم است در زمینه‌های مختلف، فرمایش حضرت امام را که فرمودند: «نگذارید رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در پیچ و خم روزگار محو شوند»، مورد توجه قرار دهیم و عزت ابدی را برای آنها ایجاد کنیم.

نماینده مردم یزد در بهارستان گفت: حالا بعضی‌ها شاید بگویند که اگر امتیازی به یک رزمنده داده می‌شود، بی‌عدالتی است اما این کار عین عدالت است و در مقابل جان‌فشانی پدر یک خانواده و یا فرزند خانواده‌ای که  به خاطر ما شهید شده است، سر تعظیم و تکریم باید فرود بیاوریم؛ اما وضعیتی که در رابطه با رزمندگان می‌بینیم، واقعاً درخور شأن آنها نیست. قطعاً باید به آنها توجه بیشتری شود.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: من امروز عرض می‌کنم که  متاسفانه بعضی وقت‌ها مشاهده می‌کنیم که رانت‌هایی برای ژن‌های برتر خودشان قائل می‌شوند اما متاسفانه رزمندگان ما را فراموش می‌کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایثارگران نباید به خاطر مشکلات پیش‌پاافتاده در رنج و عذاب باشند و این قابل قبول نیست، یادآور شد: در فراکسیون ایثارگران ضمن اینکه ما پیگیر رفع مشکلات ایثارگران هستیم، اما موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را که کشور ما را ایمن ساخته، در دستور کار قرار داده‌ایم.  بنابراین باید کاری کنیم که این فرهنگ نهادینه شود؛ چرا که اگر نهادینه بشود تا ابد ما مصون خواهیم بود.

جوکار ادامه داد: در وهله دوم توجه کردن به جامعه‌ی ایثارگری کشور بسیار لازم و ضروری است و تلاش در راستای رفع کمبودهای جدی و حداقل‌هایی که آنها نیاز دارند، باید جدی شود. ان‌شاءالله بخشی از مشکلات آنها را با کمک سایر دستگاه‌ها حل‌وفصل کنیم. بنابراین با تصویب، تنقیح و اصلاح قوانین به گونه‌ای قدم برداریم که آنها نسبت به گذشته و سوابق ایثارگری که داشتند، افتخار کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که ایثارگران مطالباتی از مجلس دارند و حتی قوانین ایثارگری هم به صورت کامل اجرا نشده است چه نظری دارید، تاکید کرد: به‌نظر من هر رزمنده‌ای که در دفاع مقدس حضور پیدا کرده، باید بر اساس اصل سوابق رزمندگی و جانبازی‌اش به همان نسبت خدمات دریافت کند. اگر چه درست است که ما در مورد ایثارگران صف‌بندی می‌کنیم اما غیر از جانبازان 70درصد یا اعصاب و روان که واقعاً در شرایط سختی قرار دارند و شرایط ویژه‌ای دارند، برای مابقی رزمندگان، بایستی امتیازبندی شود تا بر اساس امتیازاتی که دارند، بتوان خدمات متناسب را ارائه کرد؛ فلذا مستثنی کردن رزمندگان و جانبازان بر اساس درصد آنها و اینکه عده‌ای را فاقد خدمات بدانیم، قابل قبول نیست و ان‌شاءالله ما در قوانینی که داریم، بتوانیم این نقیصه را جبران کنیم. اگر چه در قانون جامع ایثارگران و برنامه ششم توسعه کشور این موضوع به خوبی دیده شده است اما متاسفانه بسیاری از قوانین ایثارگری بر روی زمین مانده است که باید توسط دولت اجرایی شود.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد اینکه اخیراً طرح "تسری امتیازات" در فراکسیون مطرح شده است، اظهار داشت: هنوز مصوبه‌ای نداریم اما ان‌شاءالله موضوع را دنبال می‌کنیم و امیدواریم که این مواردی که داریم با کمک بنیاد شهید در اسرع وقت به سرانجام برسد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پاسخ این سوال که شنیده شده است که حتی آقای اوحدی با طرح تسری موافقت کرده است، تصریح کرد: به حمدالله امروز در راس بنیاد شهید یک رزمنده و ایثارگر قرار گرفته است و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد و ما هم به عنوان فراکسیون ایثارگران از این موضوع تشکر می‌کنیم که امروز مسائل ایثارگران توسط یک ایثارگر پیگیری می‌شود و تاکنون قدم‌های خوبی برداشته شده است.

| محمد معرفی

اینستاگرام
جناب نماینده مجلس لطفامشکل ماده 38راحل کنیدعده ای معوقات بگیرندوعده ای با همان درصدوامتیازیکریال نگیرند..اجرای ماده 38برای همه.جانبازحالت اشتغال بنیادمحروم از ماده 38
با تشکر از دکتر ابادی که خیلی سریع این گروهها را تشکیل دادند و باعث امید ایثارگران شده اند
امیدواریم خیلی زود خداوند به دکتر امیر ابادی شفا و سلامتی بده
سلام علیکم
دلمان خوش بود روزی قانون جامع حمایت از ایثارگران وارد صحن مجلس میشود و رای می آورد و جهت اجرا ابلاغ می شود. جدیدا هم این قوانین جدید که چپ و راست از سمت مجلس و دولت و بنیاد اعلام میشود مثل همین تسری امتیازات به زیر 25 که باز دلمان را خوش کرده ایم. اما باز هم مثل قوانین قبلی بیش از چند دهه هست که جانبازان زیر ۲۵ درصد مغفول و مظلوم واقع شدند، در همه زمینه ها چه آنهایی که جانباز کارمند هستند، و چه جانبازان دانشجو و چه جانبازانی که فقط دفترچه بیمه درمان دارند همراه با خانواده هایشان و بس.مثلا تقلیل ساعت کار، ماده38، ماده51، معافیت فرزند خصوصا تک فرزند، تحصیل جانباز و فرزندان و همسر، و دهها تبعیض دیگر.
آخر تا کی باید حتی حق ادامه تحصیل و پرداخت کمک هزینه تحصیلی و استفاده از سهمیه ظرفیت بیست و پنج ما زیر 25 درصدها محروم باشیم؟ تا کی اینگونه مصوبه ها قلب آنان و خانواده هایشان که جز دیدن مثل شمع خاموش شدن آنها، را به درد آورد؟ تا الان هر چه جهت مصوب کردن حق ادامه تحصیل و استفاده از سهمیه و پرداخت شهریه آنان خیلی رایزنی داشتم اما هر چه بیشتر کوشیدیم کمتر نتیجه نگرفتیم.
راستی حق الناس چیست؟ که باید جواب حقوق تضییع شده این عزیزان که در کمسیون های پزشکی با وجود درد و آلام شدید موفق به اخذ درصد ۲۵ نشده اند را بدهد؟ خدایا آیا می شود فرد مسوولی بخواند و چاره ای بیندیشد؟ بنده آرزو دارم قانونی مصوب شود که این عزیزان از حداقل ها بهره مند شوند؟ در اداره هم هزینه درمانمان را آنقدر پیچ و تاب می اندازند که مثلا مرتبط با ناحیه مجروحیت نیست و پرداخت نمیشود! راستی عوارض جسمی وجود ترکش های متعدد برای مقطع و محل مجروحیت مضر است!
مشکلات عمده‌ی جانبازان با شیوه‌ی امتیازدهی توسط بنیاد شهید آغاز می‌شود. نظیر باور به بی‌اعتمادی بنیاد نسبت به جانبازان، کارکرد نادرست کمیسیون جانبازان و درصدبندی نادرست جانبازی، احساس تبعیض به سبب رفتار ناعادلانه‌ی بنیاد، منزلت جانبازی در جامعه را زیر سوال برده است. این مشکلات باعث احساس محرومیت از احترام، مزایا و هویت سازمانی شده است که در نهایت به نارضایتی از بنیاد شهید و سایر سازمان‌ها انجامیده است. تقاضای جانبازان تجدیدنظر در فرایند درصدبندی جانبازی، مورد احترام و تقدیر واقع شدن مقام جانبازی در جامعه و بالاخره تشکیل کارگروه‌هایی از جانبازان در بنیاداست
چرا که يكی از فعاليت های مستمر و اصلی موسسات خدماتی جانبازان در كليه كشورهاي دنيا نيازسنجی و شناخت مكانيزم های رفع نياز در جانبازان و خانواده هايشان است.
جانبازان زیر 25 دصد که از انواع تسهیلات بخاطر شرایط مالی دولت و بنیاد شهید که نمیتوانند و نمیخواهند که 25 شوند به نيازهای روان شناختی، آموزشی، اقتصادی، شغلی، جسمانی ، تحصیلی، پزشكی و.... احتیاج دارند.
با احترام
جانباز زیر 25 شیمییایی بازمانده از تحصیل همراه با فرزند بخاطر بی پولی
چقد مزخرف میگین
بسه دیگه
حداقل هیچی نگید
بهتر از وعده دادنه
کشتین مارو
سلام و عرض ادب و احترام به خدمت جناب نماینده فقط یک حرفتان درست ازآب درآمدکه فردی به منصب بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیده که ازخودایثارورانس ازجامعه هدف میباشد وخوب هم تلاش کرده ولی بقیه سخنانتان تکراریه، تکرار دیگر نمایندگان تکرار مجالس نهم و دهم چیزی تازه ای به چشم نمیخوره همه شما به اصطلاح نمایندگان بانقاب انقلابی گری وهمه پاستورنشینان رایکجا جمع کنند یک هزارم ویک... جناب اوحدی نخواهید شد چرا که که مرد عمل فقط جناب آقای اوحدی
با سلام وتشکرازاقای اوحدی رئیس بنیادشهید نماینده فراکسیون ایثارگران مجلس نماینده مردم یزد مصوبات مجلس محترم درباره جانبازان زیر۲۵درصدسالهاست مصوب شده اجر اش مهمه آقایان محترم سه سال است پرونده های ما جانبازان معصر درساتا مانده واقای نوبخت رئیس بنیاد کتبا قول دادن به آقای میلاد قنبری نامه هاش مکتوب هست که ازسال۹۷این قشر جانبازان زیر پوشش بنیاد خواهند رفت تاحالا که محقق نشده چرا سال ۸۴ازماتعهد گرفتن هیچ جای دیگر بیمه نباشیم استعلامات مکتوب انجام شد سه سال حقوق بازنشستگی از۸۴تا۸۷ پرداخت شد دارای فیش حقوقی کد رتبه درجه ردیف حقوقی شماره شناسایی همه را داریم کسورات درفیش هایمان سنوات ۲۱ سال چندماه داریم در دولت احمدی نژاد حقوق ماجانبازان رابه کمک معیشت ۵۰ هزارتومانی تبدیل کردن خدایی این انصاف بود این حق جانبازان بود این تبعیضها را چه کسی آورد همه رزمندگان برای دفاع از کشور رفتند چراتفکیک بین جانبازان راه انداختن ان شااله انتظارمان از آقای اوحدی که خودش از نزدیک لمس کرده رشادتهای رزمندگان را وجانباز ۸سال دفاع مقدس میباشد حق وحقوق جانبازان فرابگیرد و خانواده های جانبازان دعا گوی حضرتعالی و همکاران شما باشند باتشکرجانبازسرباز سپاه زیر۲۵درصد
لطفا کامنتها رو فورا قرار دهید
از دیروز فرستادم
ما رزمندگان که پیر وزمینگیر شدیم ولی کسی نه مارادید ونه کسی صدایمان راشنید به خدا ما هم ایثارگریم چندین و چند با به جبهه اعزام شده ایم گرمای جنوب سرمای کردستان هنوز دروجود ما هست اما مجروح وجانبازنشده ایم ماایثارگرنیستیم؟اگرهمین مجلس انقلابی هم که برای ما کاری نکند باید فریاد بزنیم وبگوییم خدایا فقط توهستی که همه رامی بینی وحق هرذی حقی را ادا می کنی .
در خصوص ترویج فرهنک ایثار و شهادت متاسفانه ادارات دولتی و صدا و سیما از این قضیه حمایت نمی کنند. اگر هم بکنند فقط از آشنایان خودشان می کنند. بنده یک جانباز هستم که دوره کارگردانی رفتم.یک فیلم در باره حاج قاسم که مجوز ساخت هم گرفتم می خواهم بسازم. ولی به مدت 8 ماه است این اداره و آن اداره می روم وهمشان می گویند 1 ریال هم بودجه نداریم..با اینکه فیلم نامه را عالی میدانند ولی می گویند بودجه نداریم.به کمیسیون اجتماعی هم نامه دادم ولی مدت 3 ماه است گرفتار بوروکراسی اداری شده ام .ارشاد استان تهران هم درخواست کتبی برای حمایت مالی کردم. ولی گفتن هیچونه بودجه ای نداریم.این در حالیست که هر روزه شاهد کلید خوردن فیلم و سریال های بعضا آبکی با بودجه چند میلیاردی هستیم. ولی برای فیلم حاج قاسم می گویند 1 میلیون هم بودجه نداریم.جای تاسف است
خدا ازتون نگذره که همه چیزمون رو با تمام وجود وافتخار دادیم واسه انقلاب که من فرزند شهید باید زندگیم خراب بشه برا نداشتن خونه شخصی بعدش میگید فرزندان شهید و هی شعار شعار شعار. شعار که بعد از شهادت پدرم مادرم و خواهرم مریضی اعصاب گرفتن که تحت مداوا هستن. بسه تو رو خدا که همتون رو واگذار کردم به خون پدر شهیدم و شهیدان خصوصا امام حسین( ع) . هوشنگ آدینه فرزند شهید معظم از استان تهران پاکدشت
آقا نگو آقای اوحدی یک طرف و نماینده گان یک طرف درسته که زحمت میکشند ولی بدون تصویب نمایندهگان آقای اوحدی کاری از دستش برنمیاد کاری نکن که نمایندگان قهرکنند
کارها انجام شود اما به صبر البته صبر ایوب
سلام برادر عزیز جانباز مگرخودشاهدنبوده درطول6سال و10ماه جناب شهیدی واربابش جناب فریدون چه گلی به سرجانبازان زده من نه از بستگان جناب اوحدی هستم ونه ایشون رو ديدم ونه کار خاصی برای من کرده ولی درطول چندماه انصافاً کارکرده والان هم که به بن بست رسیده بخاطرهمین به اصطلاح نمایندگان انقلابی مجلس میباشد بجای اینکه باایشون همکاری کنن ومشگلاتی ازعدیده مشگلات ایثارگران وجانبازان حل کنندفقط پشت تریبون رفته ودولت را ناکارآمد میخوانندکه صدالبته سخنانشان بجاست چرا که برهمگان ثابت شده دولت جناب روحانی باجانبازان دشمنی داشته وحال هم دشمنی اش راعلنی نموده وبه قولی شمشیرش را از روبسته امامگروظیفه نمایندگان تصویب قوانین بروزنیست ومگروظایف نمایندگان نظارت بر حسن اجرای قانون نیست مگرامام خمینی (ره) نفرمودند مجلس در رأس امورست پس چرا وقتی می‌بینند دولت ازعمل به مرقانون به بهانه ایراد درقوانین اشکال تراشی میکنندخوب متمم بزنند اگردرجای از قانون نیازبه اصلاح هست اصلاح کنداگر قانونی وضع نشده قانون جدید وضع کنندبنده حقیربه نیابت از جمعی ازجانبازان مسائل ومشگلات جانبازان رابه کرات گفته ام مگرگوش شنوایی هست حقیر به سردار قالیباف چندبارپیام داده ام که یاتماس بگیرندشماره هم داده ام یاتماس میگیرم جواب دهند اینان فقط همچون دولتیان به شعار دادن اکتفاء نموده اندوگرنه مگرمیشودمجلسی که در رأس امورست اینقدرناتوان باشدکه نتواندقوانین را بروز کرده ودرعمل هم دولت را باتوجه به ابزارقانونی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است رامجبوربه تمکین واجرای قوانين مصوب مجلس کنندکه این کاراروانجام نداده ودر وهله نخست به خودشون توهين شده ودرمراحل بعدهم مردم بایستی توان بی لیاقتی نمایندگان رابدهندوالی آخرو....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi