شناسه خبر : 77899
شنبه 12 مهر 1399 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان بالای ۵۰ درصد از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مستثنی هستند

پدر اینجانب مدت ۶۹ ماه سابقه حضور در جبهه داشتند و در حال حاضر ۱۰ سال است ک فوت شده اند .آیا بنده می توانم با کارت ایثارگری ایشان وام ازدواج دریافت کنم؟ لازم به توضیح است ک ایشان علی رقم شیمیایی بودن جانباز به حساب نیامدند و آزاده نیستند فقط کارت ایثار با شماره دارند.1066828با امور ایثارگران شهرضا تماس گرفتم که متاسفانه پاسخگو نبودند.

- شرایط وام ازدواج فرزندان جانبازان در ماده۴۹ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران آمده است، بر این اساس قانون دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده است برای مساعدت در امر ازدواج خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان و فرزندان آنان برای یک نوبت هدیه ازدواج  را به میزان دوبرابر پرداخت کنند. لذا پرداخت هدیه ازدواج در دستگاه‌های اجرایی برای ایثارگران و فرزندان آنان دو برابر سایرین تعیین شده است. همچنین پرداخت هدیه ازدواج تمام ایثارگرانی که در دستگاههای دولتی شاغل نیستند، بر عهده بنیاد شهید است. بنابراین تمام ایثارگرانی که از تاریخ تصویب قانون جامع کمک‌ هزینه ازدواج را برابر مواد قانون جامع دریافت نکرده‌اند، می‌توانند مطالبات قانونی خود را از دستگاه‌های مربوطه تقاضا کنندو از محل دیون قابل پرداخت است. در هر صورت اگر پدر شما درصد جانبازی ندارد، رزمنده محسوب می شود و برای رزمندگان از دستگاه صادر کننده کارت ایثارگری باید موضوع را دنبال و پیگیری کنید

***

با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی و استثناء فرزندان شهدا و جانبازان بالای 50% آیا این قانون و استثناء جانبازان 50% درصد را نیز شامل می گردد یا خیر؟

- بر اساس ماده واحده این قانون، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد.

اما بر اساس تبصره ۱- (مصوب ۱۳۹۷/۶/۶ مجلس شورای اسلامی) -به‌کارگیری بازنشستگان، در سمت‌های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ مجاز است. همچنین به‌کارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است. به‌کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر دوره مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز می‌باشد. بر مبنای این قانون جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

***

جانباز 55 درصد و حالت اشتغال بنیاد با مجروحیت و درصد بالای اعصاب و روان هستم. با توجه به اینکه چند مرتبه اعزام داوطلبانه داشتم اما در نهایت تو خط مقدم مجروح نشدم و اکنون من و امثال من را که تعداد ما در کشور زیاد نیست را شامل و شایسته ماده 38 نمی دانند هر چند همه خانواده یزرگ ایثارگران تاج سر ما هستند اما من جانباز هم به اندازه بقیه درد می کشم اکنون که کار گروهی جهت رسیدگی به موضوع جانبازان تشکیل شده است استدعای رسیدگی و مساعدت داریم ما هم شامل 38 قرار بگیریم. 

- مطابق مفاد این ماده حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون که به صورت مردمی از سوی مراجع ذیصلاح نظیر نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه یا بر اثر ترور، شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی شده‌اند طبق مقررات همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد. متاسفانه بنیاد شهید به بهانه کمبود اعتبارات مالی از شمول آن به جانبازان نیازمند استنکاف می کند. در این خصوص می توانید به کمیسیون ماده 16 شکایت کنید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi