شناسه خبر : 77901
یکشنبه 06 مهر 1399 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای قابلمه یخ روی بی‌سیم‌ها در اتاق‌های عملیات

تصویر دفاع مقدس| ماجرای قابلمه یخ روی بی‌سیم‌ها در اتاق‌های عملیات

رزمندگان دفاع مقدس با وجود گرما طاقت‌فرسا در جنوب کشور، در ماه مبارک رمضان روزه دار بودند و با فعالیت‌های جسمی فراوان یاد خداوند را فراموش نمی‌کردند.

 روزهای جنگ سراسر خاطره است، خاطره‌هایی که بعضاً اشک را از چشم سرازیر می‌کند یا گوشه‌ای از لب را می‌گشاید. روزهایی که مردان و زنان غیور با دست‌های خالی در برابر رژیم سفاکِ تا دندان مسلح بعث، ایستادگی کردند تا نگذارند غرور ملی و انقلاب اسلامی دچار خدشه شود. دستانی که هیچگاه نمی‌توان آنها را از یاد برد.

 عکس‌ها می‌توانند بهترین نمایش‌دهنده، خاطرات باشند، خاطراتی که زبان از بازگو کردن آن عاجز است و قلم برای به تصویر کشیدن آن ناتوان. 8 سال دفاع مقدس سراسر حاصل اتفاقات خوش و ناخوشی است؛ هرچند که ناخوشی‌های آن هم سراسر تجربه بود و رستگاری. به همین دلیل خبرگزاری تسنیم در نظر دارد هر روز تصاویری از دفاع مقدس را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارد تا لحظه‌ای خود را در آن صحنه نبرد تصور کرده و سختی‌های رزمندگان را یادآوری کنیم و بدانیم که چه کسانی با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند تا این درخت تنومند در اختیار ما باشد.

رزمندگان دفاع مقدس با وجود گرما طاقت‌فرسا در جنوب کشور، در ماه مبارک رمضان روزه دار بودند و با فعالیت‌های جسمی فراوان یاد خداوند را فراموش نمی‌کردند. تصویر زیر در استان خوزستان منطقه عمومی شلمچه در تاریخ 26 تیرماه سال 61 در یکی از ستادهای فرماندهی عملیات رمضان گرفته شده است.

به دلیل شدت گرما، بی‌سیم‌ها و وسایل ارتباطی در مناطق جنگی دچار اختلال شده و بعد از مدتی از قطع می‌شدند. به همین دلیل همانگونه که در تصاویر می‌بینید قابله‌ای پر از یخ روی بی‌سیم‌ها قرار می‌دادند تا مبادا، بیت‌المال لطمه‌ای ببیند و عملیات نیز با کندی روبرو شود. این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شد بی‌سیم‌ها خنک شوند، با شرایط بهتری نیز فعالیت کنند.

 

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi