شناسه خبر : 77934
دوشنبه 07 مهر 1399 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اهمیت حفظ و گسترش حقایق دفاع مقدس

همرزمان عزیز سلام.
 مجددا هفته دفاع مقدس را به همه شما بزرگواران تبریک عرض می کنم.
 شاید شما هم با من موافق باشید که پاسداشت حماسه دفاع مقدس امسال، از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و تولید محتوا در برنامه های رسانه ملی و دیگر دستگاه های متولی نیز بیشتر به چشم می خورد.
  حضرت آقا نیز امسال در جمع فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس سخنرانی بی نظیری فرمودند که سرفصل های آن می تواند هر کدام باب مطالعه، پژوهش و تدوین آثار ماندگاری باشد که در مجموع، دفاع مقدس را از ابعاد مختلف ایمانی، اخلاقی، رزمی، مدیریتی، نوآوری، عاطفی و حماسی توصیف و تبیین نماید.
از سوی دیگر، بعضى نوشتارها و گفتارها پیرامون موضوعاتی مانند آغاز، ادامه و پایان جنگ، همچنین ابعاد عاطفی و حماسی جنگ نیز وجود دارد که حقایق و واقعیات دفاع مقدس را تحریف می نماید. این موضوع، در سخنرانی اخیر حضرت آقا نیز مورد توجه قرار گرفت.
اهمیت تاکیدات مکرر حضرت آقا بر حفظ و گسترش ادبیات مبتنی بر حقایق دفاع مقدس، و در مقابل، تلاش معاندان و غافلان برای تحریف آن را، می توان در تفسیر این بیان رهبر فرزانه جستجو کرد.
ایشان، هشت سال دفاع مقدس را گنج بی پایان دانسته که می تواند تاریخ ما را تغذیه کند و فرمودند:
این یک گنج است آیا ما خواهیم توانست این گنج را استخراج کنیم یا نه؟ این هنر ماست که بتوانیم استخراج کنیم.
 این واقعیت به خوبی نشان می دهد که چرا دشمن می خواهد این گنج را از ما و نسل آینده سرزمین ما بگیرد، و اینکه در مقابل، چرا ما وارثان این گنج بزرگ باید تمام تلاش خود را برای حفظ دستاورد خون های پاک عزیزانمان به عمل بیاوریم.

 همرزمان عزیز،
 کلید این گنج عظیم که سرچشمه همه تجلیات نورانی در عرصه های رزمی، حماسی، عاطفی، مدیریتی و نوآوری دفاع مقدس محسوب می گردد، ایمان به خدا، خداباوری، و خدامحوری در نیت و عمل رزمندگان بود.
 این عناصر اعتقادی بی‌بدیل، در محبت و توسل شخصی رزمندگان به اهل بیت علیهم السلام، همچنین، اطاعت محض آنها از ولایت فقیه در رفتارها و کارهای جمعی تجلی می یافت.
 شخصا سعی ‌کنیم و از خدا ‌بخواهیم و امیدوار باشیم که همه کارگزاران نظام، در رمزگشایی کاربرد این گنج عظیم برای ساختن خود، جامعه و کشورمان، موفق باشند.
امیدوارم هر کدام از ما بتوانیم با بیان واقعیات و حقایقی که به چشم دیده و با وجود خود درک کرده ایم، و انتقال آن به نسل های آینده، در این امر خطیر سهیم باشیم.

اینستاگرام
شرمند همه ملت ایران عزیز دلمان هستیم . از مولای من ومقتدایمان خجالت میکشم که بگیم ما جانبازن توفیلی بنیاد هستیم هیچ کمک نمیکنند شرم داریم بگیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi