شناسه خبر : 77950
سه شنبه 08 مهر 1399 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با هدف تکریم همسران جانبازان نخاعی

دیدار نایب رئیس و نمایندگان مجلس با جانبازان ورزشکار/تصاویر

جایی که قانون کامل نیست مانند قانون جانبازان زیر۲۵درصد، خانواده این جانبازان و فرزندانشان، همسران جانبازان ۵۰درصد و ۷۰ درصد که دیده نشده‌اند، اضافه می‌شوند، چرا که این مقررات گذاری‌ها تدریجی و براساس نیازهای بحرانی نوشته شده است.

فاش نیوز - در آخرین روز از هفته دفاع مقدس و به منظور تکریم از جانبازان و همسران آنان، مجموعه‌ی ورزشی – فرهنگی بقیه الله شاهد حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیدار و گفت‌و‌گوی آنها با جانبازان ورزشکار و همسران آنها بود.

 به گزارش خبرنگار ما، در این دیدار که به همت "باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان شهید تهران" برگزار شد، سه نماینده از هیئت رئیسه، کمیسیون اجتماعی و برنامه و بودجه مجلس "دکتر قاضی زاده هاشمی" را همراهی می‌کردند، تعدادی از جانبازان عمدتاً نخاعی و ویلچری 70% به نمایندگی از جانبازان حاضر مطالب و مشکلات جانبازان و ورزشکاران را بیان کردند.

قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن گرامی‌داشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، خطاب به جانبازان ویلچری گفت: وظیفه‌ی ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود تا در هفته دفاع مقدس به اتفاق همکاران عضو هیئت رئیسه مجلس و همچنین نمایندگان کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه که هر کدام، نقش اساسی در قوانین مرتبط با موضوع ایثارگران و همچنین تامین بودجه ایثارگران دارند، باشیم تا در این زمینه هم کمک‌رسان باشند و هم به نمایندگی از نمایندگان مجلس شورای دوره یازدهم ضمن قدردانی و سپاس از تلاش و زحماتی که در این سال‌ها بر دوش شما و همسرانتان بوده را پاس بداریم.

 وی با بیان اینکه انصافاً ما جای شما نیستیم و اینکه کسی بگوید، من مسائل شما را درک می‌کنم، این حرف درستی نیست؛ ادامه داد: اما این را می‌دانیم که مسائل شما ویژه است و خداوند تبارک و تعالی در حدیث نبوی، جایگاه جانباز را بالاتر از مقام شهید دانسته و همسران جانبازان و به‌خصوص جانبازان نخاعی و ویلچری را از برترین بندگان خدا بر شمرده است.

نایب رئیس مجلس گفت: مقام معظم رهبری که خود مقام جانبازی دارند، یک بار در جمع جانبازان فرمودند: "شما دردهایی دارید که نه می‌توانید به کسی بگویید و نه کسی این دردها را می‌فهمد" و این سخن را از عمق دل بیان می‌کردند.

 عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی، در ادامه اظهار داشت: آنچه بر عهده مجلس و نمایندگان شماست، آن است که اگر جایی حقوق قانونی لازم ذکر نشده و یا این قوانین نیاز به اصلاح دارد، انجام دهیم؛ ضمن اینکه ما یک بار این قوانین را بازبینی کرده‌ایم که به آن تنقیح قوانین می‌گویند.

وی در همین خصوص ادامه داد: در مرحله اول، قوانین خاص ایثارگران جمع آوری شده و تنقیح شده و این نیاز به رای مجلس دارد که بعد نهایی شود. در کنار آن، بر اساس مستنداتی که دوستان می‌دهند، در جایی اگر ضعف قانونی وجود داشته باشد، جمع آوری و قانون جامع ایثارگران جدید باید داشته باشیم و جایی که قانون کامل نیست مانند قانون جانبازان زیر25 درصد، خانواده این جانبازان و فرزندانشان، همسران جانبازان 50 درصد و 70 درصد که دیده نشده‌اند، اضافه شوند، چرا که این مقررات‌گذاری‌ها، تدریجی و بر اساس نیازهای بحرانی نوشته شده است.

نکته دوم هم اجرای این قوانین توسط دولت، تامین منابع مالی و پیاده‌سازی آن و عدالت در توزیع هست. در حال حاضر هم برخورداری از امکانات متفاوت است. بسیاری از جانبازان به بعضی از خدمات اصلاً دسترسی ندارند، لذا وظیفه ماست که تلاش نماییم این نیازهای اساسی را به صورت متقارن و متوازن در کل کشور توسعه دهیم که همه بتوانند از این امکانات استفاده نمایند.

وی سپس خطاب به جانبازان گفت: شما تشکل‌هایی دارید که نمایندگان تشکل‌ها در آن حاضر هستند و ما به لحاظ اینکه امکان گفت‌وگو با تمام گروه‌ها را نداریم، لذا با نمایندگان تشکل‌های شما جلساتی داشتیم و آنان را به کمیسیون‌های مختلف مجلس معرفی کرده‌ایم. اگر موضوعی در باب ایثارگران مطرح می‌شود حتماً این افراد دعوت و نظراتشان خواسته می‌شود که با نظر خود جامعه ایثارگران این موارد تنظیم شود که در آینده این نکات ایجاد اشکال ننماید.

 وی با ابراز رضایت‌مندی از ورود ایثارگران به یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجلس یازدهم از جانباز، فرزند شهید و اهل ایثار و شهادت بسیار داریم و بنده کسی را در مجلس نمی‌شناسم که جزء خانواده ایثارگران نباشد و فراکسیون‌های خوبی با یک حمایت خوب نیز تشکیل شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود، ضمن قدردانی از دعوت جانبازان ورزشکار نخاعی، ابراز امیدواری کرد مجلس یازدهم بتواند کار اساسی و بنیادی برای جامعه ایثارگر کشور انجام دهد.

 در ادامه برنامه دکتر دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اعلام خرسندی از حضور در جمع جانبازان نخاعی و ویلچری اظهار داشت: حضور ما در این جمع، از باب انجام وظیفه هست و قلباً علاقه‌مند بودم که در جمع شما بزرگواران حاضر باشم و اگر کاری از دست ما برآید در پیگیری مسائل و مشکلات جانبازان و ایثارگران انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: محوریت در این امر آقای دکتر قاضی زاده هاشمی هستند که هم نایب رئیس مجلس و هم باسابقه و باتجربه‌ای که دارند بزرگ‌تری و مدیریت را در مجلس بر عهده دارند. ما هم با پیگیری‌هایی که خواهیم کرد، هر موضوعی که نیاز باشد و بخشی که به ما بازگردد، پیگیری خواهیم کرد. بخش اول کار نیاز به یکسری قانون‌گذاری‌های جدید دارد و بخش دوم پیگیری و نظارت است که قوانین موجود را درست اجرا شود و مسائل شما عزیزان حل گردد.

نماینده کمیسیون برنامه و بودجه هم در سخنان کوتاه خود گفت: در این کمیسیون هر موضوعی که بخواهد خدمتی به جامعه جانبازان و ایثارگران بنماید، ما تمام قد درخدمت هستیم و هرجا که لازم باشد به جانبازان کمک و رسیدگی می‌کنیم. به‌خصوص در شرایط امروز و در بحث کرونا و سلامت خانواده‌ها جانبازان روزی که نیاز بوده از جان و سلامت جسم خودشان گذشتند و جانشان را در طبق اخلاص گرفتند که ما سالم بمانیم، الان وقت جبران است. ما و مجلس در خدمت شماییم. این مجلس انقلابی‌ها و مجلس ایثارگران و جانبازان است و چشمانمان خاک پای شما خواهد بود.

 خانم دکتر رحمانی، عضو کمیسیون اجتماعی و فراکسیون مجلس شورای اسلامی دیگر نماینده‌ای بود که در سخنان کوتاهی ضمن ارادت به جانبازانِ حاضر و ذکر این موضوع که همه مدیون جانباران هستند، گفت: آنچه بر کمیسیون اجتماعی و فراکسیون ایثارگران در بعد نظارت و ارزیابی بر عهده ماست، در خدمت ایثارگران خواهیم بود؛ لذا امروز توفیقی بود که در خدمت همسران گرانقدر جانبازان باشیم که اگر مقام همسران جانباز از خود جانباز بالاتر نباشد، همطراز جانباز هست.

گفتنی است در پایان این مراسم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اهدای هدایایی از همسران جانبازان ویلچری تقدیر به عمل آوردند.

|صنوبر محمدی

 

اینستاگرام
آقای ساقی
لطفا مکان های ورزشی را مثل آسایشگاه ها دکان نکنید برای کاسبی جانبازان
بیش از این قدرومنزلت جانبازان را خدشه دار نکنید
مسئولین هم از خدا خواسته برای گرفتن عکس یادگاری
باسلام و ارادت به همه جانبازان
دوستان بد نیست دیگر جانبازان ویلچری نخاعی همقطار رو قبل از برنامه و ورزش در جریان بگذارید شاید بعضی ها بخواهند مثل شما بیایند و استفاده بکنند نه فقط اخبار ‌و تصویر آنرا ببیند . متشکر
بنده رزمنده ۲۱ماه درجهبه های جنگ که شانزده سال بیشتر نداشتم وجانبازشیمایی که به وسیله اسپری وداروبه سختی شب راروزایکنم دیسک کمرعمل پلاک خون پایین وپای راستم پلاتین ودارای چهارسرعایله ودرامدی ندارم وبه سختی خرج معاش زندگی بدست می اورم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi