شناسه خبر : 77968
سه شنبه 08 مهر 1399 , 15:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حق الناس درصد پایین ها را حساب کنید!

جانباز شیمیایی 20 درصد - دلمان خوش بود روزی قانون جامع حمایت از ایثارگران وارد صحن مجلس می شود و رای می آورد و جهت اجرا ابلاغ می شود. جدیدا" هم این قوانین جدید که چپ و راست از سمت مجلس و دولت و بنیاد اعلام می شود مثل همین تسری امتیازات به زیر 25 که باز دلمان را خوش کرده ایم. اما باز هم مثل قوانین قبلی بیش از چند دهه هست که جانبازان زیر ۲۵ درصد مغفول و مظلوم واقع شدند، در همه زمینه ها چه آنهایی که جانباز کارمند هستند و چه جانبازان دانشجو و چه جانبازانی که فقط دفترچه بیمه درمان دارند همراه با خانواده هایشان و بس. مثلا" تقلیل ساعت کار، ماده 38، ماده 51، معافیت فرزند خصوصا تک فرزند، تحصیل جانباز و فرزندان و همسر، و ده ها تبعیض دیگر.

آخر تا کی باید حتی حق ادامه تحصیل و پرداخت کمک هزینه تحصیلی و استفاده از سهمیه ظرفیت بیست و پنج ما زیر 25 درصدها محروم باشیم؟ تا کی اینگونه مصوبه ها قلب آنان و خانواده هایشان که جز دیدن مثل شمع خاموش شدن آنها، را به درد آورد؟ تا الان هر چه جهت مصوب کردن حق ادامه تحصیل و استفاده از سهمیه و پرداخت شهریه آنان خیلی رایزنی داشتم اما هر چه بیشتر کوشیدیم کمتر نتیجه نگرفتیم.

راستی حق الناس چیست؟ که باید جواب حقوق تضییع شده این عزیزان که در کمیسیون های پزشکی با وجود درد و آلام شدید موفق به اخذ درصد ۲۵ نشده اند را بدهد؟ خدایا آیا می شود فرد مسوولی بخواند و چاره ای بیندیشد؟ بنده آرزو دارم قانونی مصوب شود که این عزیزان از حداقل ها بهره مند شوند؟ در اداره هم هزینه درمانمان را آنقدر پیچ و تاب می اندازند که مثلاً مرتبط با ناحیه مجروحیت نیست و پرداخت نمیشود! راستی عوارض جسمی وجود ترکش های متعدد برای مقطع و محل مجروحیت مضر است!

مشکلات عمده‌ی جانبازان با شیوه‌ی امتیازدهی توسط بنیاد شهید آغاز می‌شود. نظیر باور به بی‌اعتمادی بنیاد نسبت به جانبازان، کارکرد نادرست کمیسیون جانبازان و درصدبندی نادرست جانبازی، احساس تبعیض به سبب رفتار ناعادلانه‌ی بنیاد، منزلت جانبازی در جامعه را زیر سوال برده  است. این مشکلات باعث احساس محرومیت از احترام، مزایا و هویت سازمانی شده است که درنهایت به نارضایتی از بنیاد شهید و سایر سازمان‌ها انجامیده است. تقاضای جانبازان تجدیدنظر در فرایند درصدبندی جانبازی، مورد احترام و تقدیر واقع شدن مقام جانبازی در جامعه و بالاخره تشکیل کارگروه‌هایی از جانبازان در بنیاد است.

چرا که یکی از فعالیت های مستمر و اصلی موسسات خدماتی جانبازان در کلیه کشورهای دنیا نیازسنجی و شناخت مکانیزم های رفع نیاز در جانبازان و خانواده هایشان است.

 جانبازان زیر 25 درصد که از انواع تسهیلات به خاطر شرایط مالی دولت و بنیاد شهید که نمی توانند و نمی خواهند که 25 شوند به نیازهای روان شناختی، آموزشی، اقتصادی، شغلی، جسمانی، تحصیلی، پزشکی و.... احتیاج دارند.
با احترام
جانباز زیر 25 شیمییایی بازمانده از تحصیل همراه با فرزند بخاطر بی پولی

اینستاگرام
بیخیال پیر شدیم و در این ارزو که ما را هم مثل 25 درصدها ببیند ماندیم ......
در اکثر قوانین ایثارگران، با ذکر کلمه 25%درصد و بالاتر، تبعیض های زیادی بین جانبازان قرار داده شده و به نفع شاغلین در بخش دولتی که دارای حقوق ناشی از شغل نیز هستند، نوشته شده و ایثارگران فاقد شغل، کارگر، شاغلین بخش خصوصی و در برخی از موارد حتی بازنشسته های بخش دولتی نیز دیده نشده اند!
بسیاری از رزمندگان و جانبازان زیر 25% شیمیایی به دلیل آسیب های ناشی از مجروحیت، در مظلومیت و گمنامی شهید می شوند، ولی شهادت هایشان اکثر مواقع، غیر قابل اثبات می ماند و خانواده هایشان مورد حمایت های قانونی قرار داده نمی شوند .

آسیب های مربوط به اعصاب و روان و موج گرفتگی و شنوایی در تعیین درصدجانبازی محاسبه نشده است .
اگر چه با حمایت نمایندگان محترم مجلس، برخی از امتیازات و معافیت ها در قانون برنامه ششم توسعه کشور برای جانبازان زیر25% تصویب شده است، لیکن همان قوانین مصوب نیز به دلیل عدم نظارت کافی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به درستی اجرا نمی شود.
لذا با توجه به شرایط فعلی، تنها راه حل قانونی این است که نمایندگان محترم طرحی را به تصویب برسانند که بموجب آن

" تمامی امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای جانبازان 25درصد، به جانبازان زیر25درصد تسری و درصد جانبازی به همه رزمندگان متناسب با مدت حضور در جبهه ( هر ماه حضور در جبهه یک درصد جانبازی و حداکثر تا 25% ) ارائه شود "

زمینه های قانونی که بموجب آنها "مدت رزمندگی با درصد جانبازی" هم وزن دیده شده اند، بشرح زیر است:

- قانون گذار از سال 88 به این نتیجه رسیده است که مدت خدمت داوطلبانه در جبهه، امتیازی معادل با جانبازی دارد و در مورد رزمندگان شاغل در سازمانهای دولتی براساس تبصره 2 جدول ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری این امتیاز در حال اجراست .
- قانون گذار در طرح کسر خدمت سربازی به این نتیجه رسیده است که به ازای هر ماه حضور در جبهه و یا هر درصد جانبازی، از خدمت فرزندان ایثارگران کسرکند .
سلام ، جانبازان محترم زیر 25 درصد در سالهای گذشته با همت عزیزان سپاه دارای برخی امتیازات شدند از جمله وام مسکن و برخورداری حقوق برای معسران که قبلا وجود نداشته است علی ایحال مشکل اساسی برای استفاده از تسهیلات و امتیازات است که بنیاد پیگیر نیست فقط معرفی میدهد. در خصوص وام مسکن بارها عرض کردیم جانبازی که توان تامین مبلغ اورده معادل مبلغ وام نیست هرگز نمیتواند از وام مسکن استفاده کند حالا زیر 25 یا بالای 25 تفاوتی ندارد. بنابراین اکنون که مسکن بسیار گران شده و امکان بهره برداری از وام مسکن وجود ندارد بطور کلی منتفی شده است.
پیشنهاد تامین زمین برای جانبازانی که قادر به تامین آورده نبودند یک راهکار عملی بوده تا جانباز بتواند از وام مسکن برای ساخت استفاده کند که هنوز اجرایی نشده است.
اختصاص امتیاز برای استفاده جانبازان از خانه های سازمانی نیز یکی از راهکارهای عملی میباشد زیرا در حال حاضر خانه سازمانی به اشخاص خاص یا مدیران تعلق گرفته که دارای تمکن مالی خوبی هستند و اعلب خانه داشته و به اجاره دادند.
موضوع دیگری که طی سالهای پس از جنگ همیشه ایثارگران را ازار داده فقدان اراده لازم برای خدمت رسانی به ایثارگران بویژه در دولتهای اصلاح طلب است که در کمیسیونهای تعیین درصد بروز کرده و بطور انقباضی عمل شده و معمولا از چند مجروحیت یک یا دو عضو مجروح تعیین درصد شده و سایر مجروحیت ها علیرغم وجود اسناد و مدارک تایید قطعی و کامل طبق ضوابط و مقررات متاسفانه عمل نشده و درصد تعلق نگرفته است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi