شناسه خبر : 77972
چهارشنبه 09 مهر 1399 , 08:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگارش درست تاریخ، مانع از تحریف دفاع مقدس

حجت‌الاسلام محمدحسنی: نگارش درست تاریخ، مانع از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس می‌شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را تحریف انقلاب و دفاع مقدس برشمرد و گفت: نگارش درست تاریخ مانع از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش صبح امروز در مراسم آیین رونمایی و معرفی 9 جلد از مجموعه کتاب «تقویم تاریخ دفاع مقدس» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس، شهید آبشناسان و مرحوم حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، به روایتی از امیرالمؤمنین علی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: مرحوم حسینیان از جمله عالمانی است که با رفتنش رخنه‌ای ایجاد کرد که شاید تا قیامت پُر نشود.

وی با بیان اینکه مرحوم حسینیان هیچ‌گاه نترسید؛ وی را یک مجاهد انقلابی عنوان کرد و گفت: ایشان با تاریخ پرافتخار انقلاب و نگاه درست دفاع مقدس پیوند خورده است، به همین دلیل هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه قدر کسانی که قلم به دست گرفته و آن ارزش‌ها را ماندگار می‌کنند، کمتر از کسانی که اسلحه به دست گرفته‌اند، نیست؛ تصریح کرد: این آیین رونمایی از حماسه‌آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس است که باید به یادگار بماند. ارزش نگارش تاریخ، هم‌سنگ با آفرینندگان تاریخ است، چرا که اگر بهترین قطعات تاریخ آفریده بشود اما ثبت نشود دستخوش تحریف و به ضرر خودش تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسنی نگارش درست تاریخ را مانع از تحریف دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: در نهضت امام حسین(ع) اگر ایشان فقط می‌جنگید و کسی نبود آن فداکاری‌ها و رشادت‌ها را اعلام کند؛ قطعاً در تاریخ دفن می‌شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را تحریف در موضوعات انقلاب و دفاع مقدس برشمرد و گفت: ایشان نسبت به ضرورت جلوگیری از تحریف دفاع مقدس تأکید کردند؛ مجاهدان نگارش که دست به قلم شده‌اند و وقایع دوران دفاع مقدس را به نگارش در می‌آورند با مجاهدان دفاع از میهن هم‌اجرند.

وی نگارش وقایع تاریخ دفاع مقدس را در دو بخش، نگارش اصل وقایع -روزشمار جنگ و فرآوری این نگارش‌ها برشمرد و افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه به روزشمارهای جنگ نیازمندیم باید به نهضت فرآوری دوران دفاع مقدس نیز بپردازیم وگرنه به هدف اصلی خود نرسیده‌ایم. مقام معظم رهبری فرمودند که متن‌های فاخر بنویسید که دیگران مجبور باشند آن را به فیلم و رمان تبدیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر نتوانیم تاریخ دفاع مقدس را درست بنویسیم و نوشته‌ها را فرآوری کنیم جنگ ناتمام مانده است، گفت که کسانی باید این کار را تمام کنند که خودشان در جنگ حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به از دست دادن بخشی از کشورمان در 200 سال گذشته به مجاهدت‌های روزهای ابتدایی ارتش اشاره کرد و گفت: افتخار بر ارتش جمهوری اسلامی ایران که تا آمدن سایر قوای مردمی - با توجه به اینکه به دستور حضرت امام پادگان‌ها را خالی کرده بودند- در صحنه نبرد حضور پیدا کردند و دشمن را غافلگیر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان اینکه ارتش درس فراموش نشدنی به رژیم بعث عراق داد، اظهار داشت: این ارتش بود که در روزهای ابتدایی جنگ جلوی پیشروی دشمن را گرفت و به میدان آمد و این حماسه بزرگ را آفرید و اجازه نداد سانتی متری از خاک کشورمان زیر چکمه‌های دشمن باقی بماند.

امیر گلفام جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مجاهدت‌های رزمندگان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: گستردگی کار در نیروی زمینی ارتش بسیار زیاد است چرا که در نیروی هوایی تعداد مأموریت‌ها و نوع عملیات‌ها به صورت دقیق درج می‌شود، اما در نیروی زمینی با توجه به اقدام‌های مختلف در موقعیت‌های گوناگون این‌‌چنین نیست. برای همین اسناد بسیاری در نیروی زمینی ارتش وجود دارد که نیاز است نسبت به استخراج آن اقدام جدی کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای ابتدایی انقلاب، ارتش به فرمان حضرت امام پادگان‌ها را ترک کردند و همانند مردم عادی در خیابان‌ها حضور داشتند به افتخارات شهید فلاحی در همان اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت:‌ نیروی زمینی با تمام قوا لحظاتی پس از حمله رژیم بعث در میدان نبرد حضور داشت و تمام هم‌ّ و غمّ خود را برای کُند کردن حرکت دشمن به کار گرفت.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه گفته می‌شود ارتش از حمله عراق غافلگیر شد، آن را یک ظلم بزرگ نسبت به ارتش دانست و تصریح کرد: در روزهای قبل از جنگ ارتش بارها و بارها از آمادگی عراق برای حمله به ایران اطلاع داده بود.

امیر گلفام با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در روز دوم جنگ دشمن را غافلگیر و حرکت آن را کُند کرد، افزود: نیروی هوایی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آغازین روزهای جنگ کاری کردند که نه تنها تمرکز ارتش عراق بلکه ارتش همپیمانان رژیم بعث عراق را از بین برد و همه آنها را غافلگیر کرد.

وی در پایان به ذکر خاطره‌هایی از روزهای دفاع مقدس پرداخت و به مجاهدت‌های شهید دوران در حمله به بغداد اشاره کرد.

همچنین در ابتدا و انتهای این مراسم، رمضانی مشاور و اسماعیلی معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به فعالیت‌های این مرکز اشاره کردند و یاد و خاطره مرحوم حسینیان را گرامی داشتند.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi