شناسه خبر : 77987
چهارشنبه 09 مهر 1399 , 15:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فیلم "شهید شهریاری" بعداز مدت‌ها بررسی ساخته می‌شود

قرعه ساخت فیلم زندگی نامه این عارف شهید بعد از بررسی های متعدد به نام حسین تبریزی کارگردان متعهد کشور رقم خورد تا بار دیگر با ساخت این مجموعه دین خود را به فرهنگ ایثار و شهادت ادا کند.

 

اهمیت این هنر، مسئولیت شما را هم بالا می‌برد. من این را میخواهم عرض بکنم؛ یعنی شماها یک مسئولیت سنگینی دارید. همان‌طور که دوستان گفتند، هیچ‌کس به شماها دستور نداده که بروید کارگردان یا سینماگر بشوید، این میل، استعداد و شوق شما بوده که وارد این میدان شده‌اید؛ اما حالا که وارد شده‌اید، این مسئولیت را بپذیرید. شما میتوانید خیلی اثر بگذارید. ببینید! من وقتی به یک واعظ، یک روحانی و یک نویسنده‌ی کتاب دینی - که او هم یک روایتگر حقایق و معارف محسوب میشود - خطاب میکنم و میگویم آقا شما مواظب حرف زدنت، مواظب لغتی که به کار میبری و مطلبی که متناسب با زمان انتخاب میکنی، باش؛ اگر حرفی را که اینجا نباید بزنی، زدی، یا باید بزنی، نزدی، و به خاطر حرف تو یک جوانی به دین بیاعتقاد شد یا یک حقیقتی از حقایق دینی را به خاطر گفتار تو کج فهمید؛ تو پیش خدای متعال مسئولی؛ من میخواهم به شما بگویم، این تذکر به شما که برادر و خواهر عزیز ما هستید و این ابزار هنری بسیار کارآمد در اختیار شماست، طبعاً با یک ضریب خیلی بالایی مضاعف میشود؛ بگویم ده برابر؛ یقیناً بیشتر؛ یعنی شما ببینید تأثیر یک فیلم هنرىِ کارآمد در مقایسه‌ی با یک منبر چقدر فاصله دارد!

اینها سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص وظیفه هنرمندان در حوزه ترویج فرهنگ ارزشی است اما به نظر میرسد بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان به دلیل سوءمدیریت مسئولان و البته ضعف در پرداخت های مالی تمایلی به ساخت فیلم های ارزشی در حوزه ایثار و شهادت ندارند و البته افراد معدود و با تجربه ای هم هستند که بدون توجه به حواشی های احتمالی دست در پنجه جریان نفوذ به ساخت فیلم های ارزشی میپردازند که نمونه آنها نرگس آبیار،بهرام بهرامیان، بهروز افخمی، مرحوم سلحشور، مرحوم رسول ملاقلی پور،ابراهیم حاتمی کیا،حسین تبریزی،ابوالقاسم طالبی مسعود ده نمکی و محمد حسین مهدویان را میتوان نام برد.
اما ساخت فیلم شهید مجید شهریاری که در سال شهریور 1389 به شهادت رسید کمی متفاوت تر از فیلم های گذشته سینمای ارزشی ایران است

شهریاری علاوه بر آنکه یک دانشمند هسته ای بود، عارفی وارسته با توان مدیریتی بالا و مشرف به علوم نوین بود که کوچکترین کوتاهی در ساخت این فیلم میتوانست سرانجام تاثیر گذاری آن را متفاوت کند و البته رندگی امنیتی وی نیز باید در هاله ای از ابهام باقی می ماند تا دشمن نتواند از آن بهره برداری کند.

قرعه ساخت فیلم زندگی نامه این عارف شهید بعد از بررسی های متعدد به نام حسین تبریزی کارگردان متعهد کشور رقم خورد تا بار دیگر با ساخت این مجموعه دین خود را به فرهنگ ایثار و شهادت ادا کند.
اما حسین تبریزی کیست؟


حسین تبریزی که این روزها توانسته با ساخت سریال خانگی موچین مردم عبوس و مایوس کشور ازناکارآمدی دولت و ضعف معیشتی را برای لحظاتی به خنده وا میدارد یکم شهریور ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. او فیلمسازی را از اوایل دهه ۷۰ در سن ۲۱ سالگی با کارگردانی فیلم ۱۶ میلی‌متری «روز مریم» آغاز کرد.
وی فارغ‌التحصیل فیلم‌سازی از انجمن سینمای جوان و مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی است و فیلم‌نامه‌نویسی را از کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی حوزه هنری فرا گرفته‌است.


وی در دوران هجمه تکنوکرات های به سینمای دفاع مقدس با ساخت فیلم بوی بارون و سلاله در ژانر دفاع مقدس هرچند به دشمن تراشی برای خود پرداخت اما توانست فضای آلوده سینمای پر ابتذال را به سمت جریان ارزشی سوق دهد و البته میزان مخاطب این فیلم ها نشان داد حتی در دوران ولنگاری سینمایی مردم همچنان علاقه مند به تماشای فیلم های مذهبی و ارزشی وی هستند.

 

از جمله آثار حسین تبریزی در جایگاه کارگردان به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

  • فیلم تلویزیونی «بر بلندای شفق» ۱۳۷۴
    فیلم تلویزیونی «مقبره نحس» ۱۳۸۴
    فیلم تلویزیونی «دربست تا بهشت» ۱۳۸۶
    سریال تلویزیونی «جاده در دست تعمیر» ۱۳۸۷
    فیلم تلویزیونی «هفت سین» ۱۳۸۷[۶]
    فیلم تلویزیونی «چراغ خاموش چراغ روشن» ۱۳۷
    فیلم تلویزیونی «ردپایی در بزرگراه» ۱۳۸۷
    فیلم تلویزیونی «صفر مرزی» ۱۳۸۸
    فیلم تلویزیونی «جویندگان صندوقچه گمشده» ۱۳۸۸
    سریال تلویزیونی «تا رهایی» ۱۳۸۸
    فیلم تلویزیونی «سجده عشق» ۱۳۸۸
    فیلم تلویزیونی «شب‌های خرمشهر» ۱۳۸۸
    فیلم تلویزیونی «کوچه هفتم» ۱۳۸۹
    سریال تلویزیونی «قسم» ۱۳۸۹
    فیلم سینمایی «جوجه تیغی‌ها» ۱۳۸۹
    فیلم تلویزیونی «صبح تنهایی» ۱۳۸۹
    فیلم تلویزیونی «شاه کلید» ۱۳۸۹
    فیلم تلویزیونی «سوگند» ۱۳۸۹
    فیلم تلویزیونی «جهنم دات کام» ۱۳۹۰
    فیلم تلویزیونی «کاشی ۳۱۳» ۱۳۹۰
    فیلم تلویزیونی «پلاگ» ۱۳۹۱
    فیلم تلویزیونی «سوار در غبار» ۱۳۹۱
    سریال تلویزیونی «رخنه» ۱۳۹۲
    فیلم تلویزیونی «پولکی» ۱۳۹۲
    سریال تلویزیونی «بوی بارون» ۱۳۹۲
    فیلم سینمایی «افسونگر (مدعی)» ۱۳۹۲ (نویسنده و کارگردان)
    فیلم تلویزیونی «فرشته نزدیک است» ۱۳۹۳
    سریال تلویزیونی «کیفر» ۱۳۹۳
    فیلم سینمایی «مسئله مهین، مشکل ملیحه (زخم باز)» ۱۳۹۶
    سریال تلویزیونی «همسرائی»۱۳۹۷
    فیلم سینمایی «سلام علیکم حاج آقا (چشمان فرشته)»۱۳۹۷(نویسنده و کارگردان)
    سریال نمایش خانگی سریال موچین ۱۳۹۹

 

بازیگری

  • فیلم سینمایی «لبنان عشق من» به کارگردانی «حسن کاربخش» ۱۳۷۴
    فیلم سینمایی «سحرگاه پیروزی» به کارگردانی «حسین بلنده» ۱۳۷۸

    جمعیت فرزندان شاهدوایثارگر انقلاب اسلامی نیز با نگارش نامه ای به رئیس رسانه ملی که نسخه ای از آن در اختیار اطلاعات روز است انتخاب حسین تبریزی برای کارگردانی فیلم شهید شهریاری را هوشمندی رسانه ملی در انتخاب کارگردانی متعهد ،باتجربه و ایدئولوژیست دانست و از علی عسگری بابت دستور برای ساخت این فیلم و انتخاب حسین تبریزی تقدیر کرد.

 

منبع: اطلاعات روز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi