شناسه خبر : 77991
پنجشنبه 10 مهر 1399 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقش روحانیت در دفاع مقدس

نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس توسط سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در نمایشگاه ملی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و مقاومت به نمایش گذاشته شد.

در ادامه به بخشی از اقدمات روحانیت در هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است که می‌خوانید:

ترغیب و دعوت به دیگران

روحانیت بیدار و انقلابی از خود با‌های نمازجمعه سخنرانی‌های مستمر در مساجد و مجالس عزاداری و سوگواری ائمه معصومین علیه السلام و دیگر فرصت‌ها برای تشویق مردم به حضور در میدان‌های نبرد و انجام مهمترین تکالیف دینی بهره برداری می‌کردند.

پیشتازی در جهاد و شهادت

طلاب تبلیغی یگان‌های رزم زینت‌بخش گردان‌های خط‌شکن و دفع کننده پاتک‌های سنگین دشمن بودند و حل شکر و یگانی که از این افراد بیشتر در اختیار داشت با اطمینان و قدرت افزون‌تری و عملیات اقدام می‌کرد.

حفظ نیرو‌ها بعد از عملیات و کمک به فرماندهان

بعد از هر عملیات روحانیون بهترین یاری و کمک را به فرماندهان نموده و با توجه به راهنمایی رزمندگان و فرماندهان را بدون مشکل و مانعی برای عملیات بعدی یاری می‌کردند.

روحانیون در دوران اسارت

روحانیت در دوران اسارت با حفظ روحیه انقلابی و دینی مانع آسیب دیدن روحیه رزمندگان و خط دار شدن قدرت مقاومت آنان گردیده اند و از طرفی از این فرصت برای ارتقاء سطح علمی و دینی این عزیزان بیشترین بهره را بردند.

ترویج ارزش‌های اخلاقی و اموزش دینی

طلاب و روحانیون با برگزاری کلاس‌های آموزشی و جلسات معنوی یگان‌های رزم را برای به دانشگاه‌هایی برای رزمندگان تبدیل کرده بودند که الگوی برجسته برای جوانان و نوجوانان اطراف خود باشند.

نقش مدیریتی

مدیریت جنگ و هدایت نیرو‌های مسلح و هماهنگ نمودن آن‌ها و به کارگیری نیرو‌های مردمی و بسیجی از ممتازترین نقش‌هایی بود که روی روحانیت معظم در طول جنگ ایفا کرد.

حفظ روحیه جهادی در جامعه

در هر مسجد و یا مرکز مذهبی که روحانیون مدیریت آن را در دست داشتند و یا سخنرانی می‌کردند رنگ و بوی جبهه و اهمیت دفاع مقدس و الهی مشاهده می‌شود.

تقویت قدرت معنوی رزمندگان

روحانیت به عنوان یکی از اساسی‌ترین تکالیف خود در تقویت بنیه ایمانی و استقامت در سنگر نشینی مردم از انقلاب و نظام اسلامی نقش محوری داشتند.

پشتیبانی از دفاع مقدس

روحانیون در تقویت و تشویق مردم برای کمک و ایثار مال و تهیه امکانات مورد نیاز رزمندگان دارای نقش تعیین‌کننده بودند.

حضور روحانیت در جبهه‌ها

حضور گسترده روحانیون در جبهه‌ها از علمای عظام تا طلاب و روحانیون تبلیغی رزمی دیگر اقشار مردمی را در دفاع از انقلاب و کشور را سخت‌تر می‌کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi