شناسه خبر : 77995
پنجشنبه 10 مهر 1399 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سپاه و ارتش هیچ اختلافی با هم ندارند

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش درخصوص ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان با بیان اینکه ما هرچه داریم از دوران هشت سال جنگ تحمیلی داریم، اظهار داشت: طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس باید تاریخ ما را تغذیه کند، لذا از این جمله می‌توان فهمید که آن دوران بسیار ارزشمند و مفید برای نسل جدید خواهد بود. دفاع مقدس، دوران تحقیر ملت ما را به دوران اقتدار، سربلند و عزتمندی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: قدرت‌های جهانی در آن دوران دست به دست هم داده بودند تا نظام ما را که هنوز نهالی بیش نبود، ساقط کنند، اما آن‌ها از ایستادگی و اراده قوی ملت ایران غافل بودند. ملت ما با دستان خالی در برابر شرق و غرب ایستاد لذا عزت و استقلال امروز را مدیون رشادت‌ها و ایستادگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس هستیم.

فولادی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان است، اظهار داشت: برای پیمودن این مسیر پر فراز و نشیب به دوران دفاع مقدس و روحیه ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی نیاز داریم، بنابراین یاد دوران دفاع مقدس باید در طول سال گرانی داشته شود تا فراموش نشود. چراکه بهره گرفتن از تجارب دوران دفاع مقدس، شاه کلید حل مشکلات امروزی است. اگر فرهنگ دوران دفاع مقدس در بین جوانان نهادینه شود، راه‌های پیش رو را آسان‌تر طی خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در پاسخ به سوال دیگری درخصوص نقش ارتش در جنگ تحمیلی نیز اظهار داشت: ارتش نه تنها در جنگ بلکه از ساعات ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه بود و نیرو‌های ارتشی با همت و اراده‌ای که داشتند بر تمام توطئه‌های دشمنان قسم خورده این مرز و بوم غلبه کردند. ارتش زمینه شکست طاغوت را در کشور فراهم کرد و با ایستادگی در برابر خواسته‌های نامشروع دشمنان، آن‌ها را ناامید کرد.

وی افزود: استکبار، ارتش را از خود می‌دانست و وقتی مقاومت آن‌ها را دید، به کلی ناامید شد و به همین دلیل است که می‌گوییم زمینه شکست و فروپاشی طاغوت را ارتش فراهم کرد. ارتش وقتی ندای امام خمینی (ره) را شنید و حرکت مردم را مشاهده کرد، با آن‌ها همراه شد و ارتش بر پیمانی که با بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بسته بود باقی ماند و هنوز هم پشت ولایت ایستاده و در راستاس پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می‌کند.

فولادی اظهار داشت: ارتش بعد از پیروزی انقلاب در مبارزه با گروه‌های ضدانقلاب تلاش کرد و با آغاز جنگ تحمیلی نیز به جبهه‌ها رفت و مستحضر هستید که ارتش بیش از ۴۸ هزار شهید، ۲۰۷ هزار جانباز، ۲۸ هزار آزاده و حدود ۳ میلیون ایثارگر دارد؛ بنابراین ارتش برای خدمت به نظام فداکاری‌های بسیاری انجام داده است و به جوانان توصیه می‌کنیم که پیام امام خمینی (ره) در ۲۸ فروردین سال ۶۸ درخصوص نقش ارتش در انقلاب و دوران دفاع مقدس را که در صحیفه نور موجود است، مطالعه کنند تا با ازخودگذشتگی‌های ارتش آشنا شوند. امام خمینی (ره) در این پیام از اقدامات نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی زمینی و خلبانان ارتش در دوران انقلاب و دفاع مقدس تشکر کردند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ادامه داد: طبقه گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارتش در جنگ جوهر وجودی خودش را نشان داد. ارتش در عملیات‌های زمینی در دوران جنگ بیش از ۴۲۴ عملیات انجام داد و در نیروی هوایی نیز فعال بود، به طوری که اکثر حمایت‌های هوایی از رزمندگان در عملیات‌های مختلف از سوی خلبانان ارتش صورت گرفت، لذا هیچ منتقدی نتوانست از عملکرد ارتش در دوران جنگ انتقاد کند چراکه نیرو‌های ما به وظایف خود به بهترین نحو ممکن عمل کردند. نیروی دریایی ارتش در ۶۷ روز ابتدایی جنگ، دسترسی عراقی‌ها به آب‌های آزاد را بست و از طرفی جلوی صادرات نفت آن‌ها گرفته شد. از طرفی وظیفه اسکورت نفتکش‌های داخلی نیز برعهده نیروی دریایی ارتش بود که در این رابطه بیش از ۱۰ هزار ماموریت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: مجموعه پدافند ارتش در آن دوران به نوعی عمل کرد که هیچ یک از فرودگاه‌های ما به جز فرودگاه آبادان مختل و تعطیل نشد. با اینکه ما جنگ را پشت سر گذاشته بودیم، اما "سازمان ایکائو" فضای ایران را جزو امن‌ترین فضا‌ها اعلام کرد، لذا پدافند ما فضا را امن نگه داشته بود. پدافند هوایی ما بیش از ۷۰۰ فروند هواپیمای دشمن را ساقط کرد و نیروی هوایی دشمن سه مرتبه بازسازی شد. از طرفی هوانیروز ما نیز در تمام عملیات‌ها حضور داشت و به طوری کلی ارتش خود را همواره سرباز نظام می‌داند و ما خودمان را پیش مرگ مردم می‌دانیم.

فولادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تلاش دشمن در ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش گفت: دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین نیرو‌های مسلح است، چراکه نفع آن‌ها در ایجاد اختلاف است. اختلاف همواره ما را از رحمت خداوند دور کرده و دشمن را به اهدافش نزدیک کرده است. ما معتقدیم هر زبانی که بخواهد تفرقه را ترغیب کند، آن زبان، زبان دشمن است؛ بنابراین ما باید تلاش کنیم تا با اتحادی که داریم پوزه دشمنان را به خاک بمالیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش افزود: ارتش و سپاه هیچ‌گاه با هم اختلاف ندارند و حتی در دوران دفاع مقدس نیز اختلاف آن چنانی وجود نداشت، اما اختلاف در روش و تاکتیک وجود داشت که کاملا طبیعی است. اما هدف ارتش و سپاه در دوران جنگ یکی بود و عملیات‌ها با یک وحدت رویه‌ای انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه ارتش و سپاه یک دشمن مشترک دارند، اظهار داشت: درحال حاضر هیچ تفرقه‌ای بین کارکنان سپاه و ارتش وجود ندارد، بلکه این مسائل را دشمنان بزرگ می‌کنند تا به اهداف شومشان برسند. هم اکنون در برگزاری رزمایش‌ها هیچ گونه اختلافی وجود ندارد و ما شاید در سلیقه اختلاف نظر داشته باشیم، ولی در عملکرد هیچ اختلافی نداریم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi