شناسه خبر : 78003
پنجشنبه 10 مهر 1399 , 15:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقش تشکل‌های ایثارگری در ترویج فرهنگ ایثار

تشکل‌های ایثارگری در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نقشی مهم دارند

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش تشکل‌های ایثارگری در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر به دلیل آشنایی کامل با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و اینکه از جنس همین فرهنگ هستند می‌توانند در اجرای برنامه‌های فرهنگی این حوزه فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام دهند.
 
تشکل‌های ایثارگری در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نقشی مهم دارند

به گزارش «ایثار»، مهندس سعید اوحدی روز چهارشنبه ۹ مهر در دیدارهایی جداگانه با اعضای هیئت مدیره تشکل یادگاران اسوه‌های ایثار و تشکل مجمع فرزندان شاهد ایران اسلامی در محل سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت و گو کرد.

وی در این دیدارها یکی از رسالت‌های مهم بازماندگان نبرد حق علیه باطل را ترویج ارزش‌ها دانست و گفت: این ارزش‌ها نتیجه و ثمره کاری است که شهدا از خود بر جای می‌گذارند. وقتی سیره پیامبر (ص) یا واقعه عاشورا را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم اهل بیت (ع) و بازماندگان پیامبر (ص) و امام حسین (ع) رسالت ترویج ارزش‌های آنان را بر عهده داشتند. 

وی افزود: این فعالیت‌های ترویجی از سوی بازماندگان و افراد مرتبط با اتفاق بزرگی چون دفاع مقدس بسیار سنگین و مهم است و از وظیفه‌ عامی که تمام جامعه در این زمینه بر عهده دارد مهم‌تر است. فرزندان شهدا و ایثارگران چنین نقش و رسالتی در جامعه امروز ما دارند و بیان حوادث مربوط به ایثار و شهادت از سوی این عزیزان تاثیر بسیار زیاد و ماندگاری در‌ جامعه دارد.

معاون رییس جمهور یکی از نقش‌های مهم تشکل‌های ایثارگری را انتقال وضعیت و شرایط ایثارگران به مسئولان دانست و گفت: تشکل‌ها باید به خوبی از ظرفیت‌های خود جهت طرح مسائل و مشکلات ایثارگران استفاده کنند. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند از طریق تشکل‌های شاهد و ایثارگر انجام شود افزود: این عزیزان به دلیل آشنایی کامل با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و اینکه از جنس همین فرهنگ هستند می‌توانند در اجرای برنامه‌های فرهنگی این حوزه فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام دهند.

حاضران در این دو جلسه نیز پس از تشریح فعالیت‌های تشکل‌ها به بیان نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
سلام
کاش بنیاد از تشکل های زیر 25درصد هم دعوت می کرد
نیمی از جانبازان بنیاد محروم از حمایت هستند
ما یک موسسه فرهنگی هنری با مجوز ارشاد هستیم. همگی اعضا هم فرزند شهید و جانباز هستند. متاسفانه نه بنیاد شهید و نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران علیرغم علم بر این موضوع حتی 1 ریال هم برای تولیدات این موسسه که اکثریت آن بر موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است کمک نکرده اند.همه اعضا از جیبشان هزینه کرده اند. اخیرا هم اداره ارشاد استان تهران بعد از 10 سال قرار بود به موسساتی که تولید فیلم داشته اند تا مبلغ 10 میلیون تومان کمک کند. که آن هم با تغییر ناگهانی معاون هنری معلق ماند. در ایام کرونا هم این اداره 1 ریال کمک نکرد و موسسات فرهنگی در وضعیت بسیار بدی می باشند. ضمن اینکه ادارات مالیات هم علیرغم معافیت قانونی موسسات فرهنگی و ایثارگر بودن همه اعضا نه تنها مالیات صادر نمی کند بلکه بیشتر از واحدهای صنفی تجاری مجاور هم مالیات صادر کرده است و به اعتراضات هم توجهی ندارد. این است وضعیت نابسامان موسسات فرهنگی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi