شناسه خبر : 78012
جمعه 11 مهر 1399 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ مطالبه گری در کنار فرهنگ شهادت و ایثار

جانباز دوران دفاع مقدس گچساران گفت: می توان در همین دانشگاه ها تریبون آزاد برگزار کرد و حرف ها، مشکلات و دغدغه های جوانان را شنید چرا که باید فرهنگ مطالبه گری در کنار فرهنگ شهادت و ایثار به درستی تبیین و بیان شود.

درخواست جانباز گچسارانی/تبیین فرهنگ  مطالبه گری با برگزاری تریبون آزاد در دانشگاه‌ها

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم سجاد زبرجدی و یاد بود شهید مدافع وطن مقداد بویر به همت بسیج دانشجویی دانشگاهآزاد  اسلامی گچساران و کمیته خادمین شهدا برگزار شد. 

 در این مراسم معنوی که در مقبره 3 شهید گمنام دانشگاه  آزاد برگزار  شد جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهدا پرداختند.

 در این مراسم ابوالحسن غلامی گفت: راه حل بسیاری از مشکلات به عملکرد خود ما برمی گردد  و اینکه این روزها اقتصاد و وضعیت معیشتی برخی خانواده ها به شدت دچار مشکل است حکایت از این مسئله دارد که اگر به هم محبت کنیم و به هم عشق بورزیم و از همدیگر دستگیری کنیم، باور کنید خیلی از مشکلات هم مرتفع خواهند شد.

وی افزود:کاری که شهداء کردند فداکاری در حق همرزمان بود چرا که در خیلی از عملیات ها و در آن گرمای طاقت فرسا می‌گفتند تا اول به رفیق مان  آب ندهید از این آب نخواهیم نوشید.

 این جانباز دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی پرداخت و گفت: شب عملیات کربلای 4 در قایق بودیم وقتی وسط اروند معلوم شد که اوضاع بسیار سخت شده است راننده قایق جمله ای گفت که باید برگردیم و من آن دوران نوجوان کم سن و سالی بودم و فرمانده قایق ما سید بزگوار شهید "یدالله فاطمی" بود که بحث کوچکی با راننده قایق پیش آمد که بمانیم و یا جلوتر برویم.

وی افزود:در این فاصله رگبار مسلسلی از سوی دشمن بعثی به سمت قایق کشیده شد که همراه با گلوله های این رگبار صورتم داغ شد آن هم از خون راننده قایق، در حالی که محکم ایستاده بود وقتی که گلوله ها به بدنش اصابت کرد تا آن لحظه می‌گفت فرمانده جلوتر نرویم، اما این بار گفت جناب فرمانده هرجا بگویید شما را می برم  و هیچ‌کسی هم  چیزی نگفت و فقط رفت و جسدتش هم هیچ‌وقت پیدا نشد.

این جانباز گچسارانی ادامه داد: یعنی واقعا ما نمی توانیم همچون سیره و رفتار شهداء همدیگر را دوست داشته باشیم، کمی به اطراف نگاه کنیم غباری از اقدامات ناشایست و نابهنجار را مشاهده می کنیم، باورداشته باشیم که این شهداء برای انسانیت رفتند و برای صیانت از آرمان ها انقلاب جانفشانی کردند.

وی  در ادامه با ارائه پیشنهادی عنوان کرد: پیشنهادی دارم، اینکه خواهش دارم و وقتش رسیده که بگوییم جشن تولد شهیدان،چرا که با وجود داشتن این شهداء بایدخوشحال ترین مردم دنیا باشیم، بیاید برای شهیدانمان هم جشن تولد بگیریم. باید به نسل های بعد منتقل کنیم که فرزندان این انقلاب چه ها کردند.

وی افزود: می توان در همین دانشگاه ها تریبون آزاد برگزار کرد، شما را به خدا این کار را انجام بدهید و نگذارید این حرف ها، مشکلات و دغدغه ها در دل جوانان بماند، چرا که باید فرهنگ مطالبه گری در کنار  فرهنگ شهادت و ایثار به درستی تبیین و بیان شود.

غلامی تصریح کرد: می توانیم برای جوانانمان کلی کار کنیم، خیلی از این جوانان حرف هایی هم دارند که شاید به خیلی ها هم بربخورد، اما آن طرف قضیه عاشق تر از امثال ماها هستند، چرا باید برخی ها بروند حرفاهایشان را بدهند به رسانه های بیگانه که مطرح کنند؟ که اگر حرف هایمان را به همدیگر می زدیم قطعا نتیجه بهتری را خواهیم گرفت. بارها امتحان کرده ام و باور کنید امروز بهترین دوستانم همان افرادی هستند که بدترین برخوردها را با بنده داشته اند.

این جانباز گچسارانی افزود: سال ها پیش مهمان جمعی از دانش آموزان بودم، بعد از جلسه خواهش کردم هر کسی از این محفل مطلبی دارد بنویسد، بعد از گذشت چند روز مدیر دبیرستان حدود 30نامه به دستم رساند، یکی را برداشتم تا از همان اول نوشته بی اخلاق ها، متحجرین، بی معرفت ها و... که در وسط صفحه هم سلامی عرض کرده بود و نوشته بود این هایی که شما از شهیدان چمران، باکری، همت، بابایی، دوران و ...گفتید هیچ کسی به من نگفته بود و من تمام دیوار اتاق خوابم تصاویر "نیکول کیدمن" و دیگر بازیگران مطرح هالیودد هستند که اگر زودتر به من می گفتند اینها چه کسانی هستند، به خدا عکس این شهداء را به اتاقم می زدم.

 به گزارش فارس، یادواره شهید مدافع امنیت"مقداد بویر" و چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم "سجاد زبرجدی" با حضور خانواده های معظم شهداء در بارگاه شهدای گمنام دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد. این محفل نورانی با روایتگری "ابوالحسن غلامی" از جانبازان دوران دفاع مقدس و با مرثیه سرایی کربلایی "مهدی رضایی" همراه بود.

 انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi