شناسه خبر : 78041
پنجشنبه 01 آبان 1399 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما نان دلمان را می‌خوریم و دشمن تقاص خودش را می‌دهد

این نوع ایثار و روحیه‌ی شهادت‌طلبی به همه‌ی جهانیان منعکس شود تا همگان بدانند که دفاع مقدس بر اساس گفتمان مرشدمان حضرت عشق، همچنان باقی‌ست.

فاش نیوز - وقتی با افتخار در همه عرصه‌ها نام دفاع مقدس را می‌آوریم، مهم‌ترین دلیل این است که در شرایط سخت همیشه مردمان فهیم و انقلابی ما پای کار بوده و هستند. صدای ایثارگر اگر رسا نباشد، صدای انقلابی نیست. مرام ایثارگر اگر مبنای آن ایثار و شهادت نباشد، صدای مرگ می دهد. در یک کلام ایثارگری که حفظ ظواهر کند و موقعیت شخصی خود را بر حیطه ایثار و شهادت ترجیح دهد، سرباز ولایت و مرید امام راحل نیست. این دو سه جمله اما و اگر و تبصره ندارند و جزء خط قرمز انقلابیون است.

امروز در شرایط کنونی جهان، یک ویروس دست‌ساز بشر توانسته تا ارتش‌های جهان را زمین‌گیر کند. تمامی افکار امپریالیسم و صهیون و قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تحت‌الشعاع این ویروس قرار دارد و دنیا در این مقوله ناخواسته وارد شده و اظهار عجز و ناتوانی خود را علنی کرده است.

اما در این وانفسای همه گیری کرونا در جهان، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که با همه‌ی توان و بدون کوچک‌ترین خللی برای حفظ و بقای ارزش‌های انقلاب مبارزه می‌کند و آن را ادامه دفاع مقدس می‌داند. چرا که دفاع مقدس واکنشی در برابر تهاجم و تعرض ناخواسته‌ای بود. هر چند که حکایت کمی متفاوت از آنچه هست به نظر می‌رسد اما باید توجه ویژه‌ای به رویدادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشت تا بهتر به عمق مطلب پی برد.

آمریکا که خود را ابرقدرت جهان می‌داند و در این مورد هیچ شک و شبهه‌ای ندارد، اولین کشوری است که بر اساس آمارها در صدر تهاجم این ویروس یا بیومیکروب قرار گرفته است به طوری که همه دستگاه‌های اجرائی‌اش ناتوانی و عجز خود را اعلام کرده‌اند. روباه پیر و مکار انگلیس در مرحله بعدی قرار دارد. همان کشوری که وقتی موشک‌ها و بمب‌های شیمیایی‌اش جان هموطنان بی‌دفاع ما را می‌گرفت، وقتی به لاشه‌ی به‌جا مانده از موشک و بمب‌ها که نگاه می‌کردی، نام کشورشان را با افتخار بر روی آن نوشته بودند. امروز مسلماً آنها در حال پس دادن تقاص آن ایام هستند. همین طور کشورهای حامی رژیم منحوث بعث در حال دادن تقاص هستند.

چرا که در دهه 60 هنگامی که مادران و پدران بنا داشتند، جوانان خود را به حجله بفرستند، با اقدام غیرانسانی بعثی‌ها، با شیون و زاری آنها را تا قبرستان‌ها مشایعت کردند و این یک واکنش طبیعی از عملکرد طبیعت است. در قانون طبیعت، زندگی اینگونه نیست که هر کسی، هر کاری که خواست انجام دهد و به دگران تعدی و تجاوز کند و بعد هم با یک تجلیل و تکریمی از صحنه خارج شود.

به طور مثال تصویر صدام در آخرین روزهای عمر بی‌برکت و سرشار از کینه و نفرتش، یک آئینه‌ی تمام نما برای جهانیان است. صاحبان قدرت مادی و دنیوی باید آن را آئینه‌ی خود قرار دهند که روزگاری صدام در لباس نظامی با ستاره‌های گوناگون چگونه تبدیل به موش صحرایی شد.

 این توضیح را در جهت تکمیل سخنان مهندس اوحدی، رئیس بنیاد شهید عرض کردم که در یک ویدئو کنفرانس در هفته‌ی دفاع مقدس فرمودند: "در همه‌ی دنیا در رابطه با بیماری کرونا و ناتوانی در مقابله با آن تحصن و اعتراض‌هایی می‌شود و صدای عجز همه را می‌شنویم. در کشور عزیز ما ایران هم تحصن می‌شود، با این تفاوت که آنها در خیابان‌ها تحصن می‌کنند و ما بالای سر بیمارانمان، که گاهی مادری پرستار شاید به مدت دو ماه نتوانسته است فرزند دلبندش را ببیند؛ اگر چه خانه‌اش در یک فاصله‌ی کمتر از هزار متری از محل کار باشد، آیا این دفاع مقدس نیست؟ آیا این کار کرنش کردن، تکریم، تجلیل و تمجید نمی‌خواهد؟

این منطق و مرام مردمان سرزمین من ایران است. بنابراین وقتی با افتخار در همه‌ی عرصه‌ها نام دفاع مقدس را می‌آوریم، مهم‌ترین دلیلش همین موضوع است. چرا که در شرایط سخت همیشه مردمان فهیم و انقلابی ما پای کار بوده و هستند و خواهند بود البته به کوری چشم دشمنان خارجی و داخلی که خودشان را روشنفکران مدرنیزه می‌دانند اما از جبر طبیعت هیچ اطلاعاتی ندارند.

امروز ضروری ترین نیاز ما این است که این نوع ایثار و روحیه‌ی شهادت‌طلبی به همه‌ی جهانیان منعکس شود تا همگان بدانند که دفاع مقدس بر اساس گفتمان مرشدمان حضرت عشق، همچنان باقی‌ست. همچنان در شرایط  سخت با همه‌ی توان در کنار هم بر هر مانعی که دشمن برای ما ایجاد کند، پیروز خواهیم شد.

به همین جهت می‌طلبد که دولت محترم نیز از حواشی، خارج و هم‌پای ارزش‌ها در جهت بقای انقلاب اسلامی و تداوم خون پاک شهدا با همه‌ی توان به پیش برود.

چرا که در مدت زمان کوتاهی که از عمر هشت ساله دولت تدبیر و امید باقیمانده است اگر چه نمی‌تواند همه کاستی‌های موجود و دست آوردهای هشت ساله‌اش را تکمیل کند اما حداقل می‌تواند در این هشت ماه باقیمانده سال، خود را با مطالبات ایثارگران همسو کند. شاید با این اقدام بتواند اذهان عمومی را که با بی‌تدبیری و تناقض‌گویی به سمت دافعه‌گری سوق داده شده را ترمیم نماید.

والسلام من اتبع الهدی

رضا امیریان فارسانی

اینستاگرام
سلام و عرض ارادت به محضر همرزم دیروزمان وهمدردامروزمان واما این توقع را از دولت تدبیر که تدبیرش به زمینمان زد وامیدش هم امید واهی بیش نبوده و نیست پس دلخوش مباش که دولت بنفش درآخرین ماهای عمرش به فکر جامعه هدف خصوصا جانبازان باشد زهی خیال باطل چراکه در ولی بیش از 7سال جز دشمنی،، بی مهری، نامهربانی، نامرادی وووو چیزی ندیدیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi