شناسه خبر : 78059
شنبه 12 مهر 1399 , 18:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با سهمیه دلمان را فقط سوزاندید!

مرتضی قنبری وفا - هنگامی که نام "سهمیه ایثارگران" به میان می‌آید، به خدا تنمان می‌لرزد.
جنگ تمام شد و نام سهمیه‌ها تمام نشد، چگونه بگوئیم فرزندان ما شرم دارند در جامعه مردم، از نام ایثارگران حرف بزنند.

 فرزند بنده در دوران دانشجوئی هر وقت با خودرو دانشگاه می‌رفت، آرم جانبازی را که به‌صورت پرس‌کرده به شیشه می‌چسباندم، در می‌آورد و در داشبورد پنهان می‌کرد.
فقط می‌پرسم پدر فرزندم، چه جنایتی کرده بود که فرزندش آن را پنهان می‌کرد؟

 ما کجا اشتباه رفتیم؟ امثال بنده که تکلیفش جنگ و دفاع از کشورش بود، حالا تاوان چه گناهی را می‌پردازد؟
مگر جانبازان و ایثارگران، مانند امثال شهرام جزایری، زنجانی یا خاوری ها، اموال بیت‌المال را یک شبه بالا کشیدند که فرزندانشان از احراز هویت پدرشان احساس سرخوردگی دارند؟

 آخر باید یک نفر پاسخگو باشد، بیائید حقیقت زندگی جانبازان و ایثارگران را بی پرده با مردم در میان بگذارید و آن را (تابو) نکنید.
والله ما گناهی نکردیم، گناه ما صداقت ما بود که سر خاکمان، دین و ناموس کشورمان حاضر به معامله به غیر خدا و حضرت امام(ره) نشدیم.
اصلا" بیائید فیش حقوقی یک جانباز نخاعی را با یک مدیرکل یا نماینده مجلس را در رسانه‌ها منتشر کنید، به خدا ما استقبال می‌کنیم.
با مردم صادق باشید تا خود مردم، قضاوت بکنند.
خانواده‌های ایثارگران از این موضوع (سهمیه ها) به‌شدت ناراضی اند و از اینکه در جامعه چنین قضاوت بشوند، اصلا" رضایت خاطر ندارند و آشکارا گلایه دارند.
 صدای جانبازان و ایثارگران به جائی نمی‌رسد، چون تریبونی ندارند و امثال سایت فاش‌نیوز بسیار محدود است و رسانه‌های دیگر نیز تمایلی ندارند به‌خاطر عده‌ای (بی‌دست، بی‌چشم و قطع نخاعی) خود را با دولت درگیر کنند، چون چیزی به جیبشان نرفته که هیچ، شاید در خصومت با دولت، کمی از (رانت‌های) دولت به رسانه‌ها را هم از دست بدهند.
آیا دولت و بنیاد هم به همین رویه رضایت دارند؟

بله دارند، چرا که نه؟ از هم اکنون برنامه‌های دولت در ( قوانین حمایت از ایثارگران در برنامه‌ی دوره هفتم توسعه کشور) را رسانه‌ای کرده درحالی‌که برنامه‌های حمایتی در دوره‌ی ششم توسعه کشور، تاحدی ناقص و نابجا اجرائی کرده و برخی از این لوایح هنوز دست به دست می‌شود و دریغ از حمایت از ایثارگران.

برای مثال (لایحه جامعه خدمات رسانی به ایثارگران) که سال‌هاست پروسه‌ی مصیبت‌بار اجرائی شدن و ابلاغ آن به دستگاه‌های متولی را پشت سر گذاشته، هنوز به سرانجام نهائی نرسیده و عوایدی آن برای ایثارگران کاملا" محرز نشده.

گویا دولت فقط به انتشار این قوانین به رسانه‌ها راضی به نظر می‌رسد و هیچ تمایلی برای نظارت بر مکانیزم اجرائی شدن آن ندارد.
شما را به خدا ما را رها کنید، 32 سال پس از پایان جنگ را تحمل کرده‌ایم، اما تحمل نگاه سنگین مردم جامعه بر زرق و برق این قوانین به (اصطلاح حمایتی) را نداریم.
همین امشب (سهمیه ها) را بردارید، فکر می‌کنید چه می‌شود؟ ما فنا خواهیم شد؟
در جوابتان می‌گوئیم، خیر.

آن‌گاه خواهید دید شب را، چه راحت‌تر از شب‌های دیگر، اینهمه سال خستگی را با آرامش به مراتب بیشتر، به خواب خواهیم رفت.

شک نکنید.

والسلام

اینستاگرام
جالب بود .
وعجب اینکه فرزند همه جانبازان بیکارند وبرخی دیگر غیر سهمیه , دراین اوضاع با پارتی سر کارند .
بله اونایی که آشنا دارن که نیاز نیست آزمون بدن راحت میرن سر کار به عنوان تبصره ای وامثالهم حتی بنیاد هم کاری نمیکند میکه اونا به ما ربطی نداره
سلام جناب اقای قنبری وفا
اشتباهات که بسیار زیاد است .
در سایر کشورها حمایت ها با عزت و احترام ارائه می شود و وزارت کهنه سربازان ، رزمندگان هم جایگاه مهمی دارند و از نظر فرهنگی کاری کرده اند که همه مردم از صمیم قلب به ایثارگران خود احترام می گذارند .
ولی در کشور ما حمایت براساس شانس و اقبال است .
ایثارگرنماها در ناز و نعمت .
ایثارگر واقعی در سختی معیشت و دردمند از تبعیض ها
برای مثال وقتی شرکت نفت پاداش های نجومی پایان خدمت کارکنان خود را پرداخت می کند در هیچ رسانه خبری گفته نمی شود .
ولی وقتی بنیاد با 4سال تاخیر پاداش پایان خدمت خانواده شهدا را آن هم با تبعیض فراوان و با مبالغ بسیار پایین پرداخت می کند . در همه رسانه ها اعلام می شود ؟!
ساختار بنیاد نیاز به یک اصلاح دارد و تا وقتی تبدیل به یک وزارتخانه پاسخگو برای همه ایثارگران نشده است همین ظلم ها و تبعیض های بی حد ادامه دارد
این مورد را سالهاست فریاد می زنم
امیدوارم امسال تصویب شود
به خدا سهمیه ها تنها پشتوانه بچه های ایثارگره بخدا اگه همونم بردارن چکار کنیم بنیاد شهید پول درمان جانبازا رو نمیده اونوقت میخواد پول کلاس مدرسه بچه هاشونو بده این سهمیه ها هم چون قانونه و خرج کمتری داره بهتره و هرسالهانجام میشه اگه حذف بشه واقعا هیچی به هیچی و دیگه هیچ کاری نمیکنن برای فرزندانشون
اهسند به شما
فرزند جانبازعزیزم شما درست می فرمائید ، من نمی توانم با شما رو راست نباشم . فرزند خودم از طریق همین سهمیه مدرک ارشد خود را گرفت و رفت سر کار و استخدام شد ، اما زمانی که عده ای با عناوینی چون (آقا زاده ها) ، به خزانه ملی رسوخ کرده و از هزاران رانت دولتی سو استفاده می کنند ، چرا (سهمیه ایثارگران) ، ملعبه دست عده ای ملعون می شود تا در جامعه چنین القاء می شود که (ایثارگران) ، غنائم جنگی را به غارت برده اند.
اینجا نه جامعه مقصر است نه ایثارگران ، بلکه سیستم نظارت بر توزیع ناعادلانه ثروت ملی مققصر است (که به کام آقایان باشد و بنام ایثارگران) .
در پایان فرزندم ، اگر موجب خاطر عزیزی چون شما را آزردم ، صمیمانه پوزش میطلبم . والسلام .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi