شناسه خبر : 78140
جمعه 18 مهر 1399 , 14:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاکسازی الحدیده گام دوم برای گرفتن برگ برنده ائتلاف در سواحل غربی یمن

آزادی «الدریهمی» پس از دو سال محاصره و جنایت+ عکس

یمنی.jpg

در حالی که نیروهای طارق صالح در عملیات گسترده بخشی ازشهر محاصره شده الدریهمی را به اشغال درآورند، رزمندگان یمنی با ضد حملات خاص این شهر را بازپس گرفتند تا گام بزرگی برای آزادی شهر الحدیده برداشته شود.

همزمان با پیشروی گسترده و کم سابقه نیروهای ارتش، رزمندگان کمیته های دفاع مردمی و قبایل در استان «مارب» ، نیروهای ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی سناریوی جدیدی را برای فشار بر رزمندگان یمنی در دستور کار قرار دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، ائتلاف برای متوقف کردن زنجیره شکست های متوالی در مرکز یمن به ویژه در استان مارب، جبهه غربی استان الحدیده را بار دیگر فعال و حملات غافلگیرانه ای را علیه رزمندگان آغاز کردند.

این منبع میدانی که تحولات را در سواحل غربی یمن از جمله استان الحدیده از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات ائتلاف اشاره کرد و گفت: در این عملیات نیروهای تیپ «ابوذیاب العلقمی» وابسته به «طارق صالح» حضور داشتند و حملات گسترده ای را برای اشغال کامل شهر محاصره شده «الدریهمی» انجام دادند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای مردمی در شهر محاصره شده «الدریهمی» با امکانات حداقلی و دست خالی نزدیک به ۴۰ ساعت مقاومت کردند اما در نهایت نیروهای طارق صالح توانستند خطوط دفاعی ایجاد شده را در هم بشکنند و خود را به ساختمان مدیریت امنیتی شهر  برسانند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی افزود: ورود عناصر تحت فرمان طارق صالح و اشغال شهر الدریهمی پایان کار نبود و در مقابل اتاق فرماندهی جنبش مقاومت انصارالله با ابتکار عمل جدید و هماهنگی نیروهای مردمی حاضر در شهر به سرعت یک عملیات ناگهانی را علیه نیروهای اشغالگر ترتیب داد.

وی با بیان این که رزمندگان یمنی عملیات را از محورهای شرقی، شمالی و جنوبی (النهیره، الخباتیه و...) برای ورود به شهر الدریهمی آغاز کردند، گفت: رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند نیروهای طارق صالح را در شهر «الدریهمی» دور بزنند و محاصره کنند.

رزمندگان یمنی در جریان این عملیات غافلگیر کننده توانستند ۱۶ خودروی نظامی و زرهی را منهدم کنند و بیش از ۳۰ تن از عناصر ائتلاف از جمله پسر فرمانده نیروهای طارق صالح (سرتیپ اسامه العلقمی) را به هلاکت برسانند.

در این عملیات ۷۰ تن از نیروهای اشغالگر زخمی و دهها تن دیگر اسیر شدند و در نهایت با فرار عناصر تحت فرمان طارق صالح، شهر الدریهمی پس از ۲ سال به طور کامل پاکسازی و امن شد؛ شهر راهبردی الدریهمی از مرداد ماه سال ۹۷ در محاصره بود و تنها ارتباط بخش کوچکی از محور جنوب شرق با دنیای خارج برقرار بود که البته همین مسیر هم زیر آتش سنگین ائتلاف قرار داشت.

به گفته منابع میدانی، نیروهای وابسته به طارق صالح (تیپ ابوذیاب العلقمی) پس از متحمل شدن ضربات مهلک و سنگین از حومه غربی و جنوب غربی شهر الدریهمی به سمت مواضع اشغالی در جنوب شهر الحدیده (مناطق العقر و الطائف) متواری شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان آزادسازی «الدریهمی» همچنین موفق شدند مناطق شمالی، شرقی و جنوب شرقی شهر را از اشغال مزدوران ائتلاف خارج و بازپس بگیرند؛ با پاکسازی های جدیدی که صورت گرفت امنیت حومه شهر الدریهمی تا حدودی تامین شد و با تثبیت مواضع در این محورها، نخستین گام برای ایجاد موازنه قدرت جدید برداشته شد و دامنه این پیروزی حتی می تواند به تغییر معادلات در مرکز استان الحدیده ختم شود.

به گزارش مشرق، با شکست کامل نیروهای طارق صالح و آزادسازی مناطق حومه (محورهای شمالی، شرقی و جنوب شرقی) ارتباط شهر الدریهمی با مناطق شرقی از جمله شهرک «الشجن» برقرار شد و این موفقیت به معنای پایان محاصره است.

اعلام الحربی

در حال حاضر، نیروهای ائتلاف در محور شمال غرب، غرب و جنوب غرب حومه شهر الدریهمی از جمله «طائف، الشجیره، وادی العقر، نخلیه و ... حضور دارند و این موضوع خطری جدی برای غرب شهر الدریهمی به شمار می آید.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، رزمندگان یمنی در روزهای آینده گام دوم را بر خواهند داشت و عملیات را برای پاکسازی مناطق اشغالی در حومه غربی الدریهمی آغاز خواهند کرد تا علاوه بر تامین امنیت کامل این شهر و دفع خطر محاصره جدید، راه را برای یک پبروزی بزرگ دیگر باز کنند.

به گفته منابع میدانی، در صورتی که نیروهای یمنی در محور غربی شهر الدریهمی موفق شوند مناطق «الطائف و الشجیره» را از اشغال خارج و به طور کامل پاکسازی کنند، ارتباط نیروهای ائتلاف در شمال غرب استان تعز (المخا، یختل، الخوخه، الفازه) با شهر الحدیده قطع می شود.
 

با مسدود شدن این مسیر راهبردی، نیروهای ائتلاف در محله های اشغالی شرق، جنوب شرق و جنوب شهر الحدیده از جمله «میدان الحدیده، المنظر، میدان الجمال، قضیه، المسناء، میدان مطاحن، دانشکده پزشکی، بیمارستان ۲۲ می و...» محاصره می شوند.

به گزارش مشرق، با محاصره نیروهای ائتلاف، مناطق اشغالی در شهر الحدیده از لحاظ نظامی آزاد شده محسوب می شوند و به صورت دومینوار پاکسازی خواهند شد و به راحتی به کنترل رزمندگان یمنی در می آیند؛ با آزادسازی کامل شهر الحدیده، ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی برگه برنده ای در یمن نخواهد داشت و یکی از اصلی ترین اهرم های فشار خود را از دست می دهد و رزمندگان بدون مشکلی می توانند عملیات پاکسازی مناطق اشغالی را در سایر جبهه ها ادامه دهند.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi