شناسه خبر : 78142
شنبه 19 مهر 1399 , 08:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روستایی که برای تشییع شهدا، مرد نداشت!

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به مناسبت روز روستا و عشایر گفت: روستای شم آباد تنها روستایی است که برای تشییع شهدا مرد نداشت و تمامی مراسم‌های تشییع به دست زنان غیور این دیار پر افتخار برگزار شد.
 
روستایی که برای تشییع شهدا، مرد نداشت!
 حجت الاسلام حسین معصومی به مناسبت روز روستا و عشایر تاریخ سراسر افتخار روستای شم آباد را مورد اشاره قرار داد و ضمن گرامی‌داشت 47 شهید این روستا گفت: از مرکز شهرستان خوشاب به سمت سبزوار و در امتداد جاده سلطان‌آباد، فرعی قرار دارد که پس از عبور از چند روستا، به روستای شم آباد وصل می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: در زمان جنگ این روستا 100 خانوار داشته و ۴۶ شهید برای دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کرده است که می‌توان گفت از هر دو خانواده یک شهید در راه اسلام عزیز فدا شده‌اند.
وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست جمهوری‌، به این روستا سفر کرده است، گفت: مردم این روستا از مال دنیا بهره چندانی ندارند ولی ایمان قوی آن‌ها باعث شده ۲۸۶ مرد این روستا رزمنده ایام جنگ در جبهه باشند که حاصل این حضور، تقدیم ۸۵ جانباز به انقلاب است.
وی با بیان اینکه در دوران هشت ساله دفاع مقدس، تمامی مردان این روستا در جبهه حضور داشتند، تاکید کرد: وقتی در دوران دفاع مقدس شهدا را می‌آوردند، مردی برای تشییع پیکر شهید نبود، چرا که مردانش برای دفاع از ایران اسلامی در میدان جنگ حضور داشتند.
وی با بیان اینکه روحیه مقاومت در این روستا همچنان ادامه دارد، گفت: اگر مردان این روستا شجاع و غیور هستند، به خاطر مادران و زنان این روستا است، که از آرامش زندگی خود گذشتند و لباس رزم به تن مردان کردند تا با خون فرزندان و همسران از شرف خود و ایران اسلامی دفاع کنند. 
وی با بیان اینکه این روستا تنها روستای نمونه ایثارگری نام گرفته است، تاکید کرد: روستای شم آباد، روستایی نمونه شجاعت، فداکاری و ایثار و شهادت است به گونه‌ای که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، تمامی مراسم‌های تشییع شهدا به دست زنان غیور این دیار برگزار شده است.
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی در خصوص چهل و هفتمین شهید این روستا گفت: روحیه مقاومت و فداکاری در این روستا همچنان ادامه دارد و شهید حاج احمد جلالی نسب تنها شهید مدافع حرم این روستا است که در یکم شهریور 1352 روستای شم آباد چشم به جهان گشود و در 20 آذر 1395 در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر شهید والامقام در گلزار شهدای استان قم آرام گرفته است.
در حال حاضر این روستا با 180 خانوار، 47 شهید و 85 جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
گفتنی است شهرستان خوشاب از توابع استان خراسان رضوی است که در 201 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده 104شهید، 222 جانباز و هفت آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi