شناسه خبر : 78158
شنبه 19 مهر 1399 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سربازان کوچک امام خمینی (ره) در جبهه‌های جنگ+ تصاویر

نوجوانانی که با وجود سن کم وارد جبهه‌های جنگ شدند همان سربازان کوچک امام بودند که با نیروی اراده و ایمان به دل دشمن زدند.

 

یک فرمان امام خمینی (ره) کافی بود تا جبهه‌ها مملو از مردمی شود که برای دفاع از آب و خاک و عقیده‌شان مقابل دشمن بعثی صف بکشند، از همان روزی که امام فرمان داد جبهه‌ها باید پر شود پایگاه‌های مقاومت و مسجد جای سوزن انداختن نبود، همه برای ثبت نام آمده بودند، جوان و نوجوان و میانسال و پیر حتی کودکانی که سنشان به جنگ و جبهه نمی‌رسید آماده حضور در دفاع مقدس شدند.

همین حضور داوطلبانه مردم بود که باعث شد همه غیرممکن‌های جنگ ممکن شود و جنگی که می‌رفت تا صدام را پیروز میدان کند با رشادت و حماسه‌آفرینی زنان و مردانش ایران را پیروز این نبرد نابرابر کرد.

در این میان حماسه‌ای را نوجوانان و جوانان رقم زدند که امام خمینی از یکی از آنان به عنوان رهبر ۱۳ خود یاد کرد، «محمدحسین فهمیده» جدای از اینکه یک نفر بود، تصویری مکتبی از نوجوانان انقلابی را به نمایش گذاشت که در راه اعتلای دین و اسلام از جان خود می‌گذرند و در این مسیر ترسی ندارند. این روح بزرگ و ایمان جانانه را نوجوانان دیگری در صحنه اسارت و عده‌ای دیگر در پشت جبهه‌ها رقم زدند و باعث شدند تا پیروزی اصلی که همان پیروزی ایمان و همبستگی مردم بود را به ارمغان آورند.

نوجوانانی که با دستکاری شناسنامه خود داوطلب حضور در جبهه‌ها بودند و وقتی با مخالفت مسوولان رو به رو می‎شدند به ماجرای حضرت قاسم (ع) برای اجازه خواستن از اباعبدالله و حضور در میدان نبرد اشاره می‌کردند. تعدادی از این نوجوانان آنقدر سن و سالشان کم بود که گاه توانایی گرفتن اسلحه نیز نداشتند و در عقبه خط مقدم مشغول به فعالیت می‎شدند.

۳۶ هزار شهید دانش آموز در طول دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند که تعدادی از آنان شهدای ناشی از بمباران‌های ارتش صدام و عده زیادی از آنان داوطلبینی بودند که به خواست و اراده خود برای دفاع از خاک میهن به جبهه‌ها رفتند و سندی شدند بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران در جنگی نابرابر که کوچک و بزرگ و پیر و جوان در صفی واحد مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و ذره‌ای از خاک وطن را به بیگانه ندادند.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi