شناسه خبر : 78164
شنبه 19 مهر 1399 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«وصیت‌ شهدا» نقشه راه سعادت و آزادگی

وصیت‌ شهدا که برگرفته از احساس پاک و زلال آن عزیزان همیشه سرافراز ملت ایران است، نقشه راهی است تا جوانان امروز بدانند، در سنین جوانی و نوشکفتگی نیز می‌توان در اوج بزرگی زیست و زیبایی زندگی را به رخ جهانیان کشید.

 
کد خبر: ۴۲۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ - 10October 2020
 

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ چهل سالگی دفاع مقدس، بلوغ یاد و خاطره دورانی است که برای ملت ایران با یکی از بیشترین پیشینه‌های تاریخی و فرهنگی، یادآور قله عزت و آزادگی و ترجمان عملی فضیلت‌های انسانی است.

جنگ تحمیلی اگر چه تلخی‌های بسیاری را به ملت ایران تحمیل کرد اما از رهگذر آن، داشته‌ها و دستاوردهایی را به ارمغان آورد که از قِبَل آن نسل‌های آینده می‌توانند راه را از چاه تمیز داده و با اتکا به این تجربه ارزشمند اما گران، آینده خود را تضمین کنند.

ذات جنگ در هر فرهنگ و عقیده‌ای غالبا مذموم و نکوهیده است، اما آنچه در پی آن می آید ـ یعنی دفاع و غیرتمندی برای پاسداشت وطن، ناموس و آزادگی ـ چزوی از میراث معنوی و فرهنگی آن ملت قرار می‌گیرد که می‌تواند پایه و سبک زندگی افراد قرار گرفته و راه و روش نسل‌ها را برای مواجهه با سختی‌ها تعیین کند.

از این‌رو در چهل‌سالگی دفاع مقدس، می‌توان با تبیین و تشریح اصول و زوایای ناگفته آن دوران شکوهمند که درسی فراموش‌نشدنی به استکبار جهانی داد تا در مواجهه با ملت‌های مقاوم و خودساخته، دست از پا خطا نکند، راه اعتلا و شکوه را استوارتر از قبل پیمود.

دفاع مقدس اگر چه از سوی برخی جریان‌ها و روشنفکران مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و با جنگ به معنای مذموم آن همسان پنداشته می‌شود، اما بر دل‌های روشن و جان‌های آگاه پوشیده نیست که دفاع مقدس و ستارگان درخشان آسمانش راهنمای دل‌های گمگشته و راه‌های ناپیدای سعادت هستند.

وصیت‌نامه شهدا که برگرفته از احساس پاک و زلال آن عزیزان همیشه سرافراز ملت ایران است، نقشه راهی است تا جوانان امروز بدانند، در سنین جوانی و نوشکفتگی نیز می‌توان در اوج بزرگی زیست و زیبایی زندگی را به رخ جهانیان کشید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi