شناسه خبر : 78194
دوشنبه 21 مهر 1399 , 13:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اوحدی درگذشت پدر شهیدان «امینی» را تسلیت گفت

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت مرحوم «حاج محمدعلی امینی» پدر شهیدان سرافراز «امراله، قاسم و مرتضی امینی» را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از «ایثار»، در پیام سعید اوحدی آمده است: انا لله و انا الیه راجعون،خانواده محترم شهیدان گرانقدر امینی،پدران والامقامی که در راه رضای معبود از بهترین سرمایه‌های خویش گذشتند و فرزندان عزیز خود را در راه خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار نمودند، اسوه‌های ایثار و نمونه‌های برتر استقامت و فداکاری‌اند.

مرحوم «حاج محمدعلی امینی» پدر شهیدان سرافراز «امراله، قاسم و مرتضی امینی» پس از سال‌ها صبر و بردباری، ندای حق را لبیک گفت و به سوی معبود خویش شتافت. به روح این سفرکرده به ملکوت و ارواح تابناک فرزندان شهیدشان درود می‌فرستم.

ضمن عرض تسلیت و همدردی با شما خانواده محترم، از پروردگار متعال علو درجات برای آن عزیز سفرکرده و شکیبایی و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت دارم. ان‌شاءالله روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و همجوار گردد.

مرحوم حاج محمدعلی امینی پدر شهیدان «مرتضی، امرالله و قاسم امینی» پس از سال‌ها دوری از فرزندان خود، در ۸۵ سالگی سبکبال پرگشود و به سوی معبود خود شتافت.
مراسم تشییع این مرحوم امروز یکشنبه از مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله دهنو به طرف گلزار شهدای دهنو برگزار و پیکر مطهرش به خاک سپرده شد.

شهید امرالله امینی متولد یکم مردادماه ۱۳۴۱ پس از اخذ دیپلم در مدرسه امام محمدباقر دروس حوزوی می‌خواند.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به کسوت روحانیت درآمد. با آغاز جنگ امرالله راهی جنوب شد. او امام جماعت گردان بود و در امور دینی و تبلیغات فعالیت می‌کرد و سرانجام دوم اسفندماه سال ۶۴ در فاو به شهادت رسید.

شهید مرتضی امینی دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۳ چشم به جهان گشود. وی از سوی سپاه به عین خوش رفت. وی در عملیات رمضان، فتح‌المبین و بیت‌المقدس شرکت کرد. مرتضی به عنوان دیده‌بان خدمت می‌کرد و سرانجام ۱۲ فروردین سال ۶۲ به شهادت رسید.

شهید قاسم امینی چهارم فروردین ۱۳۴۷ چشم به جهان گشود. وی برای گذراندن دوره سربازی از سوی سپاه عازم منطقه شد و ششم خردادماه ۶۷ در شلمچه به لقاءالله پیوست.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi