شناسه خبر : 78204
دوشنبه 21 مهر 1399 , 16:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی که با قمقمه‌های پر از آب به شهادت رسید

به سراغ کتب خاطرات کمتر دیده شده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس رفتیم تا با انتشار این مطالب، نام و یاد این عزیزان را زنده نگه دارد و معارف آنها را برای آیندگان باقی نگه داریم.

یکی از مواردی که خیلی انسان را تحت تأثیر قرار می‌داد و بغض گلوی آدم را می‌گرفت، شهدایی بودند که با برانکارد دفن شده بودند و این، نشان دهنده این بود که آنها به حال مجروحیت دفن شده‌اند. در منطقه والفجر 1 در فکه، زیر ارتفاع 112، به پیکر شهیدی برخوردیم که روی برانکارد، آرام و زیبا دراز کشیده بود. سه تا قمقمه آب کنارش قرار داشت. هر سه تا قمقمه پر بودند از آب.

احساس خودم این بود که نیروها هنگام عقب‌نشینی نتوانسته‌اند او را با خودشان ببرند، برای همین، هر کسی که از راه رسیده، قمقمه‌اش را به او داده تا حداقل از تشنگی تلف نشود. او آرام بر روی برانکار خفته و به شهادت رسیده بود. رویش را انبوهی از خاک پوشانده بود و گیاهان خودروی منطقه بر محل دفن او سبز شده بودند. چند شقایق سرخ هم آنجا به چشم می‌خورد.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , شهید ,

منبع: کتاب آسمان زیر خاک

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi