شناسه خبر : 78228
چهارشنبه 23 مهر 1399 , 08:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفاهم‌نامه تأمین ۱۵۰۰مسکن وبرای ایثارگران آذربایجان غربی

تفاهم‌نامه تأمین 1500 واحد مسکونی و 2300 شغل برای ایثارگران استان آذربایجان غربی در سفر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به این استان به امضا رسید.
 
سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به آذربایجان غربی/ امضای تفاهم‌نامه تأمین 1500 واحد مسکونی و 2300 شغل برای ایثارگران
 مهندس سعید اوحدی روز سه‌شنبه 22 مهر در ابتدای ورود خود به استان آذربایجان غربی با حضور در گلزار مطهر شهدای بهشت رضوان‌ شهر ارومیه نسبت به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
وی در ادامه در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه پس از بیان بخشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ماه‌های گذشته، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در مجموعه خدمات‌رسانی به ایثارگران با آن روبرو هستیم ضرورت اصلاح و به‌روز رسانی قوانین مربوط به ایثارگران است. همانطور که در استان آذربایجان غربی هم می‌بینیم که به دلیل شرایط ویژه استان مسیر ایثار، جهاد و شهادت ادامه دارد و همین شرایط نشان می‌دهد که در زمینه قوانین نیازمند بازنگری‌هایی هستیم، چون شرایط امروز با زمان تصویب قوانین تفاوت‌هایی دارد.
معاون رییس جمهور با تأکید بر اهمیت موضوع اشتغال ایثارگران، گفت: بستر اجرای قوانین و مقررات در استان‌های کشور است و اگر به دنبال حل مشکل اشتغال ایثارگران در استان آذربایجان غربی هستیم باید این موضوع در خود استان پیگیری و حل شود و با مدیریت از راه دور نمی‌توان به این مسائل رسیدگی کرد. خوشبختانه استانداران محترم در سراسر استان‌های کشور همکاری بسیار خوبی در این زمینه با ما داشته‌اند و امروز در آذربایجان غربی تفاهم‌نامه تأمین 1500 واحد مسکونی و 2300 شغل برای ایثارگران با استانداری به امضا می‌رسد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به توان ویژه خانواده‌های شهدا در عرصه‌های علمی کشور، گفت: وجود ۳۰۰ نخبه شاهد و ایثارگر در استان آذربایجان غربی و ۲ هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کل کشور گویای ظرفیت‌های عظیم این جامعه برای توسعه ایران اسلامی است.
اوحدی با بیان اینکه امروز کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد افزود: استکبار جهانی فشار حداکثری را علیه ما به جایی رسانده است که حتی غذا و دارو را هم تحریم کرده‌اند و برای تهیه داروی جانبازان نیز دچار مشکل هستیم. این در حالی است که استکبار جهانی دم از حقوق بشر می‌زند؛ اما قطعاً با روحیه‌ای که مردم ما دارند و با وجود ارزش‌هایی که کادر درمانی ما با آن عملکرد درخشان را رقم زدند، از این گردنه تاریخی هم عبور خواهیم کرد.
امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان مواردی درباره مشکلات و مسائل مربوط به ایثارگران استان آذربایجان غربی پرداخت.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین 1500 واحد مسکونی و 2300 شغل برای ایثارگران استان آذربایجان غربی که در استانداری این استان برگزار شد ضمن تسلیت وفات پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، تأکید کرد: امروز برای جبران کاستی‌ها در زمینه خدمات‌رسانی به ایثارگران باید با رویکرد جدیدی وارد عرصه مدیریت و خدمت شویم و این رویکرد همان مدیریت جهادی مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
اوحدی ادامه داد: البته فشارهای بی‌سابقه و ظالمانه‌ای از سوی استکبار بر علیه مردم ما اعمال می‌شود و کار بسیار سخت شده است اما خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشور ما وجود دارد و با رویکرد مدیریت جهادی می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد. تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد نیز نشانه‌ای از موفقیّت بر اساس تکیه بر داشته‌های داخل کشور است.
معاون رییس جمهور، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را ثروت و داشته‌های واقعی کشورمان دانست و گفت: استان آذربایجان غربی دارای حدود 12 هزار شهید، 20 هزار جانباز و 2 هزار آزاده است و این گنجینه عظیمی است که با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست. امام صادق (ع) می‌فرمایند وقتی خداوند نعمتی را به انسان اهدا کرد، اگر انسان با همه وجود به آن نعمت معرفت و آگاهی پیدا کند شکر نعمت را به جای آورده است. ما نیز اگر می‌خواهیم قدردان نعمت بزرگ ایثار و شهادت باشیم باید به درستی آن را بشناسیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از زحمات استاندار آذربایجان غربی به منظور ایجاد زمینه امضای تفاهم‌نامه تأمین 1500 مسکن و 2300 شغل برای ایثارگران استان آذربایجان غربی، گفت: به منظور اجرایی شدن این تفاهم‌نامه کارگروهی برای اجرای آن تشکیل می‌شود و دو نفر از خود ایثارگران نیز بر اجرای این تفاهم‌نامه نظارت خواهند داشت.
محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم عمل به وظایف در قبال جامعه ایثارگری را از دغدغه‌های اصلی تمام مسئولان دانست و گفت: همه ما در برابر این عزیزان مسئولیت‌هایی داریم و خود را مدیون فداکاری‌های آنان می‌دانیم. خوشبختانه از زمان حضور جناب مهندس اوحدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهد تحولات و اتفاقات بسیار خوبی در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران هستیم.
وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی دارای مشکلات خاصی است و برطرف کردن مشکلات این استان نیاز به همراهی تمام مسئولان و نمایندگان این استان دارد. خوشبختانه با وجود تمام مشکلات در سال گذشته 40 هزار شغل در آذربایجان غربی ایجاد شد و می‌توان با سرمایه‌گذاری مناسب نرخ بیکاری استان را بیش از پیش کاهش داد.
شهریاری در ادامه به بیان مشکلات و نیازهای خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در حوزه‌های درمان، درصدهای جانبازی و نیازهای فرهنگی و تفریحی و مسائل مربوط به جانبازان شیمیایی شهر سردشت پرداخت.
سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به تشریح شرایط ایثارگران استان آذربایجان غربی و درخواست‌های آنان پرداخت.
معاون رییس جمهور در این سفر با حضور در منازل خانواده معظم شهیدان «ابراهیمی کارگران»، جانباز گران‌قدر 70 درصد «احمد مرادی» و جانباز و آزاده سرافراز «یوسف رحیمی حیدرلو» با آنان دیدار و گفت و گو کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان سفر خود به استان آذربایجان غربی از مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار این استان بازدید و دستورات لازم را جهت تکمیل و تجهیز این مجتمع صادر کرد.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi