شناسه خبر : 78250
پنجشنبه 24 مهر 1399 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا جانبازی جرم است؟!

محمد -  یکی از دوستان می‌گفت در جنگ ویتنام یک نفر با قایق در آمریکا مهمات می رساند به کشتی. اصلا در جنگ هم نبود. ولی بعد از جنگ کلی برایش امتیاز قایل شدند.

حال در کشور مهد شهیدان اگر جانبازان زیر 25 درصد کمترین خدمات را بخواهند جرم است؟ مسلما جانبازان بالای 25 درصد باید بیشتر هم بهره ببرند و این حق‌شان است؛ ولی نه اینکه جانباز زیر 25 درصد در حد زنده ماندن فقط بتواند نفس بکشد.

باید حداقل‌ها را برای زندگی داشته باشد؛ مانند حداقل حقوق و یا بیمه‌ی دندان‌پزشکی و عینک... چطور کارمندان دولت کم‌ترین حقوقشان 3 میلیون است ولی یک جانباز باید 1 میلیون باشد؟

چطور یک کارمند دولت دارای بیمه‌ی کامل درمانی و دندان‌پزشکی است ولی جانباز فاقد بیمه‌ی دندانپزشکی است و اگر دندانش خراب شد باید بکشد؟

چطور یک جانباز وقتی می‌رود به داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه‌ی دی به دروغ به او می‌گویند دارو تمام شده؟ چرا که بیمه دی بدترین حساب و کتاب را باهاشان دارد؛ ولی بیمه‌ی کارمندان دولت بهترین و کامل‌ترین بیمه است.

چرا کارمندان دولت از انواع وام‌ها با کمترین سود بهره می‌برند ولی جانبازان این امتیاز را ندارند؟ نمایندگان محترم مجلس باید همانطور که کمترین حقوق را برای جانبازان در نظر گرفتند، یک بیمه‌ی حداقلی که شامل دندان و عینک هم بشود، برای تمام جانبازان و خانواده‌ی دردمند آنها در نظر بگیرند؛ چون بحث نبود بودجه را وقتی باورمان می‌شود که هیچ کارمند و مدیری بالای 2 میلیون حقوق نگیرد.

 

اینستاگرام
برادر بزرگوارم گویا در مطلبتان دقت لازم را مبذول نداشته اید.
بنده خودم را مثال می زنم که جانباز 70 درصد هستم و کارمند بازنشسته پس از 30 سال خدمت .در خصوص وام های کم بهره کارمندی ، کاملا" خلاف به عرضتان رسانده اند و اگر چنین وامهای مد نظر شما می باشد ، احتمالا" شامل کارمندان بانکی میشود و کارمندان دیگر از این شرایط محروم هستند و جانبازان هم فقط ازمحل (صندوق شاهد) وام کم بهره دریافت می کنند که سرمایه این صندوق را هم از محل حقوق و مستمری خود جانبازان تامین شده و بنیاد حتی یک ریال هم از خود سرمایه نگذاشته.
در بحث خدمات دندانپزشکی ، برای کارمند و جانباز هیچ هزینه ای را چه اداره چه بنیاد ، پرداخت نکرده و آن را (عمل زیبائی) تلقی می کنند و برای مثال در بحث تامین عینک اداره که هیچ ، بنیاد هم هر پنج سال فقط هزینه فرم آن را که اکنون سقف آن 200 هزار تومان است می پردازد و جانباز باید هزینه دست عینک را خودش بپردازد که با قیمت های فعلی یک عینک کامل حدود دو میلیون تومان هزینه دارد
حالا نمی دانم چطور شما با این اطلاعات نادرست ، موجبات سو برداشت مخاطبان میشوید و خواهشمندم در هر زمینه قصد ابراز نظر دارید در بدو امر ، اطلاعات جامع و کامل را جویا شوید و سپس همگان را از آگاهی شفاف تان بهره مند سازید.
در انتها به عرضتان برسانم آمریکا ، آمریکا است و ایران ، ایران . لطفا" این دو موضوع را با هم تشابه نزنید که از اساس اشکال دارد و در کشور ایران جانباز بودن (افتخار ملی) است ، نه جرم . والسلام
سلام ایا جانبازان زیر 25درصد درجنگ دفاع نکردند ایا با یک ملیون مشه زندگی کرد تو این گرانی بدادشان برسید
به نام خدا
با سلام و احترام
پاسخ به سوال
آیا جانبازی جرم است؟!
بله جرمی سنگین و غیر قابل بخشودن؛ البته از دیدگاه دولتمردان و سازمان‌های دولتی مانند اداری و استخدامی و برنامه و بودجه و نه مردم غیر ایران عزیز
چرا که برای اجرای قوانین ایثارگران بدترین نوع محدودیت و تفاسیری مضیق برای انجام ندادن از خود صادر و مانع اجرای قوانین می‌شوند
بله جانبازی جرم است؟! و باید تاوان آن را پرداخت نمود.
تاسف ...!
برادر بزرگوارم همقطار ، با عرض سلام ،
این "اظهار تاسف" بنده که پس از کامنت شما آمده ، ربطی به مطلب شما نداره و لطفا" دچار سو تفاهم نشوید.
مشکل از ناریخ بندی درج کامنت ها در سایت می باشد.سپاسگذارم. .
در خصوص جانباز محترمی که مدعی 70 درصد هستند باید چند نکته یادآور شد. اولا حقوق دریافتی شما که 30 سال سابقه و بازنشسته هستید هم اکنون چقدر هست؟ مسلما 1 میلیون تومان در ماه مانند جانبازان معسر تحت پوشش ساتا نیست.بنابراین اگر هم مشکل درمانی پیدا کنید شاید به راحتی آن را رفع و رجوع کنید. ولی کسی که فقط 1 میلیون میگیرد اگر مشکل درمان پیدا کند چه کند؟ دوما شاید خوب است بدانید که همان وام با بهره کم از صندوق بنیاد و کمک هزینه عینک هم به جانبازان معسر زیر 25 درصد ساتا پرداخت نمی شود. سوما: بحث قیاس بحث عمل به گفته پیامبر است که علم را ولو در چین بود بیابید.بنابراین هر کاری رو اگر خوب بود حتی در بلاد کفر هم باشد انجام میدهیم. وگرنه طبق نظر شما باید بحث توسعه نانو هم بگذاریم کنار. چون بار اول بلاد کفر اینکاررو کرد. در ضمن چرا نمایندگان محترم کمیسیون اجتماعی و ایثارگران مجلس بحث تسری خدمات به جانبازان زیر 25 را دادند؟چون اگاه به مشکلات جانبازان نیستند ؟ مسلما اگاهی داشته و تحقیق کرده اند و سپس از این طرح صحبت کردند. پس بهتر است در خصوص دلیل ارائه این طرح ها تحقیق کنید .لذا در کل باید گفت باید بحث احترام به جانباز به صورت عملی در شعار مسئولین سازمان برنامه و بودجه عیان شود و حقوق جانبازان معسر را نه اینکه بیشتر از سایر حقوق کارمندان دولت بزنند. حتی برابر هم نزنند و همان حداقل حقوق را طبق قانون بدهند.آیا این خواسته ناحق است؟
برادر عزیز جانباز زیر 25 در صد معسر ، محمد آقا با عرض سلام و احترام ، خدمت شما در ادامه عرایظم و مسائلی که شما طرح فرمودید اضافه کنم اولا ، فکر می کنید دریافتی بنده از محل بازنشستگی و بنیاد شهید چقدر است ؟ آیا نام یک جانباز 70 درصد بازنشسته ، با 30 سال سنوات ، خیلی دهان پر کن هست ؟ باور داشته باشید از هر چه شما فکر می کنید ، دریافتی بنده کمتر است ، شک نکنید. آیا می دانید طبق نص صریح قانون یک نفر در ایران نمی تواند از صندوق دولت ، از دو محل ، حقوق دریافت نماید و این به این معناست که بنده از بنیاد شهید فقط مبلغی بعنوان (حق پرستاری) دریافت می دارم که آن هم بین همه جانبازان 70 درصد برابر نیست و دریافت حق پرستاری بر طبق جدول (اشکل) حقوقی که از بنیاد شهید کاملا" مستقل می باشد و بر اساس (کا) متفاوت بوده ، پرداخت و این دریافتی بنده با دریافتی یک جانباز نخاعی 70 درصد دیگر برابر نیست که نباید هم باشد و این اصل ، کاملا" منطقی است ، چون وضعیت جسمی بنده با جانباز نخاعی متفاوت است و هرچند این مبلغ برای همه جانبازان 70 درصد ناچیزاست ، ولی بنده اعتراضی به آن ندارم ، اما شما و دیگران از این موضوع بی اطلاع بودید و هستید. ضمنا" فکر نکنید بنده هزینه های درمانی خانواده ام را به راحتی تامین می کنم ، بیمه تکمیلی به هیچ وجه من الوجوه ، تمام هزینه های درمانی خانواده ام را پوشش نمی دهد و ... (خط قرمز)
برادر بزرگوارم ، بنده در مثال زدن خودم ، مسائلی هست که به حریم شخصی و خصوصی ام باز می گردد که نمیتوانم تمام آن را بازگو کنم و (خط قرمزهای) زندگی ام محسوب شده و نمی شود تمام ریز زندگی ام را در دایره بساط عام بریزم وپهن کنم و اجبارا" محدود به کلی گوئی می باشم .
در خصوص جانبازان زیر 25 درصد و معسر ، که فرمودید نمایندگان محترم مجلس به لزوم آن تاکید کردند ، به این مطلب که عینا" درج می کنم ، توجه فرمائید : (درست در ابتدای کار دولت نهم بود (سال 84) که برای رفاه حال جانبازان از کار افتاده ای که درصد زیر 25 به آنها تعلق گرفته است در بنیاد شهید کمیسیونی تشکیل شد.وظیفه این کمیسیون که در طول چند سال حدود 2 هزار جانباز را تحت پوشش خود قرار داد پرداخت مستمری پایه کارمندی به جانبازان زیر 25 درصد بالای 52 سال که توانایی انجام کار نداشتند بود و بعد از طی مراحلی و تایید اعضای کمیسیون پرونده مستمری بگیری برای این دسته از جانبازان باز می شد.پیگیری های خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران دال بر این است که این کمیسیون از ابتدای سال 93 لغو شده و آنگونه که برخی از جانبازان اعلام کرده اند به دلیل نبود بودجه این کمیسیون قادر به فعالیت نمی باشد.) و موضوعی دیگر در همان ایام (اگر جانبازی به درصد از کارآفتادگی خود معترض شود ، می تواند در کمیسیون پزشکی دیگر شرکت کند ، ولی اگر در صد جانبازی او افزایش نیافت ، درصد قبلی جانباز کاهش نخواهد یافت ، اما در عمل شاهد تناقض فاحش ،عملکرد بنیاد شهید آن زمان بودیم) .
حال اگر مسئولان کشور اکنون در پی استیفای حق آنان هستند بر اساس آخرین آمار بنیاد شهید از مجموع جانبازان کل کشور، 49 درصد بالای 25 درصد و 51 درصد آنان نیز زیر 25 درصد هستند و این به این معناست که برای تامین ردیف بودجه پرداخت حقوق پایه کارمندی به جانبازان زیر 25 درصد نیاز به تامین اعتبار بسیار زیادی است که دولت و سازمان برنامه و بودجه ، از تامین بار مالی آن ، شانه خالی کرده و به راحتی آن را تقبل نمی کنند . اما شما بی اطلاع بودید.
بنده سالهای زیادی (بالای بیست سال) پیگیر این موضوع بوده و چه در این سایت و سایت های دیگر مانند اینستاگرام بر دریافت حق قانونی این گروه مظلوم هدف جامعه ایثارگری ، تاکید داشتم و می توانید در آرشیو همین سایت فاش نیوز مطالبی که بنده سال ها پیش از مظلومیت جانبازان زیر 25 در صد معسر ، دفاع می کردم و از ادای حقوق آنان حمایت می کردم را جویا شوید و متذکر می شوم برادر بنده با 56 سال سن تازه حدود یکسال است که 15 درصد جانبازی گرفته و بدون اینکه درآمد دیگری داشته باشد زیر یک میلیون تومان دریافت کرده و ... (خط قرمز) ، پس بنده کاملا" به این موضوع اشراف داشته و شما بی اطلاع بودید
در بیان تفاوت در رسیدگی به معلولان جنگی در دنیا و کشوری که خود مثال زدید ، مگر بنده با دنیای تکنولوژی روز دنیا مخالف هستم ؟ همین کامپیوتر و اینترنتی که با هم محاوره داریم از (بلاد کفر) برآمده ، اما شما را با یک مورد آشنا می کنم و اینکه هنگامی که بودجه وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) حدود 460 میلیارد دلار درسال است و اگر فقط یک درصد آن یعنی 4.6 میلیارد دلار آن برای بازماندگان جنگی لحاظ کنند ، در رسیدگی به امورات آنان تا کشور ما ، خدمات به مراتب بیشتری در نظر دارند و می توانند با چنین مبالغی به کسانی که حتی در زمان غیر جنگ ، مهمات به کشتی می بردند هم خدمات دهند و شما بی اطلاع بودید.اگر بنده در بیان مواضع شما چنین مواردی را بر شمردم ، در پی همین اطلاعات جامع بود نه بی اطلاعی محض .
در انتها فقط یک گلایه در این بین باقی می ماند ، که اگر یک شخص عادی این مطالب را عنوان می کرد شاید خیلی راحت تر قابل هضم بود ، اما بسیار باعث درد و تاسف است که یک (جانباز) دیگر (جانبازی) ما را زیر سئوال می برد ، چون ما در یک خانواده ایم . پر حرفی بسیار زیاد بنده را ببخشید . والسلام .
بسیار از این برادر جانباز باید ممنون شد که پاسخ ها را می دهند و به نوعی مطالب را تایید هم می کنند. البته اگر به متن دقیق گله مندی توجه شود در می بابیم که در متن گفته شده اگر جانباز معسر زیر 25 درصد حق و حقوقی قانونی خود را بخواهد جرم است؟ نه اینکه خود جانبازی جرم است. برای مثال اگر جانبازی، خواستار اجرای برنامه قانون ششم توسعه، که به صراحت گفته ، باید حداقل حقوق یک کارمند به جانباز معسر زیر 25 درصد پرداخت شود آیا خواسته ناحق و اضافه ای است؟البته باید یادآور شد پرداخت حقوق این جانبازان قانونا بر عهده ساتا نیست.ولی بنیاد شهیدکه تاکنون اینکار رو انجام نداده و دلیل آنرا در سایت ایثار عدم داشتن اعتبار ذکر کرده اند. باید بررسی کرد چرا بودجه برای اینکار نیست؟ اکر اعتبار نیست پس چگونه حقوق های نجومی که مقام معظم رهبری هم به آن اعتراض کرده اند وجود دارد؟ یا شایدم الان دیگر حقوق های نجومی دیگر نیست و همه زیر 2 میلیون حقوق می گیرند ولی بنده بی اطلاعم. و در ضمن اگر جانبازی با این حقوق بسیار کم، خواستار پوشش بیمه ای کامل که به نظر حقشان هم هست ، بشود آیا کار نا بخردانه ای کرده است؟اگر هست بفرمایید تا دیگر نخواهیم.ولی اینکه در حال حاضر نمایندگان محترم مجلس دوره یازدهم طرح تسری را میخواهند انجام دهند حتما دلیلی دارند و در این خصوص تحقیق کرده اند و مسلما با حرف یک جانباز اینکار رو نمیکنند. چه بسا که بارها در همین سایت مانند نامه جمعیت جانبازان زیر 25 درصد شمال کشور خواسته هایی منعکس شده و حتی نامه زده اند. برای همین عدم نتیجه هاست که نمایندگان محترم مجلس یازدهم طرح تسری قانون به زیر 25 درصد هم می خواهند تصویب کنند. مسلما اگر این خواسته نابجا و ناحقی بود صحبت این طرح هم نمیشد. در ضمن نمیدانیم چرا بیان درد یک سری جانباز و خواستن برخی حمایت های قانونی به زیر سوال بردن یک جانباز دیگر تعبیر می شود؟ پس بیان مشکلات جانبازان توسط نمایندگان مجلس هم که خودشان اکثرا ار قشر ایثارگر هستند باید تعبیر به زیر سوال بردن جانبازان دیگر بشود؟مسلما خیر.بلکه خواستار خدمات بهتری به ایثارگران می باشند.این سوال بردن که ابتدا توسط شما شروع و هنوزم ادامه دارد. بنابر این دیگر پاسخ به هجمه شما رو نخواهم داد. شما رو به مطالعه نامه جمعیت ایثارگران شمال و سایر جانبازان منعکس شده در همین سایت معطوف می کنم. و اگر خواستید آنها را هم زیر سوال ببرید.والسلام.
مدیران محترم سایت فاش نیوز
با تشکر از زحمات شما ،
حرفها زده شده ، لطفا" این بحث را مختومه اعلام فرمائید . والسلام
سلام به همه جانبازهای کشورعزیزم ایران
من جانباز۱۵٪هستم.آنقدرزندگی به من سخت شد.تایه روزی خانمم به من گفت بروکمیته امداد امام.من رفتم..رفتم اطاق ریس .مشکلات زندگیم براش تعریف کردم.
گفتم من جانبازهستم.برداشت به من گفت .جانبارهستی اینجا چکارداری.گفتم کمک معیشتی که ازطرف سپاه میدن همش ۴۰۰تومان است کفاف زندگیم نمیده که آمدم اینجا.برداشت به من گف چون جانبازهستی نمیتونم کاری برات انجام بدم باکمال پرویی به من گفت خوش آمدی.منم چشمام پراشک شد آمدم بیرون.آیاشماچه فکرمیکنید.
جانبار زیر۲۵٪ بودن جرم است یانه.وسلام.
زمانی ارزشهازیرپای افرادله میشوندکه ماجایگاه خودمان رانشناسیم وقتی ماجایگاه خودرانمیشناسیم وبرای آن ارزش قایل نیستیم مسئول کمیته امداهم بمابی حرمتی میکندکمیته امدادجایگاهی که امام راحل روی آن تاکیدوالطاف بی شائبه ای داشتندچرابایدبه فرزندامام هتک حرمت کندمگرنه اینکه ماخودمان رامریدان امام راحل میدانیم مگرنه اینکه به فرمان امام پادرمیدان نهادیم مگرنه اینکه قبل ازذکرهویت اصلی خودمان میگوئیم فرزندامام هستیم حال چرامکانی که بانی تاسیسش امام راحل بوده بمااهانت بکند؟این بدان معنی است که ماجایگاه خودمان رانمیشناسیم برای حفظ شئوناتمان ارزش قایل نیستیم که اگرباشیم رئیس کمیته امدادکه سهل است ریاست قوه قضائیه هم نمیتواندبماهتک حرمت کنددوست عزیزم رفیق خوبم شمابایستی ازطریق فرماندهی یگان اغزام کننده اتان واردعمل بشویدتقاضای انتقال پرونده به بنیادرابدهیددربنیادتقاضای کمسیون پزشکی بکنیدودراین مسیرحلال مشکلات باشیدرفتن به کمیته امدادشمامثل این است که اداره برق بعلت بدهی برق ماراقطع کندمن بروم دانشگاه پیام نوربرای پیگیری ووصل مجددبرق عزیزان ایثارگربایدتوجه داشته باشیم که جایگاه ماامروزدراین سرزمین ازمقدسترین جایگاه هاهست اگرخودمان حراستش کنیم چراکه مادرمقطعی همنشین شهدابوده ایم .واین بزرگترین ومقدسترین جایگاه است لذابرماواجب است که پاسدارارزشهایمان باشیم ومجال کوچکترین بیحرمتی بکسی ندهیم.
امتیاز بندی عوامل ترکیبی ایثارگران تمام مشکلات ایثارگران را حل می کند
برادر عزیز زیر 25% آیا شما درد ومشگلاتی که جانبازان 70 درصد وخانواده هایشان هرروز باهاشون دست وپنجه نرم می‌کنند وبله برادر به جانبازان 70 درصد هم هزینه های دندانپزشکی را پرداخت نمیکنندکه بماند و حتی خیلی مزایای دیگری که در بین مردم دهان به دهان گشته جز شعار فریب دولت ریاکار نیست و بدترزخم وزبان واما یک حرفی را میگم که میدونم به مزاق خیلی ها خوش نخواهد آمد و آن اینکه طبق آمار بیش از 570هزازمجروح داریم که چون به چشم خود دیده ام می گویم وآن اینکه در زمان جناب احمدی نژاد عده ای که واقعاً مجروح بودند وچون مدرکی نداشتند حقشان پایمال شده بود وجناب احمدی نژاد هم شانسش گرفته بود ودرطول دوران ریاست جمهوری اش به اندازه یک قرن نفت فروخته بود اومدگفت هرکس مدعیه که در دفاع مقدس حضور داشته 3نفری به سپاه منطقه خودیاشهرستان خود مراجعه کرده وقسم بخورند که باهم درجبهه بوده اند سپاه موظف هست این برادران را به بنیاد جانبازان معرفی کندوبعدشم که همگان اطلاع دارند عده ای بسیاری چرا که صداقت ودرستکاری رخت بربسته بود ورفته بودبجاش دروغ وریا وووو جاشوگرفته بود وبسیاری به دروغ ومن میتونم بگم ازاین570هزارنفرمجروح بیش از 200هزارنفرشان بدروغ متوسل شده اند وبذارین تکرار کنم که هیچوقت خودتونو درحدواندازه جانبازان70 درصد ندادنید چراکه دردورنجی که جانبازان 70 درصد کشیده و می‌کشند شماها اگریک هفته دوام آوردید بماند زخم وزبان نوادگان اهل کوفه هم بدتر از زهمه وبعضا بعضی ازبه اصطلاح جانباز نماها ومتاسفانه همان جانباز نماها طلبکارترندوکارهای درسطح جامعه انجام داده‌اند که متاسفانه چوبش را جانبازان واقعی بایستی بخورند اونای که بایدبفهمندفهمیدند اونای هم که نفهمیدند چون نمیخواندبفهمند، کجاست اون برادرگفتن های از صمیم قلب کجاست اون روزای که غذا کم بودهمسنگر خودشوبه مریضی میزد که یعنی میل به غذاندارم که همرزمانشان کمی ازگرسنگیشان کم شود کجاست اون فداکاری ها کجاست اون اخلاص ها وخلاصه کجارفتند اون همه خوبی ها وحال بجاش دروغ وتزویر وریا وزیرآب زدن همدیگر دیگران راپله قراردادن تا خودشونو به منصبی برسونند خوب حال بایستی تاوان پس دهیم همه کسانی که بخاطرمطامع زودگذر دنیوی براحتی دروغ گفتند ومیگویند، لطفآ بخودآییم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi