شناسه خبر : 78251
پنجشنبه 24 مهر 1399 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وداع باشکوه مردم مازندران با شهدای مدافع حرم

مراسم وداع با پیکر شهیدان محمود رادمهر، محمد بلباسی، حسن رجائی‌فر، علی عابدینی و رضا حاجی‌زاده از شهدای مدافع حرم سه‌شنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان مازندران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل پارک ولایت ساری برگزار شد.
در این مراسم که نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های شهدا، رزمندگان و جانبازان حضور داشتند، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید،  توسط مداح اهل بیت(ع) مداحی انجام شد.
همچنین در مراسم شب وداع مادر شهید محمود رادمهر و دختر شهید حسن رجائی‌فر  ضمن قدردانی از حضور آحاد مردم و مسئولان، تاکید کردند که شهیدان برای امنیت و آسایش این مرز و بوم از خانواده بویژه همسران و فرزندان خودشان گذشتند و با اطاعت از فرمان مقام معظم رهبری در دفاع از حرم اهل بیت(ع ) به شهادت رسیدند. 
نماینده ولی فقیه در مازندران هم در این مراسم گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم  و موظفیم و تکلیف داریم خواسته‌ها و آرمان‌های شهدا را در زندگی خود به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم.
حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، با ذکر این نکته که مملکت جمهوری اسلامی را باید آنگونه که در شأن و شایسته شهدا است، بسازیم، تصریح کرد: داشتن جامعه مدرن و پیشرفته  و صد البته با موازین اسلامی حق مردم است.
وی گفت: بدانید ملت ایران هرگز از راه شهیدان منحرف نمی‌شوند چرا که مردم نیز همانند شهدا اطاعت از رهبری ولی فقیه خود را هرگز پشت گوش نمی‌اندازند.
پیکرهای مطهر شهیدان گرانقدر محمود رادمهر، محمد بلباسی، حسن رجائی‌فر، علی عابدینی و رضا حاجی‌زاده به تازگی پس از تفحص در منطقه خان طومان سوریه وارد کشور شد. پیکر پاک این شهیدان در حرم امام‌رضا(ع)  طواف داده شد و با ورود به مازندران شب وداع برگزار شد.
دومین برنامه هم برگزاری مراسم وداع در سپاه کربلای مازندران بودکه صبح دیروز چهارشنبه برگزار شد و سپس پیکرهای هر یک از شهیدان برای تشییع به شهر زادگاهشان انتقال می‌یابد.
بر اساس اعلام ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی، پیکر پاک شهید مدافع حرم محمود رادمهر امروز ساعت ۹ صبح (پنجشنبه ۲۴ مهر ماه) در شهر ساری تشییع و در گلزار شهدای ملامجدالدین این شهر در قطعه شهدا به خاک سپرده می‌شود.
بر اساس این برنامه، پیکر شهید محمد بلباسی در قائمشهر، حسن رجائی‌فر در بابل، علی عابدینی در فریدونکنار و رضا حاجی‌زاده در آمل تشییع خواهد شد.
مازندران در نبرد خان طومان سوریه ۱۳ شهید برای دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) تقدیم کرد. شهیدان محمد بلباسی از قائمشهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر و سید رضا طاهر از بابل، سیدجواد اسدی و محمود رادمهر از ساری، سعید کمالی از میاندرود، علیرضا بریری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر شهیدان مازندرانی نبرد خان طومان هستند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi