شناسه خبر : 78285
یکشنبه 27 مهر 1399 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیداررییس بنیاد شهیدبا جمعی از فرزندان شهدا

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز چهارشنبه 23 مهر در نشستی صمیمی با فرزندان شاهد در محل سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد گفت‌وگو کرد.
 
دیدار صمیمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از فرزندان شهدا
مهندس سعید اوحدی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، رحلت پیامبر اسلام را سخت‌ترین و بزرگ‌ترین مصیبت عالم خلقت و بشریت خواند و گفت: از آنجایی که بزرگترین دغدغه زندگی پیامبر هدایت انسان‌ها بوده است، امیدواریم هم در پرتو عظمت نور هدایتی که پیامبر رحمةللعالمین بر ما تابانده و هم از برکات و عنایت شهدای عزیز بتوانیم در این جایگاه خدمتگزار جامعه ایثارگری باشیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جلسات با فرزندان شهدا به‌طور خاص و جامعه ایثارگری به‌صورت عام را جزو بهترین لحظات زندگی خود خواند و افزود: گاهی خداوند ظرفیت‌هایی در مقابل انسان قرار می‌دهد که به او تلنگر می‌زند، که دیدار با فرزندان شهدا جزو این ظرفیت‌ها است. به معاونین و کارکنان بنیاد هم بارها گفته‌ام، گاهی ما یک موضوع را به چشم ندیده یا به گوش نشنیده‌ایم؛ اما زمانی که در مقابل نمادهای واقعی و حقیقی این مسیر قرار می‌گیریم، هیچ حجتی نداریم و کم‌کاری ما بزرگترین ظلم به خود ما است.
معاون رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه طبق آیات و روایات کم‌کاری ما در برابر جامعه ایثارگری، موجب نارضایتی خود خداوند از ما می‌شود، عنوان کرد: اگر پای صحبت همسر یک جانباز 70 درصد با شرایط ویژه که 18 یا 20 سال در این شرایط است، نشسته باشیم و خود را جای او قرار دهیم؛ حتی یک روز یا یک ساعت آن را هم نمی‌توانیم تحمل کنیم. طبق گفته خود خداوند هم اگر این‌ها را شنیدیم و بی‌تفاوت بودیم و کاری نکردیم به زندگی خود ما آسیب می‌رسد.
اوحدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: متأسفانه کاستی‌هایی در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد؛ راه‌حل آن هم این است که زمینه را فراهم کنیم که با سرعت بیشتری بتوانیم این کاستی‌ها را جبران کنیم. در کل مسیر سختی در پیش داریم که با کمک شما فرزندان شاهد و برکت نگاه پدران شما مطمئناً مسیر هموارتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظّف به ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا است، اضافه کرد: این کار باید با همکاری تمام دستگاه‌ها به انجام برسد و بنیاد شهید و امور ایثارگران هم پای کار آن ایستاده است. هرچند که این کار ذره‌ای از رنجی که فرزندان شاهد و جانبازان تحمل کرده‌اند را جبران نمی‌کند؛ زیرا ما کجا می‌توانیم درک کنیم که یک روز فرزندان شاهد چگونه گذشته است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تکیه بر فرمایش مقام معظم رهبری که اقتدار معنوی را یک جوهر می‌داند که اقتدار سیاسی، نظامی، فرهنگی و... را برای کشور به دنبال خود می‌آورد، گفت: خداوند به برکت آن معامله‌ای که جامعه ایثارگری با خداوند کرد؛ اقتدار معنوی به آن‌ها داده است. متأسفانه ما تا به حال برای پیشبرد اهدافمان که اهداف مقدّسی هم هست، از این اقتدار معنوی که خداوند به ما هدیه داده است، خوب بهره نبرده‌ایم؛ درصورتی که بهره‌مندی از اقتدار معنوی در جهت توسعه معنویت جزو واجبات است و ما نسبت به آن وظیفه داریم.
معاون رییس جمهور در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت فرزندان شاهد و ایثارگر در تشکل‌های ایثارگری، عنوان کرد: سیاست ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران تقویت و اعتقاد به تشکل‌ها است. اعتقاد ما این است که این تشکل‌ها به‌عنوان یک پل مستحکم بین بنیاد و جامعه هدف و کل جامعه هستند و هرچقدر بیشتر این پل را تقویت کنیم، بار سنگین‌تری در مسیر هدف می‌توانیم از روی این پل انتقال دهیم.
اوحدی در پایان ضمن پاسخ به سؤالات و پیشنهادات این فرزندان شهدا، خطاب به آنها گفت: شما فرزندان شاهد باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنید و حضور شما و سایر تشکل‌های ایثارگری در مسائل اجتماعی و پیگیری مسائل صنفی لازم و ضروری است.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi