شناسه خبر : 78288
جمعه 09 آبان 1399 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رسول اللّه، منقلب کننده‌ی تفکر و رفتار انسان‌ها

در روزگاری که کرامت انسانی به تاراج قومیت می‌رفت؛ در آن زمان که عبودیت را عفریت جهالت به برهوت شرک رانده بود...

فاش نیوز - در روزگاری که کرامت انسانی به تاراج قومیت می‌رفت؛ در آن زمان که عبودیت را عفریت جهالت به برهوت شرک رانده بود و سیاهی و ظلمت آنچنان خورشید روشنائی و عدالت را در جهان بلعیده بود که زندگی انسان تعبیری جز تسلیم و اسارت نداشت و انسان قربانی مطلق فساد فراگیری بود که از سوی حاکمان زر و زور و تزویر بر جوامع بشری حاکم کرده بودند، روزگاری که میوه‌اش فتنه و خوراکش مردار بود و سایه‌های ترس، شانه‌های مردگان را می‌لرزاند، تازیانه‌ی ستم عاطفه‌ها را از چهره‌ها می‌ستُرد و دخترکان بی‌گناه در خاک سرد زنده به گور می‌شدند.

 در این هنگام بود که مولودی بسیار مبارک و پربرکت چشم به جهان گشود که چشم هستی به جمالش روشن شد. همو که وعده بشارت آمدنش در تورات و انجیل و... داده شده بود. حبیبی می‌آید که طبیب دل است و عطر دل‌انگیز گل‌واژه‌های کلام او ملک و ملکوت را به رایحه‌ی توحید کلمه، و کلمه توحیدی معطر می‌سازد. آری هنوز هم فرمان مطاع او مسلمانان را به میثاق اخوت دعوت می‌کند و بشریت را به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز فرا می‌خواند. یا رسول خدا ! آمدی با دست‌هایی از بوی بهشت، با نگاهی به وسعت عشق و تبسمی ‌به زیبایی محبت، هدیه‌ای آوردی به گران‌قدری توحید و چه پر بها بود هدیه‌ات، قدمت و نَفَست.

 مولود مبارکی که به اراده‌ی الهی برای مبارزه‌ی بی‌زوال با جاهلیت و شرک و ظلم و تباهی پا به جهان گذاشت و جهان را در احاطه‌ی کامل خویش گرفت و پرچم‌دار سعادت نهایی انسان شد و انسان را از ظلمات جهل و فساد و ظلم به سوی نور و ایمان و عدالت حرکت داد و تجلی بخش غلبه حق بر باطل شد.

  هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پر برکت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (صل الله علیه و آله و سلّم) در راه است. هنگامه نوید سپری شدن زمستان سرد و سیاه جاهلیت فرا رسیده است. عزیزی می‌آید که با آمدنش، شعر بشریت شعور می‌یابد. آسمان هستی به یکباره به نور می‌نشیند و جان‌های خسته و آواره، با نغمه‌ی دلنشین توحید، به سرمنزل مقصود فراخوانده می‌شوند تا در افق تابناک یکتاپرستی آرام و قرار گیرند.

 وجود ذی قیمت آخرین سفیر الهی این ستاره پر برکت از بدو تولد تا روز قیامت تجلی خیر و برکت و عنایت است که همواره به انسان اعطاء می‌گردد و اسلام ناب محمدی(ص) که انقلاب اسلامی و نظام ما نیز محصول و عصاره‌ی چنین کیمیایی است، یک بار دیگر ثابت کرد که این نور عظیم معنوی پایان‌ناپذیر، لایزال و همیشه نقش‌آفرین است.

در زمانی که عبودیت را عفریت جهالت به برهوت شرک رانده بود و سیاهی و ظلمت آنچنان خورشید روشنائی و عدالت را در جهان بلعیده بود که زندگی انسان تعبیری جز تسلیم و اسارت نداشت حضرت محمد صلوات اله علیه به دنیا آمد

سالروز میلاد خجسته و مبارک گل خوش بوی آمنه، سراج، منیر حضرت محمد (ص) و ولادت با سعادت ششمین خورشید پر فروغ آسمان عصمت و امامت، فاتح قله های علم و دانش و بزرگ پرچمدار شیعه راستین علوی حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) است، این دو مناسبت ارزشمند را پیشاپیش به ساحت مقدس امام عصر (ارواحنا له الفدا) و به مقام معظم رهبری و به شما و تمامی مسلمانان و رهروان راستین آستان هدایت تبریک و تهنیت می‌گوییم و بر شما مبارک باد.

| داریوش احمد رضا بهمنیار

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi