شناسه خبر : 78292
یکشنبه 27 مهر 1399 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با این کشور و مردمان مسلمانش چه می کنید؟

 هزینه کردن حتی از پیغمبر اکرم(ص) برای توجیه سیاست های ناکارآمدشان..

ای کاش و صد ای کاش که این مسئولان کشور ما و حامیان آنها برای توصیف و توجیه عملکرد خود و وضعیت جاری، از پیامبر و تاریخ نخست اسلام مایه نمی‌گذاشتند!

به قول جناب مولانا:

شیر را بچه همی ماند بدو

تو به پیغمبر به چه مانی؟ بگو!

یکی در میانه‌ی تحریم می‌گوید که وضعیت ما شبیه دوران شعب ابیطالب نیست و بلکه مانند شرایط پیش از فتح خیبر است!!

دیگری در توجیه فساد گسترده‌ی اقتصادی می‌گوید؛ در دوران زمامداری امام علی(ع) هم فساد رواج داشته است! و حالا حسن روحانی جنگ احد را برای وصف تحریم‌ها مثال می‌آورد!

واقعاً منظور از این مشابهت‌سازی‌های نادرست و غلط و مثال‌های ناروا چیست؟ ..

اگر منظور متقاعد کردن توده‌ی مسلمان و مذهبی به درستی عملکردهاست که این همانند کوبیدن آب در هاون است! 

آنها چنان تحت فشار اداره‌ی زندگی روزمره‌ی خود هستند که از این قبیل سخنان فقط خشمگین می‌شوند و اگر هدف آسیب زدن به اعتبار اعتقادات دینی نزد مردم است که این متأسفانه کاملاً موفقیت‌آمیز است!!

واقعاً جاه‌طلبی‌های زودگذر دنیوی ارزش آن را دارد که اعتقادات دینی مردم را قربانی آن کرد؟ ظاهراً از نظر برخی افراد، دین کارکردی جز این ندارد!!

این دنیوی و مادی کردن دین و به خدمتِ قدرت و سیاست گرفتنِ آن، به نظر من بزرگترین فاجعه‌ی فرهنگی است که درجامعه‌ی ما در حال رخ دادن است. این کار به خلاف نگاه سطحی دینمداران دنیاطلب و دین ستیزان متعصب، چنان بحران ژرف و عمیقی از معنا و اخلاق در جامعه‌ی ما پدید آورده و می‌آورد که چندین دهه تلاش فکری و فداکاری عملی هم قادر به جبران "انحطاط دین" نخواهد بود!

ای کاش یک بار هم که شده، از هزینه کردن پیغمبر(ص) و خاندان مطهرش(ع) برای توجیه سیاست‌های ناکارآمد و ذهنیات بسته و دموده خودشان دست بردارند..

و ای کاش شما اصلاح طلبان و اصولگرایان از انحصارطلبی‌های سیاسی و مواضع اشتباه خود دست برمی‌داشتید و طوری که هر فرد ایرانی متوجه شود اعلام می‌کردید که سرانجام می‌خواهید چه بلایی بر سر این جامعه‌ی 80 میلیونی و این کشور کهنسال و باستانی بیاورید؟

فقط بگوئید: اصلا" آیا به این موضوع فکر هم می‌کنید؟!!

|محمدرضا سابقی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi