شناسه خبر : 78295
چهارشنبه 26 آذر 1399 , 15:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همسان سازی شامل ایثارگران بازنشسته می شود

آیا احکام همسان سازی صادر شده است؟

- بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری قرار بود از مهر ماه اجرا شود، اما در عمل فقط درصدی به حقوق و دستمزدها اضافه و به سال بعد موکول شد.

- بر اساس این قانون، ایثارگران در صورت بازنشستگی هم از مزایای آن بهره مند خواهند شد اما به شرطی که قبلا مدارک خود را ار قبل ارائه کرده باشند. برخی از احکام همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری اخیرا صادر شده است.

 

پدرم ۲۱ماه در جبهه خدمت کرده است و ۵درصد ایثارگری دارد،من هم در سازمان امورمالیاتی به صورت قراردادی استخدام شده ام، آیا تبدیل وضعیت شامل حال من می شود؟

- بر اساس قانون مصوب مجلس و دستور صریح ریاست جمهوری قرار بود نیروهای ایثارگر شرکتی پس از 3 ماه اشتغال در دستگاه های ذیربط استخدام دولتی شوند اما متاسفانه دیوان عدالت اداری و سازمان امور استخدامی کشور از اجرای ان استنکاف و مشکلات عدیده ای برای جامعه ایثارگری ایجاد کرده اند.

امیدواریم استفساریه اخیر مجلس و پیگیری نمایندگان ایثارگر تا پایان سال نتیجه بدهد و موانع از پیش پای ایثارگران برداشته شود.

 

من مهندسی بهره برداری نفت خوندم و ۳۰ سال دارم.پدرم جانباز ۱۰ درصد و چهار سال جبهه بوده و از ناحیه نخاع مجروح است اما متاسفانه فقط ۱۰ درصد به او داده شده است. اگر چه دردهای شدید در کمر دارد و شیمیایی  هم هست. متاسفانه اعصابش هم بشدت ضعیف است و با این وجود می گوید برای خدا  به جبهه رفتم، هر جا برای استخدام سر میزنم بهدلیل شرط سنی و معدل نمی تونم شرکت کنم. از شما راهنمایی میخوام آیا معافیت از شرط سن و معدل شامل من می شود؟

- در صورتی که پدر شما به کمیسیون درصد مراجعه و حق خود را بگیرد این موضوع شامل شما خواهد شد چرا که با درصد موجود ایشان، شرکت نفت زیر بار نمی رود.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi