شناسه خبر : 78309
یکشنبه 27 مهر 1399 , 16:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کامبیز دیرباز در قامت تک‌تیرانداز

زندگی برترین شکارچی جنگ فیلم می‌شود+تصاویر

کامبیز دیرباز به‌عنوان بازیگر اصلی فیلم سینمایی «شکار شکارچی» معرفی شد. او قرار است نقش «شهید عبدالرسول زرین» برترین تک‌تیرانداز دفاع مقدس را ایفا کند.

 

«کامبیز دیرباز» به‌عنوان بازیگر فیلم «شکار شکارچی» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری با نگاهی به حماسه برترین تک‌تیرانداز جنگ‌های معاصر و هشت سال دفاع مقدس «شهید عبدالرسول زرین» معرفی شد.

«عبدالرسول زرین» جزء نیروهای اصلی و بنیان‌گذاران لشکر امام حسین(ع) بود و در جبهه‌ها نقش منحصربه‌فردی را ایفا می‌کرد؛ نشانه‌گیری‌های دقیق شهید زرین بیشترین آسیب‌ها را به دشمن زده است.

 

او با رکورد بیش از ۳ هزار شلیک موفق و با به هلاکت رساندن نظامیان بعثی و چندین تک‌تیرانداز ماهر و فرمانده عراقی خود را به‌عنوان ماهرترین تک‌تیرانداز جهان در جنگ‌های معاصر ثبت کرده است.

آمارها درباره میزان موفقیت شلیک‌های عبدالرسول زرین متفاوت است؛ برخی ۷۰۰ شلیک و برخی ۳۰۰۰ شلیک را نقل کرده‌اند. حتی به فرض صحت پایین‌ترین رقم یعنی ۷۰۰ شلیک، باز هم زرین را می‌توان برترین تک‌تیرانداز دهه‌های اخیر جهان دانست و سایر تک‌تیراندازان (همچون کریس کایل آمریکایی ملقب به «شیطان رمادی» با ۱۶۰ شلیک) با فاصله زیادی نسبت به او قرار دارند.

این در حالی است که سردار سیداحمد موسوی فرمانده اطلاعات عملیات و گردان غواصان یونس لشکر امام حسین(ع) در دوران مقدس در خاطره‌ای از شهید زرین می‌گوید: «چند ماه قبل از شهادتش و قبل از عملیات والفجر ۴ از او پرسیدم، تعداد شلیک‌های موفق شما تا کنون چقدر بوده است و تا حالا چند نفر از دشمنان ما را به هلاکت رسانده‌ای؟ اول نمی‌خواست بگوید، ولی وقتی اصرار کردم (حدود ۶ تا ۷ ماه قبل از شهادت) ایشان گفت: «تا الان بالای ۲ هزار نفر در ذهنم هست و در دفترچه‌ام ثبت کرده‌ام»، که این تعداد قطعاً در چند ماه بعد و در عملیات‌های بعدی و بین عملیات‌ها در سنگر‌های کمین و تا لحظه شهادت ایشان بیشتر هم شده بود.»

برادر شهید زرین درباره دلاوری‌های او می‌گوید: در عملیات والفجر۴ یک کمک (شهید علیرضا حیدری) داشت که برای ایشان خشاب پر می‌کرد. خود عبدالرسول می‌گفت که آن روز ۴۰ نفر از عراقی‌ها را زده است، این‌ها غیر از آنهایی بودند که زخمی شدند. 

 

 

عبدالرسول زرین متولد سال ۱۳۲۰ در روستایی حوالی شهرستان گچساران بود و پیش از جنگ تحمیلی، مغازه لباس‌فروشی نزدیک «مسجد باباعلی‌عسگر» اصفهان داشت. این مجاهد والامقام در اسفندماه سال ۱۳۶۲ و در جزیره مجنون و عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  شهید زرین از سلاح دراگانوف SVD (سیمونوف) استفاده می‌کرد.

او در بخشی از وصیت‌نامه‌اش آورده است: «ای مسئولان و ای کسانی که مسئولیت کارهای اجرایی در دست شماست! بدانید این کارها مسئولیت و تعهد است در قبال اسلام و خدای نکرده اگر هوای نفس بر شما غلبه کند به زمین می‌خورید، مثل بنی‌صدر و امثالهم و اگر با توکل بر خدا همه کارهای‌تان اعم از نفس کشیدن و خشم و غضب و دوستی‌تان و جنگ و جهاد و حرف زدن و اعمال‌تان برای او باشد، در دنیا و آخرت سربلند خواهید بود. که اگر مسئولان از روی هوای نفس خود کار کنند، به خون شهدا و مصدومین و مجروحین خیانت نموده‌اند و نه دنیا را دارند و نه آخرت.»

 

 

شهید خرازی به زرین لقب «گردان تک‌نفره» داده بود و درباره او گفته: پس از شهادت زرین، برادران در بی‌سیم‌ها و رادیو دشمن شنیده بودند که می‌گفتند «صیاد خمینی» را زدیم!

 

 

 

شهید زرین درباره سوراخ‌شدن لاله گوشش چنین تعریف کرده است: سه روز دنبال تک‌تیرانداز عراقی بودم. روز آخر که تیر به گوشم خورد، تک‌تیرانداز عراقی فکر کرد من یا کشته شدم یا منتقل به بیمارستان. سریع گوشم را بستم و برگشتم همان‌جا و رفتم به سراغش. این تک‌تیرانداز چند نفر از فرماندهان و دوستان ما را زده بود. سه شب به دنبالش بودم و در این سه شب در یک گودال کوچک که خودم کنده بودم استتار کرده و از شکلات و ... تغذیه می‌کردم.»

تک‌تیرانداز عراقی مهارت زیادی داشت و کسی به‌راحتی نمی‌توانست او را پیدا کند. دم‌صبح بود که دیدم آفتابه به دست به سمت دستشویی حرکت می‌کند. بهترین موقعیت بود. از دستش به خاطر زدن بچه‌ها عصبانی بودم که در همان حال او را به درک واصل کردم و بعدازآن دو تک‌تیرانداز دیگر آمدند بالای سر نفر اول که بی‌درنگ هردوی آن‌ها را به هلاکت رساندم. خیلی خوشحال شدم و خدا را شکر کردم که این‌همه سختی نتیجه‌اش زدن یکی از بهترین تک‌تیراندازان عراقی بود.

 

 

فیلم سینمایی «شکار شکارچی» به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح بعد از سه ماه پیش‌تولید در شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس مراحل تولید خود را برای حضور در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آغاز کرده است.

برخی از عوامل ۱۲۰ نفره این فیلم سینمایی عبارت‌اند از:

مهرداد خوشبخت مشاور کارگردان، مجید کرباسیان دستیار و برنامه‌ریز، عباس دقاقی مدیر تولید، جواد اصغری دستیار تولید، محسن ملکی طراح گریم، شهرام متولی‌­باشی مدیر صدابرداری، سعید براتی مدیر فیلم‌برداری، عباس بلوندی طراح صحنه و لباس، امیر حسین خنجری طراح بدلکاری، ایمان کرمیان طراح جلوه‌های ویژه و میدانی.

سایر بازیگران این فیلم سینمایی به‌زودی معرفی خواهند شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi