شناسه خبر : 78330
سه شنبه 29 مهر 1399 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نحوه تشکیل پرونده ومستندات"شهیدخدمت"تصویب شد

کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت صبح روز دوشنبه 28 مهر با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی و نماینده سازمان برنامه و بودجه در محل وزارت بهداشت تشکیل و دستورالعمل نهایی «نحوه تشکیل پرونده و بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت» را تصویب کرد.
 
دستورالعمل «نحوه تشکیل پرونده و بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت» تصویب شد

 مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست، گفت: مدافعان سلامت از ابتدای شیوع کرونا در کشور، تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های زیادی کردند و همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند. بنیاد شهید و امور ایثارگران در این راستا اعلام آمادگی می‌کند تا پس از دریافت پرونده شهدای خدمت سریعاً نسبت به تحت پوشش گرفتن این عزیزان اقدام کند تا شاهد افزایش امید برای خانواده این عزیزان و تجدید روحیه برای کادر پزشکی و درمان باشد و این اطمینان را به کادر پزشکی داده باشیم که کشور قدردان ایثارگری‌های این عزیزان است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی در بخش دولتی، برخی از مراکز غیردولتی، خیریه و نهادهای عمومی هم برای رسیدگی به بیماران کووید ۱۹ خدمت‌رسانی کرده‌اند که نباید از آن‌ها غافل باشیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت فعالیت‌های فرهنگی مناسب و مؤثر در زمینه مبارزه با کرونا تصریح کرد: لازم است که رسانه‌ها به‌ویژه سازمان صدا و سیما در راستای انعکاس ایثار شهدای خدمت در راه مبارزه با کرونا اقدامات بیشتری انجام دهند.
اوحدی با بیان خاطره‌ای از دیدار با خانواده یکی از شهدای پرستار گفت: اخیراً به خانواده یک پرستار شهیده سرکشی کردیم که ۲۵ سال سن داشت. در این دیدار پدر خانواده می‌گفت دختر دوم من هم پرستار است و او بعد از شهادت خواهرش در خدمت به بیماران کرونایی مصمم‌تر شده و وقت بیشتری در بیمارستان برای خدمتگزاری به بیماران اختصاص می‌دهد. به نظر من این صحنه‌ها که مشابه آن را در دفاع مقدس هم داشتیم باید بیشتر نشان داده شود.
دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: هر روز داغ تازه‌‌ای از سربازان خط مقدم و ژنرال‌های مبارزه با کووید ۱۹ به دل داریم. روز گذشته دکتر زارع جوشقانی رییس بیمارستان لبافی‌نژاد، از چشم‌پزشکان بسیار برجسته کشور را از دست دادیم که سوابق مدیریتی درخشانی در حوزه سلامت در کاشان، زنجان و تهران داشت.
وی افزود: چند روز قبل دکتر فقیهی، از چشم‌پزشکان برجسته کشور را براثر ابتلا به کرونا از دست دادیم که ایشان هم رییس بیمارستان طرفه بود و این بیمارستان را متحول کرده و به عبارتی دوباره ساخته بود. همچنین افرادی مانند دکتر حسنی، از متخصصان حاذق آی سی یو، دکتر نادری، از بزرگان پیوند و بسیاری از پزشکان برجسته کشور، پرستار و کادر درمانی و کارکنان سلامت را از دست داده و می‌دهیم و این ضایعات، قابل جبران نیست.
دکتر نمکی خاطرنشان کرد: متأسفانه شدت سرایت ویروس بیشتر شده و حتی ظن اینکه قدرت بیماری‌زایی آن با جهش ژنتیکی افزایش یافته باشد، وجود دارد؛ هم سنین پایین‌تر را گرفتار می‌کند و نوع گرفتاری آن، وخامت حال بیماران را بیشتر می‌کند.
گفتنی است در پایان این نشست دستورالعمل «نحوه تشکیل پرونده و بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت» در راستای اجرای بند ۱ ماده ۳ آیین‌نامه اختصاصی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت تصویب و توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi