شناسه خبر : 78339
چهارشنبه 30 مهر 1399 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشییع و تدفین یک ایرانی مسلمان با سوت و کف!

هنجارشکنی کار انسان‌های فرهیخته و متمدّن نیست! حتی دشمن دانا، شادی خود را در آن هنگامه، به احترام داغدیدگان بروز نمی‌دهد، هرچند به‌واقع شاد باشد...

فاش نیوز - "وَمَا کَانَ صَلَاتُهُمْ عِنْدَ الْبَیْتِ إِلَّا مُکَاءً وَتَصْدِیَةً ۚ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا کُنْتُمْ تَکْفُرُونَ"(انفال 35)

"نمازشان در خانه‌ی خدا جز کف و سوت نیست، پس عذاب خدا را به خاطر آنچه تکذیب کرده اید بچشید!"

فضا غبارآلود است و تمیز حق از باطل بسی دشوار، مردمان؛ خسته از برخی دین فروشان، مدعیان جاهل - که پشت دین سنگر گرفته‌اند- دین‌گریز و دین ستیز شده‌اند، در این وانفسا، دین‌مداران منفعل، زبان به‌کام گرفته، صُّم بُکم، نظاره می‌کنند!

جمعی چون مشرکان که در هنگامه‌ی نماز پیامبر(صلی‌الله علیه و آله وسلم) با کف و سوت، دین را مسخره می‌کردند تا صدای نماز به حاضران نرسد، امروزه نیز هنگام تلقین به جنازه مرحوم شجریان، چنین می‌کنند. شاید نگرانند که صدای صلوات به گوش اربابان انگل_ستانی و اینترنشنالی‌شان برسد.

عزیزان! اگر محمدرضا شجریان - که هم نام پیامبر و ثامن‌الحجج علیهم‌السلام بود، نمی‌خواست با آداب اسلامی دفن شود، همان‌گونه که وصیت کرد کجا دفن شود، می‌گفت تا بر او نماز میت و تلقین نخوانند. اگر او و خانواده‌اش چنین می‌خواهند، کف زدن حاضران هنگام تلقین، اهانت به او و خانواده‌ی اوست!

این نابخردان چه می‌گویند؟

مشرکین هنگام نماز، برای جنگ با خدای یکتا و حمایت از بُت‌ها سوت و کف می‌زدند، آیا شما نیز به جنگ خدا رفته‌اید؟!  آثار مرحوم شجریان بعضا" از متون فاخر ادب، حکمت و عرفان اسلامی است! او از حافظ و مولوی و سعدی می‌خواند، که حافظ می‌فرماید: «هر چه کردم، همه از دولت قرآن کردم» یا «عشقت رسد به فریاد ار خود بسان حافظ/ قرآن زبر بخوانی در چارده روایت»

مشرکین اگر کف و سوت می‌زدند، در جشن و شادی بود، نه در عزای عزیز و در حضور بازماندگان داغ‌دار!

هر قومی آداب و سننی دارد که رفتار خلاف آن، خلاف فرهنگ و ادب است. اگر ملتی با تمدن هفت هزار ساله غم عزیزانش را با جامه‌ی سیاه و اشک و اندوه تسلی داده است (سیاوشون و ماتم)، خلاف آن و قرمز پوشیدن و شادی و کف و سوت بر مزار عزیزان، خلاف آداب و سنن ایرانی و بی‌احترامی است!

هنجارشکنی کار انسان‌های فرهیخته و متمدّن نیست! حتی دشمن دانا، شادی خود را در آن هنگامه، به احترام داغدیدگان بروز نمی‌دهد، هرچند به‌واقع شاد باشد!

 ما را چه شده است؟ به‌ خاطر دشمنی با جمعی محدود، همه‌ی ارزش‌های ملی و دینی خویش را به باد داده‌ایم!

والسلام علی من اتبع الهدی

|محمدرضا سابقی

 

اینستاگرام
جناب سابقی ، سلام و علیکم
باز هم مرحوم شجریان ؟ برادر من شما که از تمدن هفت هزار ساله ما می گوئید ، مگر در فرهنگ ما ایرانی ها به صراحت گفته نشده (دست مرده ، از دنیا کوتاه است و پشت فرد مرده حرف نزنید).
برادر ، اخوی ، چرا هر کجا به نفع شماست از دین برداشت می کنید؟ حال که مرحوم شجریان توان دفاع از خود را ندارد ، شایسته است زبان به کام گرفته و سکوت اختیار کنید.
البته به دنبال (گل نرگس) هم نباشید که شما را مورد تفقد قرار داد چرا که عمر این گل ها یک روز و یک شب است و پایدار نیست .
قصد نقد شما را ندارم ، چون در بحث مرحوم شجریان چند بار اعلام موضع کرده و قصد تکرار آن را ندارم ، لذا از شما و سایر مخاطبان تقاضا دارم در بحث عقیده و نظر مرحوم شجریان فقط و فقط از لحاظ اخلاقی که در فرهنگ ما به صراحت آمده ، در احترام (اشخاص مرحوم) سکوت اختیار کنید و با گفتن بدی های دیگران گناه آنان را به گردن خود نیاندازید . والسلام .
فاش .... همینجوریشم سایت شما به زوره فک و فامیل و پسر خاله پسرعمو داره میچرخه ! نه ؟
روزی خواهد رسید که با این وضعیت دیر هم نیست شما مینویسید جوون مادرتون نظری بنویسید !!!!
این شما و این هم آرامستان مجازی سایتی که فقط دافعه داشت . آرامستان فاش نیوز . شب جمعه ها منتظر خیرات باشید .
دیده از دیدار خوبان برگرفتن مشکلست

هر که ما را این نصیحت می‌کند بی‌حاصلست

یار زیبا گر هزارت وحشت از وی در دلست

بامدادان روی او دیدن صباح مقبلست
........

خداحافظ فاش . اون دنیا رو دیوار جهنم مینویسم

با دورویان دوستی ممنوع حتی در دوزخ ...
استاد شجریان روحش شاد و قرین رحمت الهی باد
ویادش همواره گرامی باد
هیچ گاه سوال نکردیم و پاسخ نشنیدیم و هیچگاه از خود نپرسیدیم عامل این همه تغییر چیست جناب سابقی اکر دنبال عامل بگردی زودتر به نتیجه می رسی
شجریان شخصیت ملی ومردمی ایران بود .
اگر برانیم دشمن ایشان را می رباید .ومصادره می کند .
روحش شاد .
اوووووو چه سایتیه این جا ؟ هی باید ناز یکی را بکشی ؟ الان می ره با یه اسم دیگه میاد ؟ نمیشه به کسی بگب بالا چشمت ابرو!!!!!
هر چه بکاری درو می کنی مرجوم شجریان این جماعت را دوست داشت ایشان هم سنگ تمام گذاشتند و با سوت کف راهی دیار باقی کردند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi